cd
door cdebie Feb 8, 2016 om 15:30
Computers & telefonie

Ik krijg regelmatig een bericht,van vlogens mij een oplichter die beweert dat ik

Dat ikm last heb van een oplichter die beweert dat ik 50 euro moet betalen vanwege het uploaden van windows kan toch niet en hij is al maanden bezig word je echt doodmoe van kan daar iets aan gedaan worden vr groet cdebie [edit.red persoonlijke gegevens]

1513 6 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Feb 8, 2016 om 15:34
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Zou met de bewerkknop zo snel mogelijk uw privé gegevens weghalen! Anders bent u meer kwijt dan 50 euro's !

gerbera
door gerbera - Feb 8, 2016 om 15:36
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Verwijder uw adres en telnr, u bent op een openbaar forum waardoor u nog meer lastig gevallen kan worden met deze gegevens. Zou eens met de politie gaan praten dit heeft veel weg van stalking en poging tot oplichting.

tenormin
door tenormin Feb 8, 2016 om 15:37
16859 Antwoorden / 108 Vragen

De redactie was alert @gerbera!

gerbera
door gerbera Feb 8, 2016 om 15:39
7382 Antwoorden / 14 Vragen

@ tenormin,  Zie je wel, ze doen ook best wel goede dingen bij de redactie.;-))

me
door mein33 Feb 8, 2016 om 15:42
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Toen ik het topic opende stonden de gegevens er nog en toen ik mijn reactie had geplaatst waren ze gelukkig al verwijdert.
Pluim voor de redactie.

Marcel.v.Dam
door Marcel.v.Dam Nov 4, 2016 om 07:19
2 Antwoorden / Vragen

De politie? Moehahaha . ALS ze je al aanhoren gaan ze het volgende doen : NIETS

gerbera
door gerbera Nov 4, 2016 om 12:20
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Goh heeft u er 10 maanden over moeten doen om deze reactie te bedenken. Dit topic is van februari.

me
door mein33 - Feb 8, 2016 om 15:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@cdebie,

Als u altijd en overal uw gegevens zo makkelijk achterlaat dan is het niet zo vreemd dat u dergelijke verzoeken krijgt.
Neem het advies van @tenormin over en wees zuinig met het strooien van gegevens.
Afzender blokkeren als u dit verzoek per e.mail krijgt, mail weggooien en vooral niet reageren.

Cookies
door Cookies - Feb 8, 2016 om 16:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoezo hij is al maanden bezig? Via de telefoon? Schakel dan de telefoon door naar je antwoordapparaat en pas opnemen als je hoort dat het iemand anders is die belt.

Is het via e-mail, gewoon in de prullenbak er mee.

Nee, daar kan verder niks aan gedaan worden, behalve door jezelf door zorgvuldiger met je gegevens om te gaan.

reflecs
door reflecs - Feb 8, 2016 om 18:02
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Is het zogenaamd voor het downloaden van Windows 10? Daar was een tijdje geleden ook een vraag/tip over:
https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/dagvaarding-voorkomen-inzake-dossier-windows

Als er geld voor Windows 10 wordt gevraagd is het altijd een oplichter.

costnix
door costnix - Feb 9, 2016 om 11:04
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Deze is al lang bekend. Ik heb de app Opgelicht?! op mijn tablet staan. Deze wordt aangeboden door de conculega AVROTROS aangeboden. Hier vindt u nog meer waarschuwingen tegen oplichting.
http://opgelicht.avrotros.nl/alerts/opgelicht-app/