lindsayy
door lindsayy Jun 14, 2011 om 14:41
Computers & telefonie

IPhone 4

Hallo.

Mijn iPhone 4 wilde niet meer opladen. Nu is deze voor reparatie opgestuurd maar ik heb geen leentoestel gekregen, en zit wel met een abbonement van € 65.

Heb ik recht op een leentoestel?

Groeten Linda [edit red.]

1869 10 Rapporteer

freya
door freya - Jun 14, 2011 om 16:03
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo lindsayy,

Als je bij de aanschaf van de telefoon een verzekering hebt afgesloten en in de voorwaarden staat dat je recht hebt op een leentoestel, dan wel, maar anders niet. Ik neem aan dat je de telefoon via de winkel (T-Mobile?) hebt ingeleverd? Je kunt natuurlijk wel vragen of ze een leentoestel voor je hebben, maar het is van hun kant geen verplichting.

m.vr.gr. Freya

lindsayy
door lindsayy - Jun 14, 2011 om 16:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Freya,

Bedankt voor je antwoord!
Ik heb geen verzekering afgesloten. Heb de telefoon bij de winkel MaxMe ingeleverd, en een leentoestel hadden ze niet.
Vind het wel een slechte service. De iPhone 4 bestaat nog geen jaar en nu al problemen en ik zit met een duur abbonement!

Groeten Linda.

rj
door rjw - Jun 14, 2011 om 16:49
3280 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=lindsayy schreef op dinsdag 14 jun 2011, 16:46]Hallo Freya,

Bedankt voor je antwoord!
Ik heb geen verzekering afgesloten. Heb de telefoon bij de winkel MaxMe ingeleverd, en een leentoestel hadden ze niet.
Vind het wel een slechte service. De iPhone 4 bestaat nog geen jaar en nu al problemen en ik zit met een duur abbonement!

Groeten Linda.

Dat een apparaat nog geen jaar oud is zegt niets. Ieder apparaat, oud en nieuw, kan kapot gaan.

Misschien een handige tip voor de toekomst: koop een goedkoop toestelletje erbij voor dit soort situaties. Dan kan je in ieder geval bellen.

lindsayy
door lindsayy - Jun 14, 2011 om 16:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

Maar dan is het nog wel een slechte service!
Ik kan nu wel gewoon bellen en smsen met een oud toestel hoor.

Groeten Linda.

js
door jsn - Jun 15, 2011 om 14:16
10 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, is geen slechte service. Ze doen precies wat je met ze hebt afgesproken.
Je hebt er zelf voor gekozen die extra service niet te nemen, dat kan je niemand
anders kwalijk nemen dan jezelf.

Uiteraard is het niet gewoon dat een toestel uitvalt binnen een jaar, maar daar
heb je de normale garantie voor. Met je koelkast/TV/auto/etc geldt precies hetzelfde.
Lullig, maar daar kan je vaak vooraf (extra) tegen verzekeren.
Da's helaas het risico wat je draagt als je er niet voor verzekerd.

f.weele
door f.weele - Jun 15, 2011 om 16:24
1085 Antwoorden / 27 Vragen

voor 65,= euro per maand mag er mijns inziens wel een service gegeven worden
m.b.t. een vervangend toestel. Dit zou dan niet van de winkelier, maar van de
provider moeten komen(T-mobile of Vodafone). Zij zijn degene die iedere maand hun hand op houden. Het toestel is na tien maanden al dik betaald. Vergelijk het
maar een beetje met een leasecontract voor een auto. Krijgt deze een defect of
schade, dan is er meestal een vervangend voertuig voor handen. Nog eens een
extra verzekering afsluiten voor een vervangend toestel gaat dan wel erg ver
m.b.t. de kosten. Een leentoestel of compensatie voor het abonnement had
beter op zijn plaats geweest.
m.vr.gr.

js
door jsn - Jun 15, 2011 om 17:31
10 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat kan wel zijn.. Al zou je er 500 euro p/mnd voor betalen.
Het wekt verwachtingen, maar als het niet afgesproken is (en dus niet op papier staat), doen ze niets verkeerd.
Maar toch gaat de consument, die akkoord is gegaan met de voorwaarden, klagen...
Owkeej, meestal is het een niet te doorgronden document, maar het zijn wel de voorwaarden waarmee akkoord is gegaan.
Daar kan je achteraf niet meer over klagen natuurlijk.

Voor je leasewagen heeft je werkgever bij het tekenen van de overeenkomst
afgesproken dat er vervangend vervoer is bij uitval.
Deze 'verzekering' wordt dan ook doorberekend in de leaseprijs. Als dat
niet in het leasecontract zit, zijn ze echt niet verplicht jou een auto mee te geven...

f.weele
door f.weele - Jun 15, 2011 om 17:43
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@ jsn, ik gaf natuurlijk maar een ruw voorbeeld. Dat de winkelier niet een vervangend toestel heeft,kan ik me nog wel voorstellen. Maar 65 euro p/mnd
en dan niet kunnen bellen met je iphone. Ik weet niet of het toestel nog in de
garantie valt, maar het zou me niks verbazen als deze retour komt met een briefje
erbij van geen garantie i.v.m. vocht- c.q. waterschade. Schijnt tegenwoordig
een standaardmethode te zijn om onder je garantieverplichtingen uit te komen.
m.vr.gr.

r.kemperman
door r.kemperman - Jun 15, 2011 om 18:37
423 Antwoorden / 4 Vragen

Als je bij T-Mobile een telefoon koopt, heb je de mogelijkheid om je toestel extra te verzekeren.
Als er iets gebeurt met je toestel, dan wordt deze binnen 4 uur opgehaald en krijg je een Nokia leentoestel, ongeacht het merk en type wat je had.
Je kan dus alleen bellen en SMSen.
Als het toestel klaar is, wordt er contact opgenomen en wordt het toestel netjes weer bij je omgeruild.
Mocht het niet te repareren zijn, dan krijg je een nieuw toestel (zelfde merk en type als gekocht en ingeleverd)

Maar ja, sommige mensen willen goedkoop wezen en kopen bij een telefoonwinkel en kopen geen extra verzekering.

Dan heb je dus alleen te maken met de verkoper van je toestel en niet met je provider. Hoeveel je ook per maand betaalt.
Je hebt namelijk twee verschillende contracten gesloten:
1) voor de koop van het toestel (Verkoper)
2) voor het gebruik van het netwerk (provider)
De provider levert gewoon het netwerk, dat je er geen gebruik van kan maken daar kunnen zij niets aan doen.

pe
door peter001 - Dec 14, 2011 om 08:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jsn schreef op woensdag 15 jun 2011, 14:16]Nee, is geen slechte service. Ze doen precies wat je met ze hebt afgesproken.
Je hebt er zelf voor gekozen die extra service niet te nemen, dat kan je niemand
anders kwalijk nemen dan jezelf.

Uiteraard is het niet gewoon dat een toestel uitvalt binnen een jaar, maar daar
heb je de normale garantie voor. Met je koelkast/TV/auto/etc geldt precies hetzelfde.
Lullig, maar daar kan je vaak vooraf (extra) tegen verzekeren.
Da's helaas het risico wat je draagt als je er niet voor verzekerd.

En u bent? Wellicht een verzekeringsverkoper/ -colporteur? Altijd leuk, vergelijkingen met koelkasten en TV's, maar het gaat hier om klantenservice, daar hoef ik me niet voor te verzekeren.