elvinzo
door elvinzo Dec 26, 2006 om 16:44
Computers & telefonie

Hoe krijg ik HEUR/Malware-virus weg?

Ik krijg steeds een melding van Antivir met HEUR/Malware. Het verwijderen hiervan via Antivir helpt niet, de melding komt steeds weer terug. Ik heb Ad-Aware gerund, evenals Spybot, CW-Shredder maar steeds komt het weer terug. Wie heeft er een oplossing?

1697 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 26, 2006 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste elvinzo,

Ik heb even gegooglet en ik denk dat je je moet laten registeren bij een website die je helpt met dit soort problemen o.a. Hier Klikken of bij Hijackthis.nl

Bassie

ve
door verwijderd - Dec 26, 2006 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een hardnekkige worm!

Deze worm heeft de ftp.exe in uw system32 gewijzigd.

Waarschijnlijk ziet u ook 'Dialer-263' bij het scannen.

De enige oplossing die ik m.i. heb is de rigoreuze 'diep formatteren' van de harde schijf. Een alternatief die ik nog moet uitzoeken of het wel mogelijk is, is van een schone computer de 'ftp.exe' kopiëren en vervolgens invoegen ter vervanging van de geïnfecteerde bestand in systeem 32.

Indien het heeft gemuteerd, is wat voor antivirus dan ook, niet meer het aangewezen medium om het duidelijk te verschonen. Op de computer van mijn schoonzus kwam ik 25 geïnfecteerden bestanden tegen, alles opgeschoond en verwijderd, behalve de gemuteerde ftp.exe die dusdanis is beveiligd, dat zelfs MS Windows Home NL SP2 niet meer geïnstalleerd kan worden, daar er nog (spook)bestanden eerst afgesloten moet worden.

Ik merk ook nog dat de 'ftp.exe' fout is, daar de modem (Copperjet 816) het lampje blijft branden nadat de de computer werd uitgezet.

Postbank heeft zelfs de beveiliging ingeschakeld, internetbankieren is thans geblokkeered, nieuwe inlogcode en wachtwoord opgevraagd.

Waarschijnlijk is dit euvel ontstaan doordat het 'abonnement antivirus' was verlopen, dan wel op een gegeven moment onvoldoende was geweest.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2007 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoek de locatie.. Of eventueel via het programma.
Druk voordat windows start(boot.ini) f8 en dan selecteer je Veilig Modus.
Verwijder deze dan nu. Of laat je pc helemaal scannen. Nu is die cker weg..