legolas1991
door legolas1991 Jun 8, 2006 om 19:30
Computers & telefonie

Internet popups

Hallo,

Ik heb vandaag opeens last van internet popups en vervelende ads. doch heb ik al norton erop afgestuurd. de popups blijven zomaar verschijnen, ook al ben ik een dvd'tje aan het kijken en staat internet niet eens aan!

Wat kan ik hier aan doen???

Tijmen

253 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 8, 2006 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u XP heeft, probeer de optie systeemherstel en stel in op ca. 23 dagen geleden. Mogelijk helpt dat als er sprake is geweest van een of ander systeem probleem. Werkt dat niet, laat dat weten dan zijn er andere experts die wel een suggestie hebben.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2006 om 20:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

De optie Systeemherstel van XP doet bij nooit iets is mijn ervaring, meestal komt dan de melding 'kan systeem niet terugzetten'. Dus daar heb ik mijn vertrouwen aardig in verloren.

Wat in dit specifieke geval goed zou helpen is HitmanPro welke niet alleen gratis is maar ook grondig het systeem kan opruimen.
Het programma is op de gelijknamige nederlandse website te vinden.

Wat ook nog zou kunnen is (afhankelijk van de Windows Versie) dat Windows Messaging aanstaat, voor oudere versies van Windows hebben hier last van zoals 95/98/ME/NT4 (pre-SP2).
Win98: verwijder bij Software het tooltje WinPopUp
Win95: Schakel dit uit onder Software/Accesoires
Overige versies: Op de Windows-Update site staat een patch.

Kritisch vraagje trouwens; bedoel je met Internet staat niet aan dat je het surfprogramma niet aan hebt staan of dat je bijv. niet ingebeld hebt? Met Kabel/ADSL ben je, tenzij je elke dag de stekker eruit haalt, namelijk permanent online (dus op het Internet, ongeacht of je een programma hebt openstaan)

ve
door verwijderd - Jun 8, 2006 om 20:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

De internetverbinding was tijdelijk uitgevallen, (ook al heb ik adsl van planet internet)

ve
door verwijderd - Jun 8, 2006 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Tijmen,

Een beruchte reden voor pop-ups zijn de counters van Nedstat. Deze vindt je op heel veel websites. Wat deze tellertjes doen, behalve bijhouden hoeveel bezoekers er zijn geweest, is ook een stukje software (spyware/adware) op je PC plaatsen, waardoor je geregeld irritante pop-ups op je scherm krijgt (o.a. Jamba).

Een goed anti-spyware programma moet ze doen verdwijnen. Zelf heb ik MS AntiSpyware in combinatie met AdAware draaien en ik blijf er netjes van verschoond.

Vaak zijn de gebruikers van de tellers hiervan niet eens op de hoogte en hebben ze onbewust de counters van Nedstat gebruikt op hun site (want gratis!). Ook bedrijven gebruiken ze soms.

Ik hoop dat dit je op weg naar de oplossing kan leiden.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Jun 8, 2006 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

En dan aanvullend kan het met regelmaat verwijdere van cookies ook nog een optie zijn.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2006 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

de Enigma brouwser, die ook in het nederlands kan downloaden,

tevens leuk zoeksystyeem dat naast Google ook diverse andere gebruikt, popupjes verdwijnen, dus naar www.enigma.com en probeer,

de popupkiller werkt goed, en als je goed kijkt en klikt zie je nog meer leuke dingen...maar dat mag je zelf wel ontdekken.

In Exprorer gebruik ik nooit meer, en straks weet jij ook waarom..

tevens in andere talen te gebruiken,

zelfs Fryslan.....

ve
door verwijderd - Jun 9, 2006 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Tijmen,

ik lees de vraag van je en zie dan dat er zelfs popups komen op het moment dat je niet op internet zit, dat baad me eenbeetje zorgen. ik denk dat je pc geinfecteerd is met spyware. draai als eerste hitmanpro eens denk dat je daarna al veel problemen hebt opgelost. wat je ook kunt doen is de naam van de pagina invullen in google en kijken wat voor forums dat oplevert. hieraan kun je zien of het inderdaad om spyware gaat.

succes en we horen van je

ve
door verwijderd - Jun 9, 2006 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is gelukt...de computer in niet meer geïnfecteerd...

Ik heb eerst systeemherstel gedaan en daarna met ad-aware en norton gescand.

Het resultaat: geen virussen meer en van die pop-ups heb ik geen last meer!... Bedankt allemaal

Tijmen

ve
door verwijderd - Jun 9, 2006 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

mooi dat het opgelost is en ook bedankt voor de terug koppeling

ve
door verwijderd - Jun 11, 2006 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

En nu Systeemherstel ook uitschakelen anders ben je zo weer besmet.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2006 om 09:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijgertje@ systeemherstel uitschakelen? Daarmee schakel je een essentiële windowstoepassing uit om problemen op te lossen. Via systeemherstel = is applicatiesoftware kun je nimmer een virus besmetting oplopen.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2006 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Gerrit, Tigertje heeft aan 1 kant wel gelijk, als je een virus hebt opgelopen en je computer heeft diezelfde dag ook een herstelpunt aangemaakt, dan zit dat virus dus ook in dat herstelpunt.

Als je zeker weet dat je computer weer helemaal verschoond is van virussen en spyware, dan moet je systeemherstel even uitschakelen, daarna computer opnieuw opstarten en je systeemherstel weer inschakelen.

Gegroet, Dirck