boppe1943
door boppe1943 Aug 25, 2009 om 17:01
Computers & telefonie

Kan geen meegestuurde documenten in mail openen.

Hoe krijg ik dat voor elkaar? Als ik de meegezonden documenten aanklik komt er een boodschap: "Kan niet worden geopend omdat dit bestandstype niet wordt ondersteund of omdat het bestand is beschadigd". Klik ik op ok, dan komt er een venster van Adobe Reader die gedownload kan worden. Die heb ik echter al.

Mvg

8426 32 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Aug 25, 2009 om 17:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag boppe, heeft u al geprobeered om de bijlagen eerst op te slaan en dan pas te openen? Vervolgens kunt u nog via eigenschappen kijken door op het bestand te klikken wat voor soort bestand het precies is en dan in de lijst te kijken "openen met"en dan het juiste programma kiezen.

vr.gr.

jcjoppe
door jcjoppe - Aug 25, 2009 om 17:21
279 Antwoorden / 59 Vragen

hoi Boppe, waar eindigt de bestandsnaam op?? achter de bestandsnaam staan 3 of 4 letters..... laat ff weten, Johan

edrick3
door edrick3 - Aug 25, 2009 om 17:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo boppe,

Bijlage even opslaan om dan daar (waar je het opgeslagen hebt) met rechtermuisknop aan te klikken om te kijken wat de extensie is (wat er achter staat; bv .pdf). Ik vermoed dat het bij jou om pdf bestanden gaat. Als je weet wat de extensie is ga je naar Start > Configuratiescherm > Mapopties > Bestandstypen en scrol je naar beneden totdat je die extensie gevonden hebt. In het geval van .pdf aanklikken: Openen met en Adobe Acrobat Reader aanklikken.

Suc6 (laat even weten of het gelukt is)

boppe1943
door boppe1943 - Aug 25, 2009 om 22:40
1129 Antwoorden / 98 Vragen

aurora1/jcjoppe/edrick3 bedankt voor uw reaktie.

De documenten die ik niet (meer) kan openen zonder ze eerst op te slaan (nooit gedaan) hebben de afkorting "doc". Alle andere met mails meegestuurde bijlagen leveren geen probleem op, zoals "pps", "wmv", "mht", "ppsx" enz. Voorheen kon ik ook "doc" meteen openen door erop te klikken. Kunt u me verder helpen?

Mvg

aurora1
door aurora1 - Aug 25, 2009 om 23:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

M.i. betreft het dan Word documenten die met de Word viewer geopend moeten kunnen worden. Misschien moet u aan de afzender vragen welke versie viewer. Mogelijk kunt u die documenten als tekstdocument opslaan en ze dan lezen.

vr.gr.

edwardus
door edwardus - Aug 26, 2009 om 10:59
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Een .doc bestand kan ook helemaal niet met Acrobat Reader worden geopend. Als je al Word of OpenOffice hebt, hoef je geen Word Viewer te gebruiken, je dient dan alleen .doc te associëren met Word (c.q. OOo Writer). Dit kun je op verschillende manieren doen, o.a. via de Verkenner (Extra > Mapopties > Bestandstypen) of kiezen voor Openen met... en dan Word (of Writer) selecteren en het vinkje zetten 'Voortaan etc.'

su
door suurtje - Aug 26, 2009 om 11:29
12 Antwoorden / 3 Vragen

wat ook wel lukt is klikken op mail doorsturen en dan de bijlage openen.

dan wordt er niets door windows gecontroleerd.

ik doe het met .exe bestanden

succes

edwardus
door edwardus - Aug 26, 2009 om 11:43
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Leuke tip, maar niet bepaald verstandig én het is geen oplossing voor dit probleem.

boppe1943
door boppe1943 - Aug 26, 2009 om 12:23
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Dank voor de reakties. Jammer genoeg zit de juiste oplossing er (nog?) niet bij, ik heb ze allemaal uitgeprobeerd. Het vreemde is dat ik voorheen wel doc's kon openen, maar als ik nu op de doc bijlage klik en ik kies voor openen, dan krijg ik dus de mededeling dat dit bestandstype of niet wordt ondersteund of beschadigd is. Maar een beschadiging lijkt me uitgesloten, omdat ik dit bericht bij elke doc bijlage krijg. En zoals gezegd, klik ik vervolgens op ok, dan komt dit venster tevoorschijn "Geavanceerde functies in Adobe Reader" met alle mogelijkheden die AR biedt. Wie heeft er nog meer tips?

Mvg

boppe1943
door boppe1943 - Aug 26, 2009 om 12:24
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Aanvulling (hoewel ik niet denk dat die er wat toe doet): ik werk met Open Office Org.

cr
door cralla - Aug 26, 2009 om 12:37
6 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi,

Heb je misschien onlangs iets gewijzigd in je office pakket (waarin Word of Excel) zitten? Of iets gewijzigd in je outlook of outlook express. Het kan met de instellingen van je outlook (express) te maken hebben. Als bovenstaand het geval is, laat dan maar even weten, dan moet je waarschijnlijk die instellingen veranderen.

groetjes,

Carla

edwardus
door edwardus - Aug 26, 2009 om 12:41
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je moet dus nu niet klikken op Openen, doch Opslaan als...
Daarna klik je rechts op het .doc en kies je Openen met...
In de lijst ga je op zoek naar OpenOffice Writer en zet het 'voortaan' vinkje aan.

zw
door zwaardvis - Aug 26, 2009 om 12:54
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ik begrijp dat de DOC extensie niet meer met Word is geassocieerd maar met Acrobat of zo. U dient dus DOC voortaan automatisch met WORD te laten openen. Dat kan in XP de verkenner menu Extra -> mapopties -> bestandstypen en dan DOC opzoeken en klik wijzigen. Openen met Word.
Of in de verkenner een DOC bestand opzoeken. Shift ingedrukt houden terwijl u rechtsklikt. Kies "openen met" en dan programma kiezen. Kies Word en vink aan Dit type bestand altijd met gekozen programma openen.

Daarna is DOC weer gekoppeld aan Word.

zw
door zwaardvis - Aug 26, 2009 om 12:58
1525 Antwoorden / 51 Vragen

inmiddels meerdere antwoorden binnengekomen die zich gekruist hebben. Als u niet met word werkt, dan koppelen aan het programma waar u wel mee werkt. Open Office blijkbaar.

jcjoppe
door jcjoppe - Aug 26, 2009 om 18:34
279 Antwoorden / 59 Vragen

hoi Boppe, er zijn toch enkele dingen veranderd in het ' office programma' die te maken hebben met het lezen van je documenten. Je moet OF een nieuwe office eropzetten OF overgaan op open office van microsoft. Wanneer is dit probleem ontstaan eigenlijk?? je kan OOK nog een systeemherstel maken en een atum kiezen wanneer alles het nog WEL deed... nou succes verder!! ik hoor het graag of het allemaal gelukt is, Johan

jcjoppe
door jcjoppe - Aug 26, 2009 om 18:35
279 Antwoorden / 59 Vragen

atum moet zijn datum

spammie
door spammie - Aug 26, 2009 om 19:21
8 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je misschien Norton op je computer installeerd?

Dan moet je  bij computerinstellingen het office plugin uitschakelen:

http://img198.imageshack.us/img198/3782/nortl.jpg

Office opnieuw starten.

sm
door smeenk54 - Aug 26, 2009 om 22:25
19 Antwoorden / 6 Vragen

Ga naar alleprogramä"s en naar systeemherstel en naaar vorige instellingen die werkten ik heb dit ook gehad en ook was adobe geinstaleert maar met systeem herstel werk het nu weer uitstekent succes.

boppe1943
door boppe1943 - Aug 27, 2009 om 14:37
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Hartelijk bedankt voor alle hulpvaardigheid!

suurtje: het is niet gelukt.

edwardus: Een vicieuze cirkel. Als ik op het meegestuurde doc klik krijg ik een venster met openen-opslaan-annuleren. Ik klik op opslaan. Er komt een ander venster. Daarop staat: bestandsnaam (met de naam van het doc). Opslaan als DOC-bestand. Opslaan. Als ik dat gedaan heb verschijnt de naam van het doc inderdaad in mijn lijst met al mijn documenten. Klik ik echter op de naam van het doc dan ben ik weer terug bij af en krijg ik de waarschuwing dat dit bestandstype niet wordt ondersteund of beschadigd is.

cralla: ik heb niets gewijzigd.

zwaardvis: ik heb geen XP, maar Vista Home Premium.

jcjoppe: systeemherstel heb ik nog nooit gedaan en ik durf me er niet aan te wagen. Het andere advies ga ik nog uitproberen.

spammie: ik heb geen Norton.

Het is niet echt van heel groot belang, het is alleen lastig, omdat ik de afzenders moet vragen om hun doc in de mail te plakken. Voorheen kon ik doc's openen door gewoon op de optie "openen" te klikken. Wellicht lukt het advies van jcjoppe, dus OOO verwijderen en weer opnieuw downloaden.

Mvg

edrick3
door edrick3 - Aug 27, 2009 om 15:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo boppe,

Als je weet wat de extensie is ga je naar Start > Configuratiescherm > Mapopties > Bestandstypen en scrol je naar beneden totdat je die extensie gevonden hebt. In het geval van .Doc staat er De .doc extensie openen met .... Klik op Wijzigen. Kijk wat er staat  bij Aanbevolen programma's. Kies hier (= aanklikken) een mogelijkheid. Zet een vinkje bij: Dit bestand altijd met dit programma openen. Klik op OK, klik op Sluiten.

Systeemherstel is niet zo moeilijk (als dit  hierboven niet mocht helpen) en kun je altijd weer terugdraaien (als dat ook niet zou helpen). Klik op Start > Alle programma's > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > systeemherstel.  Volg de aanwijzingen . Kies een vetgedrukte datum vóór het moment dat het mis ging.

Suc6

al
door alban - Aug 27, 2009 om 15:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik niet snap waarom het zo moeilijk moet. Waarom zit het niet automatisch op de pc zonder dat je al die ingewikkelde stappen moet doen, om maar te zwijgen van al die moeilijke namen.

aurora1
door aurora1 - Aug 27, 2009 om 15:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@edrick, ts heeft vista, gaat systeemherstel dan niet anders?

vr.gr.

edwardus
door edwardus - Aug 27, 2009 om 15:34
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ja OOo opnieuw installeren zal het probleem allicht verhelpen, maar dat is een beetje als een auto demonteren en weer in elkaar zetten omdat de brandstofslang niet goed vast zat. Het helpt dus wel om dat te doen, alleen is het een heel omslachtige manier om hetzelfde resultaat te bereiken, n.l. dat de brandstofslang weer goed vast zit.

 Je kunt met de rechtermuisknop op het opgeslagen doc klikken en dan kiezen voor Openen met...

edrick3
door edrick3 - Aug 27, 2009 om 15:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ aurora : je hebt gelijk!

We komen in Systeemherstel door de volgende handelingen uit te voeren:

nb: Zorg dat u ingelogd bent als administrator.

1. Klik op de Start button links op de taakbalk
2. Ga op "Computer" staan zonder te klikken
3. Klik vervolgens met de Rechtermuisknop op "Computer"
4. Selecteer en klik vervolgens op "Eigenschappen"
5. In het scherm wat opent klikt in het linkergedeelte op "Geavanceerde systeeminstellingen".

Het volgende scherm opent zich:

Systeembestanden-herstellen

1. Klik op de button: Systeemherstel

systeeminstellingen-wijzigen

In het scherm word nog eens bevestigd dat het Systeemherstel geen invloed heeft op uw persoonlijke documenten.

2. Klik op: Volgende

herstelpunt-kiezen

In dit scherm kunt u het herstelpunt kiezen waar uw interesse naar uitgaat. In dit geval staat er maar één. In uw geval staan er waarschijnlijk meerdere. Handmatige als zowel automatische herstelpunten. Kies het punt dichtbij uw huidige datum, waarvan u zeker weet dat uw computer nog goed functioneerde.

3. Selecteer uw herstelpunt en klik op: Volgende

herstelpunt-bevestigen

U krijgt voor de veiligheid nog een keer duidelijk te zien welk herstelpunt u gekozen heeft. Mocht dit niet goed zijn, kies dan voor Vorige en selecteer een ander wel correct herstelpunt.

4. Klik op: Voltooien

herstelpunt-onderbreken

Hier word aangegeven dat u systeemherstel niet kunt onderbreken. Het is mogelijk om systeemherstel ongedaan te maken maar dat is pas na voltooiing en opnieuw opstarten van uw Vista computer.

5. Als u zeker bent klikt u op: Ja

herstel-voorbereiden

De Computer begint met het voorbereiden van het door u gekozen herstelpunt. Als het daar mee klaar is zal de computer afsluiten om vervolgens weer opnieuw op te starten om met het herstel te beginnen.

systeemherstel-voltooid

Uw computer is opnieuw opgestart en systeemherstel is voltooid. De storing is opgelost.

cr
door cralla - Aug 27, 2009 om 16:25
6 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi ben ik nog een keer.

Kan je andere bestanden (uit het office pakket) zoals .xls of .pps wel openen? Gaat het alleen om .doc bestanden? Wij hebben dit in het verleden gehad en moesten toen de instellingen bij de beveiliging van outlook express anders instellen. Kan hier mogelijk de fout zitten? In outlook express: extra; opties; tabblad beveiliging; selecteer: Internet-zone (minder veilig, maar meer functionaliteit). Weet niet of dit het probleem is maar dat hielp bij ons in het verleden. Je kan altijd even kijken bij deze instellingen en eventueel aanpassen. Succes

boppe1943
door boppe1943 - Aug 28, 2009 om 13:22
1129 Antwoorden / 98 Vragen

cralla: het gaat alleen om doc bestanden, verder kan ik alles probleemloos openen.

edrick3: hartelijk bedankt voor de moeite! Als ik wat meer tijd heb ga ik het even rustig uitproberen.

Ook alle anderen die gereageerd hebben, ik waardeer het erg.

Mvg

edwardus
door edwardus - Aug 28, 2009 om 14:18
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Kun je nog 's terug bladeren naar blz. 1, ik heb n.l. al 3 keer in verschillende bewoordingen uitgelegd hoe je .doc kunt koppelen aan Writer ...

ar
door ariet - Aug 28, 2009 om 15:33
58 Antwoorden / 13 Vragen
ar
door ariet - Aug 28, 2009 om 15:53
58 Antwoorden / 13 Vragen

Boppe,

Voor Windows Vista. Klik in startmenu op standaardprogramma's, kies dan "een bestandstype of protocol aan een een specifiek programma koppelen". Selecteer de extensie doc. en kies het voor jou daarbij behorende programma Open office org. dit dmv. de knop aanpassen. Werkt dit niet dan moet je eens proberen om Open office te verwijderen de PC opnieuw op te starten en Open office opnieuw te installeren. Als dit ook niet werkt moet je eens kijken hoever of dat je terug kan gaan om systeemherstel uit te voeren. Als dit ook niet werkt kan je als laatste, als je tenminste de orginele Windows Vista DVD hebt, geen Recovery exemplaar!! Windows Vista opnieuw installeren vanuit je geopende bestaande Windows Vista en dan kiezen voor een installatie met behoudt van de bestaande programma's. De aanwezige fout wordt niet hersteld als blijkt dat voor de doc. extensie een ander programma is gekozen om mee te openen. Maar het zou als je het voorgaande goed heb uitgevoerd en het probleem is opgelost ook niet meer nodig zijn om Windows Vista opnieuw te installeren.

Suc6, ariet

boppe1943
door boppe1943 - Aug 29, 2009 om 12:09
1129 Antwoorden / 98 Vragen

edwardus: eveneens op blz. 1 heb ik uitgelegd dat het niet gelukt is; dat het een vicieuze cirkel is. Of ik nou links klik of rechts, dubbel of enkel, de Verkenner inschakel, ik krijg het opgeslagen doc niet geopend. Er rest mij nu nog 1 truc en wel systeemherstel. Lukt dat ook niet, dan gooi ik voorlopig mijn handdoek in de ring. Nogmaals bedankt voor de tips.

boppe1943
door boppe1943 - Aug 29, 2009 om 12:55
1129 Antwoorden / 98 Vragen

edrick3: systeemherstel is makkelijker dan ik dacht, maar het probleem(pje) is er niet mee verholpen. Maar bedankt voor de moeite. Ik heb er in ieder geval iets mee geleerd. Ik ga op deze site zoeken of een nieuwe topic starten over het veilig downloaden van Ccleaner. Niet zozeer om op die manier tot een oplossing te komen, maar ik heb er inmiddels zoveel over gelezen dat het me een nuttig programma'tje lijkt.

Mvg

dirck
door dirck - Aug 29, 2009 om 13:00
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Klik eens met rechts op dat document en kies dan Eigenschappen.

Wat staat er naast Bestandstype:
Wat staat er naast Openen met:

Staat er bijvoorbeeld Adobe Reader, klik dan op Wijzigen... en selecteer dan swriter.exe