brego
door brego Feb 7, 2010 om 11:42
Computers & telefonie

IE 8 melding uitschakelen in Windows 7

Ik heb pas windows 7 op mijn pc gezet, nu krijg ik regelmatig de meldign of ik mijn internet explorer wil updaten naar IE 8. Hoe krijg ik die melding uitgeschakeld in mijn Windows 7

1598 7 Rapporteer

gsm
door gsm - Feb 7, 2010 om 13:32
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Voor het gemak heb ik onderstaand verhaal ergens op internet gevonden en gekopieerd. Het geldt voor Windows Vista (6) en WIndows 7.

Ga naar het menu ´Start´ en type in het zoekvak ´Windows Update´.
Klik op ´Beschikbare updates weergeven´.
In het scherm wat nu volgt krijg je de lijst met optionele updates.
Klik met de rechtermuisknop op een update en selecteer de optie: ´Update verbergen´.

Zodra je alles voltooid hebt klik je links in het venster op ´Naar updates zoeken´.
Nu zijn alle optionele updates verborgen en zal je de melding krijgen: ´Er zijn geen nieuwe updates beschikbaar voor uw computer´.

Wil je alle verborgen updates weer zien omdat je bij nader inzien toch iets wilt installeren, klik dan in het Windows Update scherm op ´Verborgen updates herstellen´.

dirck
door dirck - Feb 7, 2010 om 13:50
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Eerlijk gezegd snap ik niet helemaal waarom je deze melding krijgt.
IE8 zit namelijk al standaard in Windows 7, dus als je Windows 7 op je computer hebt gezet, dan zou IE8 er al op moeten zitten.

Groet, Dirck

gsm
door gsm - Feb 7, 2010 om 16:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=dirck schreef op zondag 7 feb 2010, 13:50]Eerlijk gezegd snap ik niet helemaal waarom je deze melding krijgt.
IE8 zit namelijk al standaard in Windows 7, dus als je Windows 7 op je computer hebt gezet, dan zou IE8 er al op moeten zitten.

Groet, Dirck
Ik weet helaas niet hoe het uiteindelijk geregeld is met de officiële versie van WIndows 7 en IE8. Ik dacht eigenlijk dat Nelie geregeld had, dat je moet kunnen kiezen welke internetbrowser je neemt bij WIndows 7.

spooky01
door spooky01 - Feb 7, 2010 om 17:01
418 Antwoorden / 56 Vragen

Ik weet niet het antwoord op u vraag, maar ben wel benieuwd waarom u ie8 niet installeerd. Het werkt prima met windows 7. Ik heb trouwens windows 7 met ie8.Ik weet alleen niet of het automatisch zo is, of dat de pc boer dit heeft gedaan.

ikbenik
door ikbenik - Feb 7, 2010 om 17:31
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=gsm schreef op zondag 7 feb 2010, 16:43]
Ik weet helaas niet hoe het uiteindelijk geregeld is met de officiële versie van WIndows 7 en IE8. Ik dacht eigenlijk dat Nelie geregeld had, dat je moet kunnen kiezen welke internetbrowser je neemt bij WIndows 7.

Zeker niet bij de OEM licenties.
Ik heb al diverse laptops geleverd en daar zat gewoon IE8 standaard op.

Bij een losse OEM licentie van Microsoft zelf precies hetzelfde.
Bij de 64 bits Windows zit naast een 32 bit IE8 ook een 64 bit IE8 standaard erbij.
Wat wel ontbreekt is Windows Mail.

dirck
door dirck - Feb 7, 2010 om 17:44
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gsm schreef op zondag 7 feb 2010, 16:43]Ik weet helaas niet hoe het uiteindelijk geregeld is met de officiële versie van WIndows 7 en IE8. Ik dacht eigenlijk dat Nelie geregeld had, dat je moet kunnen kiezen welke internetbrowser je neemt bij WIndows 7.
Hallo GSM,

Daar heb je inderdaad een punt, ik weet helaas ook niet hoe het uiteindelijk geregeld is.
Heb een half jaar de RC versie van Windows 7 gebruikt en daar zat IE8 standaard in.

Het kan zijn dat als Windows 7 over Vista geïnstalleerd wordt, dat dan IE7 gewoon meegenomen wordt vanuit Vista.

Groet, Dirck

wildrat
door wildrat - Feb 11, 2010 om 09:04
15 Antwoorden / 6 Vragen

Kreeg deze melding ook bij mijn PC windowsXP office Terwijl ik IE8 al gedownload had. Bij Vista en Windows 7 zou je alleen op de MSNpagina en op de Updatepagina in 't algemeen kunnen zien download IE8 voor snellere,veiligere Hotmail en MSN, net zoals er staat silverlight installeren, terwijl ik die al jaren heb. Microsoft is verwarrend met promotie IE8. Kennissen en ikzelf hebben inderdaad met IE8, opnieuw IE8 gedownload bij WindowsXP.