schilderij
door schilderij Dec 9, 2013 om 18:46
Computers & telefonie

Inloggen ING internet bankieren

Voor ING internet-bankieren moet gebruik worden gemaakt van een gebruikersnaam en wachtwoord.
Sinds kort hoef ik dit niet meer in te vullen: het wordt automatisch bewaard en blijft altijd ingevuld staan, DAT KAN TOCH NIET ?????
Gebeld met klantenservice ING. Ik werk met internet explorer11 en kreeg het advies om mijn browser terug te zetten naar IE9. IE 11 zou nl. alle gegevens bewaren en zichtbaar maken en dat gebeurt niet bij IE9.
ING kan hier volgens zeggen niets aan doen.
Moet ik dit accepteren? Mag toch een veilige werkomgeving verwachten.

12771 26 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 9, 2013 om 19:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo schilderij,

Dat je gebruikersnaam bewaard wordt kun je aanvinken, maar je wachtwoord???
Als dit ECHT zo is dan zou ik zeker IE niet meer gebruiken, maar overstappen op bv. Firefox.
ING kan er natuurlijk niets aan doen als de browser op je computer onveilig blijkt te zijn.

Met vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 9, 2013 om 19:06
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Niets beter te weten kun je in IE11 ook gewoon AutoAanvullen uitzetten.

Maar waar edrick3 al naar refereert; het is sowieso verstandiger om Vuurvosje te gebruiken.

Cookies
door Cookies - Dec 9, 2013 om 19:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zojuist even gecheckt door in te loggen op ING met IE11: alleen gebruikersnaam wordt bewaard.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 9, 2013 om 19:20
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als u opgeeft wachtwoord bewaren dan gebeurt dat dus voortaan dat niet meer opgeven.

gsm
door gsm - Dec 9, 2013 om 19:22
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Lijkt me een onzin. Dit heeft echt niks met IE11 te maken.

Klik op Extra (of op het tandwieltje).
Klik Internetopties.
Klik Verwijderen (op tabblad Algemeen).
Selecteer Formuliergegevens en Wachtwoorden (aanvinken).
Klik Verwijderen.
Klik OK.

Zorg ervoor, dat je bij het aanmelden het hokje "Onthoud mijn gebruikersnaam" NIET aangevinkt hebt.

Cookies
door Cookies - Dec 10, 2013 om 01:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=gsm schreef op maandag 9 dec 2013, 19:22]
Zorg ervoor, dat je bij het aanmelden het hokje "Onthoud mijn gebruikersnaam" NIET aangevinkt hebt.

Staat bij mij gewoon aangevinkt, wachtwoord wordt echt niet onthouden bij ING, alleen gebruikersnaam.

edrick3
door edrick3 - Dec 10, 2013 om 09:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op maandag 9 dec 2013, 19:20]Als u opgeeft wachtwoord bewaren dan gebeurt dat dus voortaan dat niet meer opgeven.

Onzin! Dat kan bij inloggen op ING helemaal niet.

@schilderij,

Al eens FF geprobeerd?

gsm
door gsm - Dec 10, 2013 om 12:19
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 10 dec 2013, 01:12][quote=gsm schreef op maandag 9 dec 2013, 19:22]
Zorg ervoor, dat je bij het aanmelden het hokje "Onthoud mijn gebruikersnaam" NIET aangevinkt hebt.

Staat bij mij gewoon aangevinkt, wachtwoord wordt echt niet onthouden bij ING, alleen gebruikersnaam.
Het lijkt mij onverstandig om de gebruikersnaam te laten onthouden. Uitvinken is het beste. Een wachtwoord raden is enorm veel moeilijker wanneer de gebruikersnaam niet bekend is.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 10, 2013 om 14:05
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 10 dec 2013, 09:54][quote=valerius-2 schreef op maandag 9 dec 2013, 19:20]Als u opgeeft wachtwoord bewaren dan gebeurt dat dus voortaan dat niet meer opgeven.

Onzin! Dat kan bij inloggen op ING helemaal niet.

@schilderij,

Al eens FF geprobeerd?

Nu bij mij komt toch elke keer de vraag wachtwoord ont houden en kan ik keuze maken met de vraag nooit bij deze aan tikken als u dit niet wil.

edrick3
door edrick3 - Dec 10, 2013 om 14:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@valerius2,

Weet je wel zeker dat het om het WACHTWOORD gaat en niet om de GEBRUIKERSNAAM?
Dat zijn verschillende zaken!

valerius-2
door valerius-2 - Dec 10, 2013 om 16:10
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 10 dec 2013, 14:39]@valerius2,

Weet je wel zeker dat het om het WACHTWOORD gaat en niet om de GEBRUIKERSNAAM?
Dat zijn verschillende zaken!
Wat denk je dat ik het verschil niet weet als tussen die 2, als ik al vanaf 1983 achter het toetsenbord zit. En vanaf het begin van girotel er gebruik van maakt.
Nu ga ik toch aan u twijfelen of u dat werkelijk denk.dat men zich daar in kan vergissen.U heeft zelf al een keer aan gegeven via een link waar men de optie kan vinden om het wachtwoord niet meer automatisch kan laten komen.

schilderij
door schilderij - Dec 10, 2013 om 19:07
76 Antwoorden / 21 Vragen

Iedereen dank voor alle reacties en adviezen, jammer alleen dat sommigen elkaar een beetje gaan katten. Maar mijn probleem is opgelost en voor mij heeft het advies van GSM van 9 december jl.(19.22 uur) het beste gewerkt.

Fijne avond voor iedereen en wellicht tot een volgende keer (heb nog wel eens hulp nodig).

Cookies
door Cookies - Dec 10, 2013 om 19:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 10 dec 2013, 16:10][quote=edrick3 schreef op dinsdag 10 dec 2013, 14:39]@valerius2,

Weet je wel zeker dat het om het WACHTWOORD gaat en niet om de GEBRUIKERSNAAM?
Dat zijn verschillende zaken!
Wat denk je dat ik het verschil niet weet als tussen die 2, als ik al vanaf 1983 achter het toetsenbord zit. En vanaf het begin van girotel er gebruik van maakt.
Nu ga ik toch aan u twijfelen of u dat werkelijk denk.dat men zich daar in kan vergissen.U heeft zelf al een keer aan gegeven via een link waar men de optie kan vinden om het wachtwoord niet meer automatisch kan laten komen.

Valerius bij Inloggen Mijn ING is er alleen de optie Onthoud mijn gebruikersnaam aan te vinken.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 10, 2013 om 22:00
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 10 dec 2013, 19:42][quote=valerius-2 schreef op dinsdag 10 dec 2013, 16:10][quote=edrick3 schreef op dinsdag 10 dec 2013, 14:39]@valerius2,

Weet je wel zeker dat het om het WACHTWOORD gaat en niet om de GEBRUIKERSNAAM?
Dat zijn verschillende zaken!
Wat denk je dat ik het verschil niet weet als tussen die 2, als ik al vanaf 1983 achter het toetsenbord zit. En vanaf het begin van girotel er gebruik van maakt.
Nu ga ik toch aan u twijfelen of u dat werkelijk denk.dat men zich daar in kan vergissen.U heeft zelf al een keer aan gegeven via een link waar men de optie kan vinden om het wachtwoord niet meer automatisch kan laten komen.

Valerius bij Inloggen Mijn ING is er alleen de optie Onthoud mijn gebruikersnaam aan te vinken.
Ik werrk met Win 8.1 en ie11 en daar kan men als men een nieuw wachtwoord in zet de functie onthoud wachtwoord Ja of x aantikken dan komt het de volgende keer weer. Kan ook aangeven niet bij deze site en dan komt het niet meer terug. Als men toch gekozen heeft wachtword bewaren kan men via configuratiescherm de optie refirentiebeheer alsnog weg halen. Zo heb ik dit dus gedaan..

jantje7
door jantje7 - Dec 11, 2013 om 09:15
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Ja, er is echt verschil tussen IE9 en IE11. Dus even goed lezen welke browser je gebruikt.

jantje7

pi
door pieterwolters - Dec 11, 2013 om 09:30
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Password opslaan is een browser functie, die volgens mij ook door Firefox wordt geboden. Het is dus geen browserkeuze probleem maar een gebruikersprobleem.

edrick3
door edrick3 - Dec 11, 2013 om 10:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op woensdag 11 dec 2013, 09:30]Password opslaan is een browser functie, die volgens mij ook door Firefox wordt geboden. Het is dus geen browserkeuze probleem maar een gebruikersprobleem.

Ja, maar niet bij de ING-site!

valerius-2
door valerius-2 - Dec 11, 2013 om 15:34
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=jantje7 schreef op woensdag 11 dec 2013, 09:15]Ja, er is echt verschil tussen IE9 en IE11. Dus even goed lezen welke browser je gebruikt.

jantje7
Er zijn altijd mensen die het beter schijnen te weten zonder dat zij weten wat ie 11 anders is,

zoekster
door zoekster - Dec 11, 2013 om 15:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Bij Google Chrome is er in ieder geval geen mogelijkheid om je wachtwoord op te slaan bij ING, wel je gebruikersnaam.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 11, 2013 om 19:33
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 11 dec 2013, 15:42]Bij Google Chrome is er in ieder geval geen mogelijkheid om je wachtwoord op te slaan bij ING, wel je gebruikersnaam.

Dat is dan ook standaard bij ing programma . Die melding krijg ik ook en daar maak ik dan gebruik van. Ik maak dus geen gebruik van de ie11 mogeloijkheid omdat in de voorwaarden van de ingbank staat dat het wachtwoord niet zichtbaar mag zijn.

ka
door kartner - Dec 18, 2013 om 15:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

Na alle zin en onzin gelezen te hebben.
En wat wel en niet mogelijk is, ik heb de ING gebeld en die zeggen zélf dat het probleem bij IE 11 ligt, en dat ik IE 10 moet downloaden, maandag lukte dat niet, met de vermelding dat IE 11 nieuwer was. Maar vandaag lukte dat dus wél.
Nu is alleen de gebruikersnaam zichtbaar, en het wachtwoord niet.
En voor de volledigheid het volgende: ik kon doen wat ik wilde, met IE 11 gaf hij de gebruikersnaam én het wachtwoord aan.
Dus degene die zegt dat het onzin is, ik heb het probleem zelf ondervonden, en de ING geeft het toe.
Het zal er wel toe doen of je Windows 7 hebt of 8, ik heb 7.

jantje7
door jantje7 - Dec 18, 2013 om 15:36
1459 Antwoorden / 23 Vragen

@Kartner

Ook ik heb W7 en IE11 onlangs. De eerste keer dat ik bij ING wilde inloggen werd er gevraagd of het wachtwoord bewaard moest worden. Ik heb toen op nee geklikt en dus verder nergens last van gehad.

Inlognaam blijft bewaard, wachtwoord niet.

jantje7

aurora1
door aurora1 - Dec 18, 2013 om 15:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@kartner, waarom gebruik je voor internetbankieren niet bijv. de wat veiliger Firefox, je kunt daarnaast IE blijven gebruiken.

vu
door vuurangel - Mar 31, 2014 om 13:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon even doen wat gsm al zegt:

Klik op Extra (of op het tandwieltje).
Klik Internetopties.
Klik Verwijderen (op tabblad Algemeen).
Selecteer Formuliergegevens en Wachtwoorden (aanvinken).
Klik Verwijderen.
Klik OK.

Gebruikersnaam, bewaren kan je gewoon aanvinken...(raad ik eigenlijk ook af in alle brouwers want gebruikersnaam word als pain(gewoon tekst) tekst opgeslagen in een cookie!)

Maar als je inlogt krijg je onder in IE11 of je de wachtwoord wilt opslaan dan zegje: "Niet voor deze website"

Terug gaan naar IE9 is helemaal niet slim, want IE9 is minder veilig....

En ook Firefox aanraden is ook geen optie.... want die heeft ook zijn gebreken.

schilderij
door schilderij - Mar 31, 2014 om 15:30
76 Antwoorden / 21 Vragen

Allen dank voor alle goedbedoelde reacties.
Probleem inmiddels opgelost.

Wellicht tot een volgende keer.
groeten

ti
door tina12 - May 25, 2015 om 14:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ik heb ook sinds deze week bij ING internet bankieren het probleempje dat mijn wachtwoord
er al staat zodra ik op mijn ING kom...dat is niet de bedoeling. Ik heb windows 7 en Mozzila Firefox.

Ik heb het opgelost door naar extra te gaan opties te openen en links van de pagina op beveiliging te klicken en daar wachtwoorden op computer uit te vinken. Let wel alle wachtwoorden op je PC zijn dan uit.Voor mij werkt dit prima....