irishterrier
door irishterrier Jan 28, 2016 om 20:18
Computers & telefonie

Install windows 7 met rescue disk.

In Google heb ik geprobeerd een oplossing te vinden maar dit lukt niet echt.

De volgende files staan op de rescue disk:

bootmgr
boot - bootfix.bin - boot.sdi - bcd
sources - boot.wim

Hoe ga ik te werk om de re-installatie te starten ?

Alvast bedankt.

9079 12 Rapporteer

costnix
door costnix - Jan 28, 2016 om 22:54
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Disc in de DVDspeler en de computer opnieuw starten.

Bo
door Bonte Specht - Jan 29, 2016 om 12:37
45 Antwoorden / Vragen

Ik werk op een ICT bedrijf, niet als systeembeheerder, maar in de administratie. Jullie weten niet hoe vaak er een PC/ laptop wordt aangeboden om Windows 7 terug te zetten. 90% van de aangeboden pc's zijn echt al hun eigen bestanden kwijt
Een goede tip van mij maak een back-up van alles wat je hebt, veeg alles schoon. Volg alle stappen, dan lukt het wel. Zoniet dan ben je in ieder geval niks kwijt.
Maar eigenlijk overbodige info, want iedereen maakt toch vaak een back-up..

eclipse
door eclipse Jan 29, 2016 om 16:03
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Hij moet gewoon als alles is geupdated en goed werkt  en complete kopie van C: op de kast zetten, met win 10 zet je hem met 3  klikken terug. van de week zelf  nog  gedaan, win 7 ben ik de volgorde van vergeten, dan moet je een backup maken en een herstel schijf/usb.. vandaaruit gaat deze de kopie terugzetten/herstellen ..

rf
door rfrijhoff Jan 29, 2016 om 17:48
41 Antwoorden / Vragen

Bestanden kwijt? In principe niet als je weet wat je aan het doen bent. Ik heb ik weet niet hoe vaak 'kwijtgeraakte' of 'beschadigde' bestanden teruggehaald. Het is wel zo dat het met NTFS een stuk trickier is dan met FAT-12, FAT-16  en FAT-32.

zw
door zwaardvis - Jan 29, 2016 om 12:42
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Als het nodig mocht zijn, kun je misschien een Win7 DVD downloaden via
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/home
Je moet je product key (zie sticker van MS op uw PC) eerst invullen. Sommge codes worden helaas echter niet geaccepteerd. Proberen dus.

En inderdaad een systeem backup maken kan tegenwoordig snel met bv. Aomei. Dan kun je ingeval van problemen een volledig geinstalleerd besturingssysteem terugzetten.
http://www.aomeitech.com/ab/standard.html

vd
door vdwj - Jan 29, 2016 om 12:42
21 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo met Jan.
cd in de pc
opstarten met de toest f12 constant indrukken dus tik tik enz tot medeling verschijnt opstarten met cd enter indrukken en de instructies volgen MAAR!
er zijn pc.s die met een andere toets werken als je opstart zie je meestal aan de onderkant snel verschijnen welke toets je moet indrukken voor het opstarten het kan ook zijn dat je eerst in de bios het opstarten moet instellen dat wordt moeilijker.(sommige pc fabrikanten doen dit).

in ieder geval succes groeten jan.

simon55
door simon55 - Jan 29, 2016 om 12:52
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Zit er geen recovery partitie op dan

rf
door rfrijhoff Jan 29, 2016 om 17:21
41 Antwoorden / Vragen

Afgezien van het feit dat je helemaal geen recovery partitie wil hebben, wordt dit alleen gebruikt bij kant en klare pc's met pre-install software waarvan het meeste trials zijn of troep. Zolang je garantie loopt zal je daar helaas gebruik van moeten maken, maar zodra die vervallen is: Recovery en gewone partitie verwijderen en partitie opnieuw aanmaken. Scheelt enorm in je vrije ruimte. en kan je tenminste zelf bepalen wat je wilt installeren.
Recovery partitie wordt dus alleen gebruikt om pre-install software op te zetten. Het is ongeschikt voor backup doeleinden aangezien je dan je backup op dezelfde HD bewaart als hetgene waarvan je de backup hebt gemaakt. Niet echt handig. Overigens is een recovery partitie ook nog eens zeer beperkt quo opslagruimte. Een 2TB schijf die 50% vol staat kan je er absoluut niet op kwijt.

ja
door jan4073 - Jan 29, 2016 om 15:50
83 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb een iso versie van windows 7 gedownload van http://www.techverse.net/download-windows-7-iso-32bit-64bit/ even opletten dat je de juiste W7 versie download en of je pc een 32 bit of 64 bit systeem is. Als je het niet weet dan kun je beste 32bit kiezen.
Deze download kopieren naar een dvd of naar een usb stick.
Daarna computer opstarten en installatie stappen volgen. Na de installatie en de activatie (legaal maken) heb ik gelijk upgrade gedaan naar W10. En daarna alle programma's er weer op gezet. Bent er zeker een dag druk mee. Maar als dank het werkt super.
Op andere pc al een keer een pc van W7 upgrade gedaan naar W10 maar daar hebben sommige programma's toch last van. W7 op schone pc zetten na de HD eerst geformateerd te hebben en dan W7 er op en als dat goed is upgrade naar W10 en dan je programma's. Dat is de beste manier. Dit laatste heeft niet direkt met je vraag te maken maar mogelijk dat je geprobeerd het om W10 te installeren en dat dit zoveel problemen geeft dat je weer opnieuw wilt beginnen. Windows 10 is best goed maar je moet het op een schone pc installeren.

akkerdistel
door akkerdistel Jan 29, 2016 om 17:53
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Je kunt tegenwoordig -eindelijk- direct Windows 10 installeren en dan de serial van Windows 7 gebruiken. Upgraden is altijd vragen om problemen. Maar beter is toch echt om Windows 7 te blijven gebruiken, opdat ook jij een hoop te verbergen hebt..

eclipse
door eclipse - Jan 29, 2016 om 15:57
1561 Antwoorden / 370 Vragen

disc erin   , ca  3  seconden wachten, opstarten van cd.... anders de cd  in de bios  als primair  zetten  ken ook met de F toets maar is bij ieder mobo anders. hij moet hem wel kunnen lezen, als je de computer start, chect  deze altijd waar de van moet opstarten, de boot. idg de cd....

eclipse
door eclipse - Jan 29, 2016 om 15:59
1561 Antwoorden / 370 Vragen

O  mooi staan al de antwoorden. zie ze pas bij het plaatsen van de mijne ....

eclipse
door eclipse - Jan 29, 2016 om 16:11
1561 Antwoorden / 370 Vragen

en ander s  geen dvd ??  kijk even op mp  voor 10 euro met soort eeuwig  durende serial, maar dat mag ik eigenlijk niet schrijven  :-)  klik

audb
door audb - Jan 29, 2016 om 16:30
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Beter is om dit programma te downloaden https://www.microsoft.com/nl-nl/download/windows-usb-dvd-download-tool

Deze even installeren en dan het programma starten en de dvd in de lade te doen het programma is gewoon in het Nederlands dus dat moet te doen zijn.

Vervolgens start u uw computer met de usb stick in de usb poort op en zorg er voor dat deze ook van de usb stick opstart F12 of via de bios esc of del toets.

Mocht er nog bestanden opstaan dan worden deze in de meeste gevallen hernoemd naar Windows.old die te vinden is in de C: partie

Is het een schone installatie dan is dat natuurlijk niet het geval.

Mocht u toch bestanden hebben die door een crash gewist zijn dan kan u Recuvia gebruiken http://www.piriform.com/recuva/download/standard dit is een gratis en goed werkend programma die met een beetje geluk veel van uw verloren bestanden kan terug halen vooral bij foto`s , video en tekst bestanden is dit aan te raden.

rf
door rfrijhoff Jan 29, 2016 om 17:41
41 Antwoorden / Vragen

Even installeren? Als windows zelf gecrasht is en niet meer wil opstarten, gaat dat natuurlijk absoluut niet werken. Helaas staat dit er niet bij vermeld.

audb
door audb Jan 31, 2016 om 12:42
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Er is vast wel ergens een laptop of een andere computer gebruiker te vinden die dit kan regelen anders gewoon bij een computerboer vragen of ze het kunnen doen.

Maar ik ga er vanuit dat de vraag steller al een computer ter beschiking heeft anders zou deze ook de recue disk niet uit kunnen lezen.

rf
door rfrijhoff - Jan 29, 2016 om 17:38
41 Antwoorden / Vragen

Heel eenvoudig, zorg dat in de bios ingesteld staat dat je van je CD/DVD/Blue-ray op kan starten. Stop de rescue disk er in en start de pc op. Het is mogelijk dat er gevraagd wordt of je van HD of van CD/DVD op wilt starten. In principe loopt dan alles vanzelf en eventuele opdrachten van de rescuedisk opvolgen (stop cd/dvd erin, of wat dan ook). Uiteraard moet je er wel voor zorgen dat je een back-up hebt van alle data (In iedergeval de directory C:\users) . Een backup alleen van c:\program files (x86) en c:\program files heeft geen nut, dit werkt alleen als je ook een backup maakt van je register, de al eerder genoemde c:\users directory en de c:\program data directory en zelfs dan kan het zijn dat je nog wat mist. Is die rescue disc overigens door jezelf/back-up programma gemaakt of bij de pc geleverd? Staat er pre-install software op?

Al
door Alex4 - Jan 30, 2016 om 09:22
5 Antwoorden / Vragen

Ben tot nu toe 2 verschillende voorgeïnstallaties tegen gekomen .
De 1 heeft geen verborgen partitie en de ander wel .
Zonder die verborgen partitie kun je zonder problemen een andere windows installatie erop zetten .
Die met een verborgen partitie moet je de aanwijzingen van de fabrikant volgen dan lukt het wel .
Verschillende maken niet eerst een rescue dvd als die niet meegeleverd word laat staan een backup van hun bestanden .
Die met een verborgen partitie is het lastig om je bestanden met een programma terug te halen .
Het beste kun je je harddisk dan even op een andere pc aansluiten om een poging te wagen .
Als je geen goede rescue cd of een image van je harddisk hebt kun je er 1 bij de fabrikant aanschaffen of je moet iemand kennen
met zo'n zelfde systeem die het je kan leveren .
Als je upgrade naar windows 10 maak dan eerst een image van je harddisk . Gaat er bij het upgraden niet wat mis dan is het wel bij
terugkeer naar je oude . Een image is makkelijker terug te zetten dan dat je alles er opnieuw moet installeren of moet herstellen .
Daar kun je dagen mee zoet zijn , bij een image hooguit een paar uur .
Er zijn ook adressen te vinden die tegen betaling voor je de gewenste besturing erop zetten .