n.
door n.zwemmer Nov 15, 2013 om 10:07
Computers & telefonie

Importeren contacten in outlook

Ik wil graag mijn contacten uit gmail importeren in outlook 2013.
De artikelen op google hierover helpen mij niet verder. Kan iemand mij op een duidelijke manier helpen om het te fixen?

4346 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 15, 2013 om 10:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo n.zwemmer,

Contactpersonen uit Google Gmail in Outlook importeren

Meld u aan bij uw Google Gmail-account.
Klik in de linkerkolom op Contacts.
Klik naast de knop Sign out op Export.
Klik op Outlook CSV (for import into Outlook clients).
Klik op Export.
Klik op Opslaan wanneer wordt gevraagd of u het exportbestand wilt downloaden.
Kies een locatie op uw computer om het bestand tijdelijk op te slaan. De standaardbestandsnaam is contacts.csv.

Opmerking U kunt dit bestand verwijderen nadat uw contactpersonen in Outlook zijn geïmporteerd.

Klik op Opslaan.
Ga naar Outlook.
Klik op het tabblad Bestand.
Klik op Openen.
Klik op Import.
Selecteer Gegevens uit een ander programma of bestand importeren en klik op Volgende.
Klik op Door lijstscheidingstekens gescheiden waarden (DOS) en klik op Volgende.
Blader in het vak Bestanden importeren naar het bestand dat u in stap 8 hebt gedownload en dubbelklik op het bestand.
Klik op een van de volgende opties:
Dubbele items vervangen door geïmporteerde items
Maken van dubbele items toestaan
Dubbele items niet importeren
Klik op Volgende.
Klik in de mappenlijst op de map met contactpersonen waarin u de geïmporteerde contactgegevens wilt opslaan en klik vervolgens op Volgende.
Als u velden wilt toevoegen of verwijderen om te bepalen op welke manier de contactgegevens in het nieuwe geïmporteerde bestand worden opgeslagen, klikt u op Aangepaste velden toewijzen.

Opmerking De knop Aangepaste velden toewijzen in het dialoogvenster Bestanden importeren is mogelijk niet beschikbaar als u probeert gegevens vanuit een ander programma of bestand te importeren. Schakel in het vak Hierbij worden de volgende acties uitgevoerd het selectievakje Importeren in. De knop Aangepaste velden toewijzen is vervolgens beschikbaar.

Klik op Voltooien.

(Bron: MS)

Suc6

edrick3
door edrick3 - Nov 16, 2013 om 13:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Gelukt?

n.
door n.zwemmer - Nov 16, 2013 om 13:52
8 Antwoorden / 9 Vragen

Het lukt me me deze informatie niet. Ik kan alleen de gegevens downloaden en niet opslaan. Bovendien download hij alleen de gegevens van enkele personen en niet van alle contactpersonen ook al heb ik dat geselecteerd. Ik heb de download wel opgeslagen en gebruikt in de vervolgstap bij outlook.
Ik kies dan voor de map contactpersonen in de outlooklijst en importeer ze, maar vervolgens vind ik in mijn lijst geen contactpersonen. Ze zijn ook niet in het bureaublad terecht gekomen.
Ik denk dat ik ze nu maar handmatig in het adresboek zet.

edrick3
door edrick3 - Nov 16, 2013 om 14:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@n.zwemmer,

..... Ik kan alleen de gegevens downloaden en niet opslaan......
??? Snap ik niet.
Heb je wel een locatie gekozen om de gegevens op te slaan?

.....Ik denk dat ik ze nu maar handmatig in het adresboek zet......
Is misschien wel zo verstandig. ;-)

Met vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Nov 16, 2013 om 14:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Klik hier voor een filmpje erover om eventueel te controleren of je misschien een stap per ongeluk overgeslagen hebt.

ma
door marcelj2015 - Aug 31, 2014 om 13:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

Betreffende het importeren en uitwisselen van contacten tussen Gmail en Outlook heb ik een blog post geschreven met alle informatie die je zou kunnen helpen erin.
Sinds enkele weken terug is de Gmail agenda service ook stop gezet ,dus iedereen is nu op zoek naar alternatieven.

http://marceljanssen2015.blogspot.tw/2014/08/synchronisatie-van-uw-gmail-contacten.html

th
door thomas1942 - May 19, 2015 om 10:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt als het goed is je contacten in een file exporteren/importeren.
Als je het nog steeds moeite mee hebt kun je misschien EVO Collaborator for Outlook proberen. Een kleine Outlook plugin. Die ook in staat is om contacten te importeren/exporteren.

Ook kun je hiermee een 2-way sync tot stand brengen tussen Gmail and Outlook of identieke services zoals iCloud bijvoorbeeld.

meer info hier : http://outlookandmacosxserver.blogspot.com/2014/10/synchronize-androids-contacts-and.html

edrick3
door edrick3 - May 19, 2015 om 12:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@thomas1942,

Denk dat TS na zo'n 1 1/2 jaar z'n adressen wel al geregeld zal hebben. ;-)
Maar wellicht hebben anderen nog iets aan je info.