bo
door borgje May 11, 2007 om 11:06
Computers & telefonie

Ik kan met vista mijn oude programma's en de bijlagen bij de mail niet openen

ik heb een nieuwe pc met vista. maar nu kan ik de bijlagen in mijn mail niet openen en ook mijn oude programma's niet. wat kan daar de oorzaak van zijn. ook word documeneten kan ik niet openen. Ik heb nog geen word op deze pc geinstalleerd. ik weet niet wat ik moet doen. wie wel?

456 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 11, 2007 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo borgje, een bekend probleem omdat nog niet alle mailproviders zijn ingesteld op Vista. dat geldt overigens ook voor sommige programma's en randapparatuur. M.b.t. uw mail is er maar één oplossing en dat is contact opnemen met uw provider. Overigens, heeft u chello, dan ligt momenteel de server er uit en is dus e-mail helemaal niet mogelijk door een technisch probleem.

ve
door verwijderd - May 11, 2007 om 11:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

ps een mogelijke truck: stuur uw e-mail door naar een ander adres, google (gratis gmail) bijvoorbeeld en als u dat niet heeft open dat. Waarschijnlijk lukt het dan wel om de bijlagen te openen. Hotmail kan ook.

ve
door verwijderd - May 11, 2007 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Download de word viewer maar eens, zie:

word
viewer

vrgr. AF

ve
door verwijderd - May 11, 2007 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

akkefiet, dat geldt alleen als de bijlage in de tekstverwerker Word is maar niet bij andere programma's als excel, pdf, jpg, wpd (etc)

ve
door verwijderd - May 11, 2007 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Borgje,

Het openen van bijlagen in Outlook Express moet je gewoon even opnieuw instellen.
Ga in Outlook Express naar 'extra > opties > beveiliging' en haal hier het vinkje weg bij 'Opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet toestaan'.

Daarnaast, als je een Word-document wil openen zal het programma 'Word' iteraard wél op je PC moeten staan.
Dat geldt ook voor andere programma's, tenzij je over de geschikte viewers beschikt, maar die zij niet voor alle software beschikbaar.

@ Gerrit: dat van die mailproviders die 'nog niet zijn ingesteld op Vista' moet je me even uitleggen.
Wat heeft het gebruik van Vista te maken met de emailserver van je Internetprovider?
Als je (ook in Vista) een gewone emailcliënt gebruikt (bijv. Outlook Express) met de gebruikelijke pop- en smtp instellingen van je Provider is er geen enkele reden dat het ophalen en verzenden van email niet goed zal gaan...

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - May 11, 2007 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

enterprise@ zie vragen hierover van de afgelopen weken. Maar inderdaad, ik was even bedrijfsblind door niet te denken aan het anders staan van de outlook beveiligingsinstellingen als dat wordt gebruikt. Dat was duf maar zal ook wel door het nu zeer slechte weer komen. (Of de Vista beveiligingsinstellingen)

ve
door verwijderd - May 11, 2007 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Gerrit: welke vragen?
In kan geen enkele vraag vinden over de relatie tussen Windows Vista en het door een ISP aangeleverde adsl-signaal...!!??

E >

ve
door verwijderd - May 12, 2007 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste borgje,

heeft u dan wel software geïnstalleerd waarmee u die bijlagen toch zou moeten kunnen openen? Een .pps zonder "power-point-achtige" software zal niet lukken, voor .pdf heeft u Adobe Reader (of een andere reader die .pdf formaat aan kan) nodig etc etc. Onder Vista zal u met Vista Mail mailen, op http://www.xs4all.nl/helpdesk/software/email/win/mail/index.php staat mogelijk iets om u verder te helpen. Kijk anders ook nog bij Microsoft, voor aanvullende "bijlage- info".

De "oude programma’s" kunt u misschien toch onder vista laten draaien door ze in een andere "compatibiliteitsmodus" op te starten (rechtklkken op icoon van dat programma -> eigenschappen -> compatibiliteit -> instellen op XP).

Niet alle software kan onder Vista draaien, dus is het heel goed mogelijk dat dit ook voor uw oude software geldt.

Of uw "word"-versie onder Vista kan/ wil draaien weet ik niet. MS noemt zelf Office 2007 voor Vista...

@enterprise: onder Vista zal Borgje zeer waarschijnlijk geen gebruik maken van Outlook (Express) maar van Windows Mail...

IJzerbroot

ve
door verwijderd - May 12, 2007 om 11:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Whatever...

Een emailcliënt is en blijft een emailcliënt... ;-)

E >

ve
door verwijderd - May 12, 2007 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

IJzerbroot@ waarom geen gebruik maken van outlook (expresse) naast ook eventueel windows mail, gmail, yahoomail, andere webmailvormen? Voordeel van outlook is dat het op je eigen PC komt en niemand er normaliter bij kan. Bij webmail blijft alles op de webserver, voordeel: is vanuit andere plaatsen toegankelijk maar er is ook op in te breken.

ve
door verwijderd - May 12, 2007 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Gerrit:...Outlook Express heet in Windows Vista Windows Mail. Het is in de basis nog steeds hetzelfde e-mailprogramma met dezelfde interface. Ook is Windows Mail net als Outlook Express
te gebruiken voor het bekijken van nieuwsgroepen. Maar onder de
'motorkap' zijn aanzienlijke veranderingen doorgevoerd. Zo is de
betrouwbaarheid bij het beheren van grote hoeveelheden berichten
verbeterd.

ve
door verwijderd - May 12, 2007 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo enterprise@ hoe is dat met outlook, is dat ook winmail geworden of blijft dat als outlook onderdeel van office 2007?

ve
door verwijderd - May 12, 2007 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

MS Outlook blijft MS Outlook in de officepakketten. Windows Live Mail is trouwens ook onder XP te gebruiken.

ve
door verwijderd - May 12, 2007 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geen idee Gerrit, ik gebruik dat spul van Microsoft al jaren niet meer...
Ik ben een overtuigd Mozilla-adept... ;-)

E >

ve
door verwijderd - May 12, 2007 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies@ ik gebruik ook windowslive onder XP naast een aantal andere

ve
door verwijderd - May 12, 2007 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ja, fijn spul dat Windows Live... :-(

MSN is de grootste virusverspreider die er is.