He
door Herjan85 Apr 21, 2017 om 19:32
Computers & telefonie
Huawei p10 verschil in snelheid

Ik ben van plan om de nieuwe Huawei p10 plus te kopen. Daarom ik aan het uitzoeken geweest en stuite op iets wat mij verbaast.
Het schijnt dat de nieuwe P10 verschillende snelheden heeft in de Kirin 960-processor!!! Normaal zou je denken dat een nieuwe mobiel het zelfde is maar blijkbaar is dat niet zo. Ik kwam op meerder site's dit verhaal tegen:

De Huawei P10 is het meest recente vlaggenschip van het Chinese bedrijf Huawei. De P10 beschikt over een Kirin 960-processor, die is ontwikkeld door de fabrikant zelf. Verder beschikt het toestel over 4GB aan werkgeheugen. Het 5.2-inchscherm is een lcd-paneel met een Full HD-resolutie. Daarnaast draait de P10 op Android 7.0 Nougat met de bekende EMUI-skin eroverheen.

Verschil in snelheid

Hoewel er wél altijd een Kirin 960-processor in de P10 zit in combinatie met 4GB aan werkgeheugen, zit het ‘probleem’ hem in de snelheid van het werkgeheugen. Al een tijdje is de LPDDR4-technologie op de markt, maar Huawei stopt er in sommige toestellen de ‘oude’ LPDDR3-modules in. Dit doet het bedrijf waarschijnlijk om de kosten laag te houden, maar wel de normale prijs te vragen van elke andere Huawei P10. Er is een zestal aan mogelijkheden verschenen door een Reddit-gebruiker, die je mogelijk kunt krijgen bij het aanschaffen van een Huawei P10. De mogelijkheden zijn als volgt:

  • LPDDR3 + eMMC 5.1

  • LPDDR3 + UFS 2.0

  • LPDDR3 + UFS 2.1

  • LPDDR4 + eMMC 5.1

  • LPDDR4 + UFS 2.0

  • LPDDR4 + UFS 2.1

Nu is de eerstgenoemde de optie waarbij je het meest zal merken dat de snelheid van het toestel niet optimaal is. Mocht het inderdaad zo zijn dat er zes verschillende mogelijkheden zijn, dan is het een soort ‘gokken’ bij het kopen van een P10. Het is trouwens niet bekend of dit ook het geval is bij de P10 Lite.

" hier hoord een foto te staan dat je kunt zien dat er verschillen zijn met de app AndroBench"

In bovenstaand tabel zien we verschillende benchmarks van de geheugensnelheid van de Huawei P10. De linker benchmark is van een gebruiker die ‘geluk’ heeft en beschikt over het UFS 2.1, opslagsysteem. De middelste gebruiker heeft UFS 2.0, terwijl de rechtergebruiker de versie heeft met het eMMC 5.1 geheugen. Nu is het verschil tussen UFS 2.0 en 2.1 niet drastisch. Het verschil tussen UFS 2.0 en eMMC 5.1 is dat wel. Je zult bij laatstgenoemde merken dat applicaties wat minder snel opstarten en dat het gebruik van deze telefoon dus wat langzamer gaat dan de andere twee.

Dus mijn vraag is heel simpel, stel je hebt de langzame Kirin 960 zou je de winkel kunnen dwingen  dat ze hem terug moeten nemen aangezien ik de snelle wil hebben. Je betaalt er wel tenminste voor.... dan ga je er van uit dat je het beste hebt en dan krijg je een slome telefoon van 750 euro. Het zou natuurlijk ook altijd kunnen dat die site's een verhaaltje ophangen wat totaal niet klopt. Maar ik vind het wel een dingetje voor dat geld.

Site waar ik het van heb is allaboutphones. En er zijn nog wel wat siti's die het zelfde pobleem uitlichten

1486 4 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Apr 21, 2017 om 19:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Had je ook nog een vraag?

ro
door ronny530 - Apr 21, 2017 om 20:14
2779 Antwoorden / 41 Vragen

Hoe groot is de kans dat je in de praktijk merkt dat de P10 langzamer is want het gaat om een benchmark die het uiterste uit een smartphone wil halen. Zo te lezen heeft u de smartphone nog niet aan geschaft dus zie ik het probleem niet want u maakt de keuze om 750 euro voor een Chinees product te kiezen die gezien de korte tijd dat ze op de Nederlandse markt actief zijn veel beloven maar hun plek moeten veroveren en dat is verdraait moelijk.

Gr
door Grunn1 Apr 22, 2017 om 02:06
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het merk Huawei is anders al een aantal jaren actief op de Europese markt en heeft al wel bewezen een goed merk te zijn.

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 21, 2017 om 22:31
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Nee u heeft geen recht om om te ruilen. U zult in de winkel/webshop duidelijk uw wens kenbaar moeten maken en dat op voorhand, dan kunt u iets.

aurora1
door aurora1 - Apr 22, 2017 om 01:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan maar niet dat ding kopen dus.

costnix
door costnix Apr 22, 2017 om 09:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

We moeten steeds vaker een open deur intrappen :-)