pr
door prlwgn Jul 17, 2009 om 19:44
Computers & telefonie

Irrataie hoofmenu

hoe kom ik van die irratante rectificatie af in de homepage?
Ik kan nog wel tig beschuldigingen noemen die noot gerectificeerd zijn.

254 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 17, 2009 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas,

daar zullen we nog een tijdje tegenaan moeten kijken

vrees ik ;-(

ve
door verwijderd - Jul 17, 2009 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Interessant is dat de Vara mede vanwege de april-uitzending over Pretium
door de ene rechter veroordeeld is tot deze rectificatie , terwijl een
andere rechter  op grond van dezelfde uitzending Pretium gesommeerd
heeft de naam OPTA niet meer te misbruiken.

ve
door verwijderd - Jul 17, 2009 om 20:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag prl...,

Zie:

Pretium versus Kassa

Als het goed is verdwijnt deze in jouw ogen irritante rectificatie op 28 juli a.s. weer van het scherm (lees ook het vonnis).

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jul 17, 2009 om 20:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat de naam Opta misbruikt wordt klopt! Ik ben persoonlijk gebeld door een medewerker van een callcentrum voor dit @@@@@ bedrijf, waarbij de naam Opta genoemd werd. Mijn schoonmoeder (80+) wordt nog steeds belaagd door de dochteronderneming van @@@@@, die bij haar dat waardeloze krantje in de brievenbus heeft gedeponeerd, samen met de mededeling dat ze een prijs had gewonnen (kon kiezen uit twee) en dat ze lid kon worden voor ongeveer €65 per jaar. In het krantje wordt nog eens breed uitgemeten hoezeer @@@@@ benadeeld is en wat die Paris (niet Hilton) er van vond. De rommel is intussen naar de vuilniscontainer verhuisd.

ve
door verwijderd - Jul 17, 2009 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemd, want Pretium is nu zelf in kort geding veroordeeld dat het niet
de naam OPTA meer mag gebruiken in hun verkoop-sprookjes.

Grappig, dat zou betekenen dat Pretium de ene rechter minder serieus neemt dan de andere.

Nu.nl schrijft:

"Pretium zou in telefoongesprekken beweerd hebben dat het van de OPTA
'toestemming had gekregen om de telefoontarieven te verlagen'. Het
bedrijf had eerder aan de OPTA toegezegd dat niet langer te zullen
doen. Uit uitzendingen van het VARA-programma Kassa bleek in april
echter dat Pretium zich niet aan die afspraak hield.

<script type="text/javascript">
if (typeof(dartPosition5) != 'undefined') {
document.write('

');
document.write(dartPosition5);
document.write('
');
document.write('
');
}

<script language="JavaScript" type="text/javascript">if (typeof(et_ord)=="undefined") et_ord=Math.floor(Math.random()*10000000000000000);document.write('');<script language="JavaScript" src="http://ad.nl.doubleclick.net/adj/P4442.Nu.nl/internet.artikel;sz=336x280;tile=1;kw=WLstiau01,WLimema02,WLstite01,WLsmiam01;tt=2200;ord=1088991730305172?" type="text/javascript">

Bijval

De OPTA eiste dat Pretium de naam van de telecomwaakhond niet langer
zou gebruiken, en kreeg daarin donderdag bijval van de rechter in
Haarlem. Die noemde de werkwijze van Pretium "misleidende
handelspraktijk" en stelde het bedrijf een dwangsom van 10.000 euro in
het vooruitzicht voor iedere dag dat Pretium zich niet aan het verbod
houdt.

Pretium hoeft geen rectificatie te plaatsen, zoals de
OPTA had gevraagd. Daarvoor waren de geconstateerde overtredingen
volgens de rechter te lang geleden.

Pretium heeft laten weten tegen de uitspraak in beroep te gaan."

ve
door verwijderd - Jul 17, 2009 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik moet er wel bij zeggen dat het al weer een hele tijd geleden is dat ik gebeld werd door het callcentrum van @@@@@@. Het is dus niet recent, dat ze in mijn geval de naam OPTA gebruikt hebben. Blijkbaar heb ik toen ook duidelijk kunnen maken dat het zinloos zou zijn om mij nogmaals te bellen.

ve
door verwijderd - Jul 17, 2009 om 23:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je schoonmoeder nu nog wel die praatjes krijgt met daarin de naam OPTA, dan zou ik graag bandopnamen maken van het gesprek (wel NEE zeggen/ophangen op de juiste momenten).

ve
door verwijderd - Jul 17, 2009 om 23:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu nog even echt on-topic: die (wat is eigenlijk irrataie?) rectificatie, die Kassa eigenlijk niet plompverloren over de andere tekst heen had hoeven plaatsen, gaat verdwijnen per eind juli en kun je helaas niet zelf van af komen.