ge
door gerdae Apr 22, 2013 om 16:14
Computers & telefonie

Hoe kom ik van cookies af

Hoe kom ik van cookies af?

1218 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 22, 2013 om 16:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo GerdaE,

Cookies verwijderen:

Cookies verwijderen in Internet Explorer

Ga naar het menu Extra > Internetopties > tab Algemeen. Klik onder Browsegeschiedenis op Verwijderen.
Je wilt misschien niet alles verwijderen. Zorg dat in ieder geval Cookies aangevinkt staat en klik op Verwijderen.

Cookies verwijderen in Firefox

Ga naar Extra > Opties > tab Privacy. Klik op Uw recente geschiedenis wissen.
Onder Details kun je aangeven wat je precies wilt wissen. Vink in ieder geval Cookies aan. Je kunt ook aangeven hoe oud de cookies moeten zijn. Kies hier Alles.

Cookies verwijderen in Chrome

Klik op het steeksleuteltje rechtsbovenin. Klik op Opties > tab Geavanceerde opties. Klik onder Privacy op Browsegegevens wissen...
Zorg in ieder geval dat Cookies en andere sitegegevens verwijderen aangevinkt staat. Je kunt ook aangeven hoe oud de cookies moeten zijn. Kies hier Alles.
(Bron: Consumentenbond)

Suc6

edrick3
door edrick3 - Apr 22, 2013 om 16:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@GerdaE,

Automatisch cookies verwijderen

Je kunt cookies automatisch laten wissen wanneer je de browser afsluit. Zo blijft informatie nooit lang bewaard en kun je niet gevolgd worden.

Automatisch cookies verwijderen in Internet Explorer

Ga naar Extra -> Internetopties. Vink Browsegeschiedenis verwijderen bij afsluiten aan en klik op OK.

Automatisch cookies verwijderen in Firefox

Ga naar Extra -> Opties. Onder het tabje Privacy kies je in de lijst bij Geschiedenis de optie Aangepaste instellingen gebruiken voor geschiedenis.
In het volgende scherm zet je een vinkje voor Geschiedenis wissen zodra Firefox sluit. Klik op Instellingen. Vink Cookies aan en klik op OK.

Automatisch cookies verwijderen in Chrome

Klik op het steeksleuteltje rechts bovenin > Opties > tab Geavanceerde opties > Instellingen voor inhoud...
Kies links Cookies, zet een vinkje voor Cookies en andere sitegegevens wissen wanneer ik mijn browser sluit en klik op Sluiten.
(Bron: Consumentenbond)

Met vr.gr.

freya
door freya - Apr 22, 2013 om 16:49
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo GerdaE,

Gewoon accepteren als daarom gevraagd wordt en dan word je er ook niet meer mee lastiggevallen. Het 'gevaar' van cookies wordt door de media zo verschrikkelijk opgeblazen en overhypt....

Als je de cookies iedere keer weer van je computer verwijdert, wordt je ook iedere keer weer opnieuw gevraagd ze te accepteren. Accepteer ze gewoon en laat ze staan en je hebt er geen last meer van.

Cookies bestaan al sinds jaar en dag en waren nooit een probleem. Nu de media er bovenop is gesprongen is het opeens 'een probleem'? Laat je niet gek maken.

Enne.....een programmaatje/plugin installeren die 'automatisch' een venster voor je weg klikt, lijkt me toch niet zo verstandig.....

m.vr.gr. Freya

holstein
door holstein - Apr 23, 2013 om 14:27
922 Antwoorden / 16 Vragen

Cookies waren er eerder ook al, allen toen hoorde je er niks over en zo erg is het allemaal niet toch...?

edrick3
door edrick3 - Apr 23, 2013 om 15:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@GerdaE,

Voor uitleg over cookies klik hier.

Met vr.gr.