el
door elpee69 Feb 10, 2014 om 15:26
Computers & telefonie

IE / windows xp

Over een paar maanden wordt WXP niet meer ondersteund, zoals bekend.
Dienaangaande heb ik onlangs Google Chrome geïnstalleerd. Echter, bij het opstarten van de PC verschijnt toch Windows XP.
Hoe kan ik dat wijzigen?

Ben benieuwd naar de reacties.

Groet, Elpee

1442 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2014 om 15:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo elpee69,

Volgens mij snap je het niet helemaal / helemaal niet. ;-)

Google Chrome is een browser! Net zoals Internet Explorer (IE) en bv, Firefox.

XP is een besturingssysteem. Net zoals Vista, Windows7 en Windows 8.1
Als je dat (XP) wilt vervangen zul je een ander besturingssysteem moeten kopen en (laten) installeren!! Of een nieuwe computer waar dat al op staat.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2014 om 16:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@elpee69,

Voor wat info: klik hier.

Suc6

el
door elpee69 - Feb 11, 2014 om 15:51
29 Antwoorden / 19 Vragen

Beste Edrick,

hartelijk dank voor de reactie. Helemaal gelijk, ben duidelijk een 'leek' op dit gebied.
Merkwaardig genoeg, heb ik van Seniorweb begrepen, dat een alternatief kan zijn voor Windows XP, over te stappen op de reeds [in uw bericht] genoemde Google Chrome etc.
Door uw verdere info is mij duidelijk dat Google Chrome geen besturingssysteem is.

Vriendelijke groet, Elpee

edrick3
door edrick3 - Feb 11, 2014 om 18:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@elpee69,

.....Merkwaardig genoeg, heb ik van Seniorweb begrepen, dat een alternatief kan zijn voor Windows XP, over te stappen op de reeds [in uw bericht] genoemde Google Chrome etc......

Dat had je dan toch niet goed begrepen/gelezen, want dat heeft seniorweb zo nergens vermeld staan!

Met vr.gr.

el
door elpee69 - Feb 12, 2014 om 13:54
29 Antwoorden / 19 Vragen

nog even voor mijn duidelijkheid, heeft google chrome geen 'eigen' besturingssysteem? Ofr wat is een goed alternatief voor IE?

edrick3
door edrick3 - Feb 12, 2014 om 15:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@elpee69,

De reactie van hansis55bij de Dubbelpost blijkbaar gelezen:
....Er is wel een besturingssysteem van Google nl. Chrome OS. Dit zit op de Chromebooks. De klok horen luiden en niet weten waar de klepel hangt ;) .....

Hoezo een goed alternatief voor IE?
Dat is dus GEEN besturingssysteem! Maar een browser!
Je zou Firefox kunnen nemen. Voldoet prima.

Kijk eens bij dit computerwoordenboek!

el
door elpee69 - Feb 13, 2014 om 13:34
29 Antwoorden / 19 Vragen

Hartelijk dank voor de reacties op mijn vraag, ik zal er mijn voordeel mee doen.

Groet, Elpee

aurora1
door aurora1 - Feb 13, 2014 om 15:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees svp nog eens goed de link van @edrick3 van afgelopen maandag 16.28 uur door en scrol dan naar beneden, lezen wat in de roze kolommen staat. U zult in principe een computer of laptop met besturingssysteem Windows 8 moeten kopen omdat Windows xp per april onveilig wordt wegens niet meer updaten per april door Microsoft.
Het besturingssysteem dat op Chromebooks zit en waar u vermoedelijk mee in de war bent heeft niets met Windows te maken. U heeft geen Chromebook (dat is een laptop met een ander besturingssysteem dan Windows) dus vergeet maar dat dat genoemd is.
Als u een kennis of buurjongen o.i.d. heeft die redelijk goed thuis is in computers zou ik die persoon nog eens om uitleg vragen.
Wat u anders misschien kunt doen is eens kijken of bij u in de gemeente bij bijv. de openbare bibliotheek of een buurthuis/sociaal centrum een inloopspreekuur van Seniorweb is en daar dan heen gaan met uw vragen. Ik weet niet of je voor adviezen en hulp lid moet zijn van Seniorweb, maar dat vertellen ze dan wel.

ru
door ruudkats - Feb 14, 2014 om 14:06
15 Antwoorden / 0 Vragen

En waarom dure Windows aanschaffen als xubuntu prima werkt op een XP computer.

aurora1
door aurora1 - Feb 14, 2014 om 14:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@ruudkats, andere reacties en doorverwijzingen niet gelezen?