tappie
door tappie Jun 28, 2012 om 16:46
Computers & telefonie

Is mijn videokaart aan het kapot gaan

Beste experts,
de laatste tijd veel problemen met mijn scherm,ik zie het al aankomen,muis reageert traag,blijft stilstaan en WHAM zwart scherm, 9 van de 10 keer *komt hij weer terug* en zie ik rechtsonder de melding Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld,ik heb al lopen zoeken en updaten etc,heeft het probleem niet opgelost,sterker nog het gebeurt steeds vaker,is er nog iets wat ik kan doen?

Groet Tappie

725 7 Rapporteer

rmtpistorius
door rmtpistorius - Jun 28, 2012 om 16:48
22 Antwoorden / 1 Vragen

Heb wel eens hetzelfde gehad, in mijn geval heb ik een iets eerdere versie geïnstalleerd van mijn driver. Dit heeft het probleem opgelost.

edrick3
door edrick3 - Jun 28, 2012 om 16:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo tappie,

Het lijkt er inderdaad op dat je videokaart op het punt staat te gaan 'hemelen'.
Ga eens naar de site van de fabrikant en download de laatste driver.
Als dit het probleem niet oplost vrees ik het ergste.

Suc6

freya
door freya - Jun 28, 2012 om 17:54
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo tappen,

Aangezien het begint met het haperen van de muis, lijkt het mij geen probleem met de videokaart. Lijkt mij eerder een softwareconflict of een geheugenprobleem.

Wellicht eerst een systeemherstel proberen, naar een tijdstip toen alles nog goed werkte. Ook kan het wel eens helpen om de geheugen modulen eens los te nemen en opnieuw vast te zetten. (dit wel doen met uitgeschakelde computer en stekker uit het stopcontact)

m.vr.gr. Freya

rm
door rma070 - Jul 1, 2012 om 05:46
52 Antwoorden / 1 Vragen

zo als eerder geschreven is kan het 3 dingen zijn!
1 ) verkeerde driver, probeer een nieuwere versie OF juist een oude versie
2) een software conflict ( zet via je diagnose scherm - bios- de IRQ instellingen eens anders
3) de videokaart is idd aan het hemelen, maar heeft het nog niet door...

Ikzelf vermoed dat het optie 2 is

tappie
door tappie - Jul 6, 2012 om 15:08
289 Antwoorden / 82 Vragen

Beste experts, ik wil heel graag optie 2 proberen,kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik dit moet doen en welke instellingen ik dan in wat moet veranderen?

Dank maar weer, Tappie

dirck
door dirck - Jul 6, 2012 om 15:46
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik denk eerder dat dit een geheugenprobleem is.
Windows zet dan het beeldschermstuurprogramma naar standaardinstellingen terug, dus zonder 3D en Aero effecten, mocht je tenminste Windows Vista of Windows 7 gebruiken.

Welke Windows versie gebruik je en hoeveel geheugen zit er in de computer?

Groet, Dirck

freya
door freya - Jul 6, 2012 om 15:47
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@tappie:

Optie 2 lijkt me niet erg aannemelijk. Immers, het heeft goed gewerkt en een IRQ instelling verandert nu eenmaal niet 'spontaan'. Een systeemherstel lijkt me de eerste (en makkelijkste) optie om te proberen.

Mocht dat niet helpen, dan is de volgende stap het installeren van een eventuele update van de drivers voor de videokaart.

Freya