roefroef
door roefroef Jun 13, 2013 om 21:16
Computers & telefonie

Kan ik een muziekje van You tube op cd zetten?

Ik zag een leuk filmpje, het was een liedje, wat ik graag op een cd wil zetten zodat we het kunnen gebruiken tijdens ons dorpsfeest op de versierde wagen.
Vraag is alleen kan dat ?

13462 15 Rapporteer

sw
door swat1500 - Jun 13, 2013 om 22:35
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat kan met een programma zoals YTD video downloader.

Het is freeware maar let op bij installeren hij wil ook graag de ASK toolbar installeren en een browser die moet u even uitvinken. Dus niet te snel doorklikken.

aurora1
door aurora1 - Jun 14, 2013 om 01:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hier (klik) vind je nog een programma.

tv
door tvsmash - Jun 14, 2013 om 13:32
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan zelfs nog veel makkelijker!

http://www.youtube-mp3.org/nl
http://www.video2mp3.net/index.php

Op deze websites hoef je alleen maar de link in te voeren, en op 'download' te klikken.
Je hoeft niks te installeren!

ja
door jan24 - Jun 14, 2013 om 14:47
109 Antwoorden / 4 Vragen

Ja, dat kan.
Maar mag het? Mogelijk niet.

Ik wil niet roomser zijn dan de Paus, maar het lied gebruiken op een wagen voor het dorpsfeest, mogelijk wordt je geconfronteerd met de BUMA/STEMRA rechten.
Misschien niet onverstandig, dit te checken.

audb
door audb - Jun 14, 2013 om 15:22
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Wel goed opletten dat alle extra software niet geïnstalleerd wordt maar voor de rest is het een zeer goed programma.
En ja of het mag is de vraag maar om een particulier aan te klagen gaat zelfs youtube te ver of je moet de cd gaan verkopen maar wie koop er nu nog cd-s?

diumenge
door diumenge - Jun 14, 2013 om 15:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zal niet Youtube zijn die gaat aanklagen, maar de rechthebbende van de muziek (of inderdaad een of andere belangen behartiger zoals Buma/Stemra). Maar, in de praktijk zullen ze zich wel niet met een dorpsfeest bezighouden.

cv
door cvgelderen - Jun 14, 2013 om 15:35
15 Antwoorden / 3 Vragen

Ik gebruik altijd real player, om muziek te downloaden, van Youtube.

karelstromph
door karelstromph - Jun 14, 2013 om 16:03
95 Antwoorden / 5 Vragen

Voor jezelf MAG JE ALLES downloaden en opnemen (ook van de TV), maar mag dit niet verspreiden. Als je een opneembare CD of DVD koopt, dan is in deze prijs een royalty berekend voor het opnemen. (ook al neem je niets op, lees: gebruik je voor eigen data, dan nog heb je een royalty betaald).

Succes ermee, Karel

ja
door jan24 - Jun 14, 2013 om 16:04
109 Antwoorden / 4 Vragen

Als ik de vraag nog eens aandachtig lees, dan vraag t de TS niet eens zo nadrukkelijk, of je van You Tube kunt downloaden.
Misschien vraagt hij wel, of het kan, dat je de muziek, op een cd gebrand we,l ten gehore mag brengen in het openbaar, publiekelijk dus.

Ik denk, dat de belangenbehartiger niet zo snel zal lopen voor een Dorpsfeest, maar je zult maar een sikkeneurige inspecteur langs de route hebben staan.
Veel succes met jullie versierde wagen!

karelstromph
door karelstromph - Jun 14, 2013 om 16:08
95 Antwoorden / 5 Vragen

Je kunt het beste "GemistDownloader" gebruiken (gratis). Hierin zijn een 6-tal opties, w.o. YouTube. Je kunt het meteen in een aantal formaten wegschrijven (ik doe het in .mpg).

http://nl.afterdawn.com/downloads/beeld_geluid/online_video_audio_recorders/gemistdownloader_nederlands.cfm

Succes ermee, Karel

karelstromph
door karelstromph - Jun 14, 2013 om 16:10
95 Antwoorden / 5 Vragen

Jan24,

Zie mijn eerste reactie - je mag NIET VERSPREIDEN.(waarin ook bedoel ten gehore geven)

Groet, Karel

ja
door jan24 - Jun 14, 2013 om 17:17
109 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=karelstromph schreef op vrijdag 14 jun 2013, 16:10]Jan24,

Zie mijn eerste reactie - je mag NIET VERSPREIDEN.(waarin ook bedoel ten gehore geven)

Groet, Karel
Hoofdletters zijn niet nodig, ik weet het zo ook wel, maar heb mogelijk tijdens het opmaken en plaatsen van mijn bericht jouw bericht gemist.
En het gaat niet om verspreiden alleen, het publiekelijk ten gehore brengen is m.i. ook aan regels gebonden.

ro
door robbertson - Oct 11, 2013 om 01:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bestaat er geen programmatje waarmee je gewoon het geluid dat uit je computer komt, op kunt nemen?
groet, Robbert

ro
door royster - Jul 31, 2014 om 06:55
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb nog wel een tip,maar mijn reactie komt toch te laat. En dan ben ik weer een oude koe!

ro
door royster - Jul 31, 2014 om 07:02
10 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien is Loudtronix.me. iets? laat het me weten.