op
door oplossing Nov 1, 2007 om 17:49
Computers & telefonie

Incasso bij KPN anders € 1,25 boete betalen

KPN heeft sinds kort weer iets nieuws bedacht n.l. het volgende:

Op je factuur staat dat KPN vanaf 20 september € 1,25 in rekening brengt als je GEEN automatische incasso laat uitvoeren. Dit is toch pure diefstal + dat KPN jou dwingt een incasso te nemen?? Schandalig want op deze manier heb je straks helemaal niets meer over je eigen geld te vertellen, (Casema werkt met dezelfde taktiek)  Ik doe al jaren Internet Bankieren en gebruik hun acceptgirokaart niet dus als het daarom gaat mogen ze dat papiertje van mij houden en mij alleen de factuur sturen dat scheelt weer papier en kosten.

Kan KPN jou dwingen die boete van € 1,25 te betalen? ook als je Internet Bankiert??

441 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 1, 2007 om 18:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

--Kan KPN jou dwingen die boete van € 1,25 te betalen? ook als je Internet Bankiert??    ---

Ja dat kan, het is volgens hun nieuwe (sinds paar maanden) voorwaarden, keuze = gratis voor autom. betalingen/ (voor overige )

E 1,25, voor de verzonden acceptgiro ongeacht of je hem gebruikt of niet dus.

Als je het hier niet mee eens was had je je contract kunnen ontbinden binnen 30 dagen na ontvangen van de gewijzigde voorwaarden.

Groetjes,

ve
door verwijderd - Nov 1, 2007 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag oplossing,

Het is inderdaad wettelijk toegestaan om bij een bepaalde betalingswijze, de kosten door te berekenen naar de klant. Nog beter gezegd: nergens in de vigerende wetgeving staat dat dat niet mag. Juridisch gezien is KPN wettelijk verplicht om minimaal 2 betalingsmogelijkheden aan de klant aan te bieden. Welnu, dat doen ze (1. automatische incasso of 2. acceptgiro). Bij KPN is dus voortaan automatisch betalen gratis en per acceptgiro betalen niet gratis (kosten van 1,25 euro). Wat wèl vreemd is, is dat de grote bedrijven zoals NUON, UPC en nu dan KPN deze kosten in feite altijd al ten laste van de klant legden in hun produktprijzen. In feite zou dus die 1,25 euro eerst moeten af gaan van de produktprijs om vervolgend dan pas die kosten in rekening te brengen bij klanten die persé NIET een automatische afschrijving toestaan. Maar zo werkt het jammer genoeg niet bij de ******** van dit kikkerland. Het is overigens niet verstandig om die 1,25 euro niet te betalen, omdat er zo een schuld gaat ontstaan die ze ongetwijfeld in de toekomst met behulp van een incassobureau gaan innen.

Vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - Nov 1, 2007 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Geen Oplossing alleen wat leesvoer, als je dit lezen zat wordt dan laat je die €1.25 vanzelf wel zitten.
Vechten tegen de, ja wat eigenlijk?

Het is niet alleen KPN maar de laatste tijd maakt elk bedrijf deze overstap. Persoonlijk mag ik dit ook absurd vinden maar ja wat doe je eraan.

Een paar linkjes met vele reacties.
KPN met hun automatische incasso, of € 1,25 nr.1
KPN met hun automatische incasso, of € 1,25 nr.2
KPN met hun automatische incasso, of € 1,25 nr.3
KPN met hun automatische incasso, of € 1,25 nr.4

Cat

ve
door verwijderd - Nov 4, 2007 om 21:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan iedereen:

Als er niet inhoudelijk kan worden gereageerd zullen reacties worden verwijderd of dit topic worden gesloten.

Redactie