mjvanderwerf
door mjvanderwerf Aug 6, 2019 om 12:16
Computers & telefonie

Incredimail bijlage

Hallo,
weet iemand wat de maximum grootte van een bijlage mag zijn bij Incredimal ?
(De tel-helpdesk kan alleen engels)
MJ

1654 8 Rapporteer

Beps
door Beps - Aug 6, 2019 om 13:42
75 Antwoorden / Vragen

Het moet niet uitmaken hoe groot een normaal bestand is, maar als het echt te groot is kun je wetransfer  gebruiken.

edrick3
door edrick3 Aug 6, 2019 om 14:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nou.... dat kan wél uitmaken. ;-)
We transfer is inderdaad (dan) beter te gebruiken.

jo
door jorisw Aug 6, 2019 om 15:13
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Of gewoon op Google Drive of OneDrive zetten en de link delen. Email is sowieso nooit bedoeld om grote bestanden te delen.

costnix
door costnix Aug 6, 2019 om 15:26
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat gaat prima met mail, als je het maar weer aan elkaar geplakt wordt door de ontvanger en alle stukjes aanwezig zijn ;-)

redfloor
door redfloor - Aug 6, 2019 om 15:10
166 Antwoorden / 21 Vragen

Het hangt ook nog eens af van de provider van de ontvanger. Maar je kunt het bericht gewoon versturen. Je krijgt vanzelf een foutmelding als het te groot is. Als het meer dan 10 mb is zou ik het sowieso via WeTransfer sturen, of, als je dat toevallig gebruikt, een dropbox-link delen.

justmeagain
door justmeagain - Aug 6, 2019 om 17:05
623 Antwoorden / 8 Vragen

Uw mailprogramma heeft in principe geen beperkingen, uw provider wel. Meestal houdt het wel op bij 10 a 15 Mb verzenden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 6, 2019 om 19:37
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Idem als de al gegeven antwoorden maar wel met een aanvulling: de omvang van de te verzenden bestanden kan niet alleen te groot zijn voor uw provider maar ook voor de provider van de ontvanger van uw e-mail bericht.
Inderdaad is het een kwestie van proberen en anders: verzenden via wetransfer (gratis maar ook tot een bepaald maxinmum, normaliter ruim voldoende voor o.a. grotere foto bestnden etc.)

(Ik ken een gemeente waar ik als ik er zelf meer dan één foto heen zend (bijv. aan leden van de gemeenteraad) de omvang voor de ontvangst bij die gemeente te groot is.)

aurora1
door aurora1 - Aug 6, 2019 om 19:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Stuur een groot bestand liever met de hier al vermelde wetransfer. Dan kan de ontvanger zelf bepalen wanneer het bestand te downloaden. Niet iedereen stelt op prijs om zomaar een groot bestand te ontvangen en zeker niet als het de mailbox te vol maakt/bij de provider verstopt.
Velen vinden het toch al niet prettig om van incredimail te ontvangen.

suzanne1957
door suzanne1957 - Aug 7, 2019 om 00:47
31 Antwoorden / Vragen

MJVANDERWERF wat moet u nu nog met incredimail op uw leeftijd ? Het is vragen om een virusbesmetting. Grote bestanden kunt u uploaden naar bijvoorbeeld Google Drive en daar maakt u dan een link van. Ook van grote mappen kunt u een link maken.