Da
door Damini Aug 8, 2016 om 13:47
Computers & telefonie

Hotmail beveiligen

Hoe kan ik mijn hotmail die nu verandert is outlook beveiligen? Als ik inlog dan gaat outlook open met een groen slotje.
Zodra ik een mail van mijn postvak in opent dan wordt het een grijs slotje met een oranje driehoek en het blijft zo totdat ik weer moet uitloggen. Hoe kan ik een groen slotje houden totdat ik uitlog zodat al de sites beveiligd zijn. Alvast bedankt voor uw antwoord.

6875 16 Rapporteer

marita5
door marita5 - Aug 8, 2016 om 13:52
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Damini ,

Misschien heeft u hier iets aan , klik op de rode regel .

http://www.computeridee.nl/workshop/beveilig-outlookhotmaillive-mail-met-tweestapsverificatie/

Da
door Damini - Aug 8, 2016 om 14:24
20 Antwoorden / 6 Vragen

mixed content icon url 42

Hallo Marita5

Ik bedoel deze slotje bij mijn outlook. Hoe krijg ik het in groen slot zonder oranje driehoekje erbij.

aurora1
door aurora1 - Aug 8, 2016 om 14:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al doorgelezen wat in de door @marita5 gegeven link staat?

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 8, 2016 om 14:46
7225 Antwoorden / 3 Vragen
reflecs
door reflecs - Aug 8, 2016 om 14:47
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u deze pagina al gelezen? https://support.mozilla.org/nl/kb/blokkering-gemengde-inhoud-firefox
Gaat het alleen om nieuwsbrieven e.d.?
Ik denk dat het lastig is om een geheel beveiligde verbinding te krijgen, dan zou u b.v. de afbeeldingen moeten blokkeren.

Een alternatief zou een e-mailprogramma kunnen zijn om de mail te downloaden op uw computer:
http://www.webwijzer.nl/e-mail/e-mail-programmas.html

marita5
door marita5 - Aug 8, 2016 om 15:46
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@Damini ,

Lees ook dit , ik heb een emailadres toegevoegd , wanneer ik nu outlook open in firefox blijft het slotje groen , klik op de rode regel .

https://support.microsoft.com/nl-nl/instantanswers/cb67e673-b478-46af-8ad1-0e6a8be8b8a7/how-to-add-security-info-to-your-microsoft-account

Da
door Damini - Aug 8, 2016 om 19:09
20 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Reflecs

Als ik ingelog bent in outlook dan heb ik een groen slot. Maar zodra ik een mail ga lezen van postvak in of verwijderen etc. dan verandert mijn slot in grijs met oranje driehoek. En het wordt ook niet meer groen wat ik ook probeer. welke stappen kan ik uitvoeren zodat het weer groen wordt en blijft totdat ik uitlog van mijn outlook. Netals bij internetbankieren.

Geen gemengde inhoud: veilig

  • green lock 42 : u ziet een groen slot wanneer u zich op een volledig veilige pagina bevindt die geen onveilige elementen probeert te laden.

reflecs
door reflecs Aug 9, 2016 om 19:26
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Zie antwoord.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 8, 2016 om 19:30
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Damin,
als u W7 of een oudere versie hebt dan zou het daar wel eens aan kunnen liggen, u kan dan een andere browser proberen.
Ik heb net  even met Windows Vista geprobeerd en heb hetzelfde als u, een groen slotje met een oranje driehoekje dat niet te veranderen is.

reflecs
door reflecs Aug 9, 2016 om 12:32
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo sjoppie, als ik IE gebruik (W7) is de verbinding bij het bekijken van mail ook niet "volledig veilig", dan zou de adresbalk, net als bij internetbankieren, groen zijn.

marita5
door marita5 Aug 9, 2016 om 12:36
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@Reflecs , ik gebruik de webmail van outlook , echter deze is vandaag volledig veranderd , er staat nu geen slotje maar https en een envelop ervoor .
Ik moet er wel aan wennen .

sjjoppy
door sjjoppy Aug 9, 2016 om 12:49
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Reflecs, dan ligt het dus niet aan de browser, dank voor de informatie.

reflecs
door reflecs Aug 9, 2016 om 12:54
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo sjoppie, toch was het een goede suggestie, soms maakt het wel verschil welke browser je gebruikt :)

reflecs
door reflecs - Aug 9, 2016 om 19:15
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo damini,

Ik denk dat ik het gevonden heb:
Het tandwieltje (rechtsboven) > Opties  > E-mail (uitklappen) > Ongewenste e-mail  > Filters en rapporteren > Inhoud van onbekende afzenders blokkeren > Bijlagen, afbeeldingen en koppelingen blokkeren voor iedereen die niet voorkomt op mijn lijst van veilige afzenders > Opslaan (staat boven op de pagina)

Mag ik vragen waarom u een volledig beveiligde verbinding wilt? Zo groot zijn de gevaren toch ook weer niet? Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Succes :)

Het valt me wel op dat na het bekijken van een "niet volledig veilige" mail en vervolgens openen van een "veilige" mail het niveau niet wordt aangepast; dat gebeurt pas na het verversen van de pagina.

marita5
door marita5 Aug 10, 2016 om 14:47
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@reflecs , v.a. gisteren is bij mij outlook veranderd , ik heb nu dezelfde als uw afbeelding . bij inhoud van onbekende afzenders blokkeren staat bij mij aangevinkt bijlagen , afbeeldingen en koppelingen weergeven voor afzenders met een goede reputatie .
Zoals u al aangeeft kan dit de oplossing zijn om het eerste aan te vinken . bij mij blijft het slotje in firefox groen .

reflecs
door reflecs Aug 10, 2016 om 15:06
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo marita5, toen ik het uittestte moest ik de tweede optie kiezen. Dus mail ontvangen van afzenders zonder goede reputatie, of misschien in dit geval gewoon niet bekend bij Outlook :)

marita5
door marita5 Aug 10, 2016 om 15:15
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Oh , ik heb niks getest , ik moet wel wennen aan deze versie is totaal anders .

reflecs
door reflecs Aug 10, 2016 om 15:45
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik kan me herinneren dat een van de eerste keren dat er een vraag kwam op het forum over het nieuwe Outlook.com, de vraag iets was als "hoe kan ik weer terug naar het oude?' Uiteindelijk was het oordeel toch positief. Inderdaad kwestie van wennen denk ik, of anders de mail doorsturen naar een ander adres, of e-mailprogramma.

marita5
door marita5 Aug 10, 2016 om 16:36
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Het programma is niet slecht , heeft veel opties , maar ik moet alles uitzoeken , zodoende leert men .
Bedankt voor de tip , doorsturen naar een ander email-adres / of programma had ik nog niet aan gedacht .
Het vak om een mail te schrijven vind ik klein , geen idee hoe dit gaat als je een screenshot moet maken .

reflecs
door reflecs Aug 10, 2016 om 17:07
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u 2 of 3 kolommen? Met Scherminstellingen > Leesvenster verbergen zijn het er twee. Met de knop PrtScn is een schermafbeelding te plakken in b.v. Word, maar ik gebruik zelf het Knipprogramma van Windows; dan kun je b.v. persoonlijke info of andere overbodige details weglaten. Het antwoord van 19:15 is ook in Word gemaakt, voor de zekerheid is de afbeelding daarin iets kleiner gemaakt.

marita5
door marita5 Aug 10, 2016 om 17:13
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb leesvenster op verbergen staan , meestal plak ik een PrtSc in Paint , dit gaat goed .

reflecs
door reflecs Aug 10, 2016 om 17:51
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik kwam zojuist een "Style" op het spoor.

marita5
door marita5 Aug 10, 2016 om 18:09
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Ja heb ik gezien , ik dacht geweldig , maar word bij mij door hitman pro alert geblokkeerd wegens uitgever niet bekend

reflecs
door reflecs Aug 10, 2016 om 19:11
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Kan het niet geïnstalleerd worden? Misschien lukt het wel als HMP alert afgesloten wordt in Taakbeheer (proces beëindigen, start weer bij computer opnieuw opstarten) of kan er ergens een uitzondering worden toegevoegd? U kunt eventueel een vraag stellen op het forum, er wordt ook door Nederlanders gereageerd :https://www.wilderssecurity.com/threads/hitmanpro-alert-support-and-discussion-thread.324841/page-433

reflecs
door reflecs - Aug 10, 2016 om 17:48
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Damini,

Iets anders i.v.m. een vorige vraag.
Het valt me nu pas op dat de Firefox "Style" om het advertentiegedeelte aan de rechterkant te verwijderen blijkbaar niet (meer) werkt.
Dat was "Remove outlook.com space bar and reclaim space". U kunt deze verwijderen via de drie streepjes > opties > gebruikersstijlen, mocht u dat nog niet gedaan hebben.

Er is een nieuwe die het wel doet :).
Deze: https://userstyles.org/styles/128218/better-outlook-mail-remove-ad-and-other-details

Da
door Damini - Aug 10, 2016 om 20:04
20 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Sjoppie
bedankt voor uw antwoord.
Misschien hoort het dan zo???...  Bij hotmail was het altijd een groen slotje, nu is mijn hotmail automatisch verandert in outlook en sindsdien heb ik die grijs slotje met een oranje driehoek.

sjjoppy
door sjjoppy Aug 11, 2016 om 10:58
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Graag gedaan en nee @Damini, het hoort niet zo. Ik heb weer een groen slotje. Mijn Adblock plus was op  (FF) W.Vista uitgeschakeld, waarschijnlijk door het niet meer gebruiken van deze laptop. Welk besturingsysteem gebruikt u?

Da
door Damini Aug 12, 2016 om 18:28
20 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo sjoppie
Ik gebruik Windows7 en voor internet Mozilla Firefox.

Da
door Damini - Aug 10, 2016 om 20:14
20 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Reflecs,

Bedankt voor uw antwoorden.
'Het valt me wel op dat na het bekijken van een "niet volledig veilige" mail en vervolgens openen van een "veilige" mail het niveau niet wordt aangepast; dat gebeurt pas na het verversen van de pagina.'  Dat is het vervelende, ik weet niet of de mail dan veilig is of niet.

Antwoord van i.v.m. uw vorige vraag is: dat ik nu geen reclame hebt aan de rechterkant.
Dat was toendertijd al verholpen.

reflecs
door reflecs Aug 10, 2016 om 20:33
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Graag gedaan. Als u de stappen hierboven uitvoert zult u zien dat het slotje groen blijft, tenminste zo is het bij mij; u kunt dan per mail beslissen of u de afbeeldingen wilt bekijken of niet. Mijn laatste opmerking is een beetje verwarrend, die heeft betrekking op de situatie voordat deze instelling gekozen is.____ Wat betreft het niet tonen van de reclame; is het grijze vlak dan ook nog weg? Zo ja, des te beter, dat scheelt weer het installeren van iets nieuws.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 11, 2016 om 11:17
7225 Antwoorden / 3 Vragen

edit

Da
door Damini - Aug 12, 2016 om 18:27
20 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo sjoppie
Ik gebruik Windows7 en voor internet Mozilla Firefox.

sjjoppy
door sjjoppy Aug 14, 2016 om 21:27
7225 Antwoorden / 3 Vragen

@Damini, toch nog iets gevonden: zie link verderop bij reactie want op de IPad lukt de link niet.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 13, 2016 om 11:00
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Heb nog wat verder gezocht want ik begrijp dat het slotje ondanks de uitleg van @ Reflecs nog altijd niet groen is maar ik vind niets nieuws.
Bij twijfel kunt u altijd in de adresbalk zien of de site veilig is (https).
https://www.seniorweb.nl/tip/tip-herken-een-veilige-website

sjjoppy
door sjjoppy Aug 14, 2016 om 18:33
7225 Antwoorden / 3 Vragen
Da
door Damini Aug 26, 2016 om 12:22
20 Antwoorden / 6 Vragen

Nee Sjoppie Het is nog steeds hetzelfde.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 26, 2016 om 13:35
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat u FireFox verniewd, u krijgt dan op een gegeven moment dit lijstje te zien:

Dus werk aan de winkel. ;)