ro
door roodborstje3607 Apr 30, 2012 om 19:29
Computers & telefonie

Is vdsl beter als adsl

ik bezit nu tele 2 internet bellen tv. Een adsl 2 verbinding. Maar nu heeft tele2 de bandbreedte geknepen om een stabielere verbinding te creëren voor iedereen. Het gevolg daarvan is dat ik niet meer tv kan kijken en tegelijk opnemen. dat staat de huidige bandbreedte niet toe. ik krijg dan storingen op het beeld. Dat komt om dat ik net op het randje lees afstand huisadres en wijkcentrale woon dat is 2096 meter.
KPN kan mij een VDSL ( de opvolger van ADLS)verbinding bieden.
Mijn vraag is dit de oplossing voor mijn probleem ?
Heeft iemand daar ervaring mee in een gelijke afstand ?

9119 9 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Apr 30, 2012 om 21:00
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Volgens mij is het enige wachten op een glafiber of een kabel provider.

pi
door piet44m - May 1, 2012 om 12:19
27 Antwoorden / 0 Vragen

je kan ook een 3-1 pakket nemen van canaal digitaal, tv kijken via schotel en internetten via telefoonlijnaansluiting

marcvhulst
door marcvhulst - May 1, 2012 om 12:32
23 Antwoorden / 2 Vragen

ADSL is niet beter dan VDSL; hoe langer de kabel en hoe meer bochten of knooppunten de kabel moet maken van de wijkcentrale naar jouw huis hoe slechter de verbinding wordt en hoe minder snelheid er gehaald kan worden.

Het enige advies dat ik je kan geven is laat je door een onafhankelijke winkelier of website (www.adslwinkel.nl) of de site van Ben ..... (ook bekend van diverse andere vergelijkingssites) adviseren wat in jouw situatie het beste is.

Succes!

el
door elmarojo - May 1, 2012 om 13:28
39 Antwoorden / 10 Vragen

Hai, ik heb hetzelfde gehad met Tele 2. Ik zat te ver weg, en daardoor kon ik niet fatsoenlijk tv kijken. Heb het meteen opgezegd omdat Tele2 het contract niet nakwam. Heb ook de telefoonkosten teruggevraagd, die ik heb moeten maken omdat hun product niet werkte. Ook teruggekregen. Dus ik zou als ik jou was gewoon opzeggen en een betere provider zoeken.
Succes

audb
door audb - May 1, 2012 om 17:28
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Afknijpen om een stabieler adsl te krijgen?
Grappig juist door de snelheid nog meer af te knijpen kunnen ze juist meer mensen aansluiten op de zelfde kabel.

Zegt tele2 rotzooi op zou ik zeggen en zoek een die beter is dan tele2 of telfort.

Wat Vdsl betreft klopt het echt wel dat het beter is maar zolang tele2 en andere consorten geld willen verdienen zal alleen de kabel en glasvezel beter zijn.
Of u kan wachten tot de G4 netwerk klaar is dan kan zelfs de kabel uit de grond.

G4 is een netwerk die draadloos werkt en in theorie zo 1 Gigabit per seconde aan kan.
De voorloper hier van zou u misschien meer in de oren klinken dat is natuurlijk G3 die bekend is van de gsm`s en I-pad en tablets.

ikbenik
door ikbenik - May 1, 2012 om 17:31
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Hoe verder men van de centrale afwoont, des te lager zal de maximale snelheid zijn.

ru
door ruitenboer - May 1, 2012 om 23:14
64 Antwoorden / 1 Vragen

Alles valt of staat met de afstand tot de telefooncentrale.
op 500 meter van de centrale is VDSL de snelste (35 Mb) gevolgd door ADSL2+ (15Mb) en ADSL (8Mb) .
Op 3 km van de centrale is er nagenoeg geen verschil meer en blijven ze alle drie steken op 8Mb.

Niet duidelijk is wat je bedoelt met knijpen van de lijn. Tegenwoordig wordt DLM (Dynamic Line Management) toegepast. Hierbij wordt het aantal fouten wat er tussen modem en centrale optreden gebruikt om de snelheid zo in te stellen dat de meest optimale verbinding (voor het netwerk) tot stand komt.

Mijn persoonlijke ervaring is dat DLM misschien technisch wel leuk is voor de provider maar niet altijd voor de gebruiker. Zelf heb ik jaren lang probleemloos met een 8Mb verbinding gewerkt (en gedownload) waarbij de 8 Mb altijd gehaald werd of zelfs overschreden. Sinds de invoering van DLM heb ik incidenteel 8 Mb maar loopt dat soms terug tot ongeveer 5 Mb. En aangezien het herstellen van de snelheid dagen duurt voor je weer een stapje hoger gaat lijkt het alsof je maanden geknepen wordt.

Omdat de buren probleemloos met 15 MB werken weet je dat de afstand van de centrale het probleem niet is. Het modem is al een keer verwisseld zonder echt effect te hebben. Blijft dus de kwaliteit van de lijn over. Maar dat krijg je bij geen enkele provider (helpdesk) tussen de oren.

ru
door ruitenboer - May 1, 2012 om 23:19
64 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb even over je 2096 meter heen gelezen.
Theoretisch is ADLS2+ op die afstand iets sneller dan VDSL maar alle twee rond de 10 Mb bij optimale omstandigheden.

j.
door j.ditters - May 7, 2012 om 11:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik HAD tele2 adsl, hier had ik geen problemen.
Ben toen overgegaan naar het VDSL pakket omdat er HD kanalen in zaten (WEL 3 stuks kwam ik later achter), vdsl gebruikt het de hele kabel ipv adsl alleen de hoger frequenties (lage frequenties zijn voor de analoge telefoon). bij VDSL moet je dus bellen via internet.
aangezien ik elke week wel een keer de modem moest uitzetten omdat de verbinding raar deed, ben ik sinds kort overgestapt naar het all in standaard pakket van KPN
tele 2 was 40 euro per maand met 50mb snelheid die raar deed.
kpn is 51 euro per maans met 40mb snelheid zonder problemen.
(55 als je 2 tv's wil aansluiten). of de problemen aan de snelheid liggen kan ik niet bewijzen of verklaren. (afstand tot wijkcentrale is misschien 150m)
en je kan opnemen, pauzeren en online (pc,tablet) 22 zenders kijken.
Nog geen problemen gehad sindsdien. en erg tevreden.

extra plus punt is het opname pakket, dit gebeurd bij kpn zelf niet bij jouw thuis, dit houd is dat je op meerdere zenders tegelijk iets kan opnemen.

heel klein min puntje, opgenomen programma's kun je niet online bekijken, alleen op TV.