cats
door cats Sep 20, 2004 om 17:29
Computers & telefonie

Kan wizard niet meer vinden

Sinds een half jaar fotografeer ik digitaal. Van tijd tot tijd laad ik de foto's op mijn harde schijf, d.m.v. de memorystick. Deze plaats ik in de card reader in mijn pc.(station G) Er verscheen dan altijd een wizard die mij de foto's naar een nieuwe ( of  bestaande) map liet laden en klaar was Kees. Maar sinds gisteren verschijnt de wizard niet meer. Op internet gezocht, veel instelling en eigenschappen bekeken. Geen resultaat. Weet herkent dit of weet raad?

(Pc. is headstart met Windows XP)

959 28 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 20, 2004 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo cats,

Klik eens met je rechtermuistoets op station G en kies eigenschappen.
Kijk eens of je hier e.e.a. weer kan inschakelen.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Sep 20, 2004 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, dat heb je al gedaan, ik las weer te snel...
De oplossing ligt normaalgesproken in het verwijderen en opnieuw aanmaken van een nieuw verwisselbaar station G.

Ga naar configuratiescherm > systeembeheer > computerbeheer > schijfbeheer en klik rechts op station G.
Kies station verwijderen.
Start je PC opnieuw op en steek de memorystick in de PC.
Windows zal nu een nieuw verwisselbaar medium aanmaken en de fout met de wizard zal nu wel hersteld zijn.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Sep 20, 2004 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo enterprise,

Heeft even geduurd, maar moest nog eten koken (en we moesten het  nog opeten ook). Alles uitgevoerd, zoals je geschreven hebt, maar... ik heb nu station A-C-D-F-H-I,, maar geen G. 2 X geprobeerd.Ben ik nu in de aap gelogeerd??

cats

ve
door verwijderd - Sep 20, 2004 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

helaas cats, cardreaders doen af en toe niet wat jij wil, ik ben de stations ook wel eens kwijt
meestal voldoet afsluiten en opnieuw opstarten,

heb je windows XP, probeer dan eens systeemherstel.

succes

ve
door verwijderd - Sep 20, 2004 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee hoor Cats,

Ik zou jou nooit zoiets laten doen met je PC als ik niet zeker wist dat het probleem op te lossen is.

Maar ik wil eerst wel weten hoe die stations die je noemt (A-C-D-F-H-I) nou precies 'ingedeeld' staan, met andere woorden, wat zijn nou precies de Stations op lokale vaste schijven en wat zijn de Stations met verwisselbaar medium.
Ik weet natuurlijk wel dat A het diskettestation is en dat Windows XP op C staat en dat D waarschijnlijk je CD-station is, maar hoe zit het met de rest en wat hebben deze voor functie of doel...?
Vraag: weet je hoe je van Deze Computer een screenprint kunt maken zodat je deze naar me toe kan mailen, zodat ik kan zien hoe de zaak in elkaar zit?

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Sep 20, 2004 om 20:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoewel ik de computer al twee keer opnieuw had opgestart, weliswaar met de MemoryStick in station G, heb ik hem nu zonder stick opgestart. Resultaat: er waren alleen nog maar de stations A, D en E.  Er verscheen een foutenrapport (zoals dat wel eens vaker voorkomt) en heb dat Microsoft ingestuurd. Er verscheen een Microsoftscherm met de oplossing (!!!) Installeer Service Pack 2.  En daar had ik het gisteren in het andere forum ook al over. Wie het kan volgen, mag het zeggen.

ve
door verwijderd - Sep 20, 2004 om 20:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan het nog prima volgen hoor Cats...

Je moet ten eerste nooit je PC opstarten met de stick in de PC omdat Windows de neiging heeft om na detectie wéér een nieuw verwisselbaar station aan te maken zodat je op een gegeven moment meerdere van dezelfde stations hebt.
Vandaar dat nu, na het opstarten zonder stick de overige stations verdwenen zijn.
Maar A, D en E komt mij ook vreemd voor want waar is C (standaard)?

Die zogenaamde oplossing van Microsoft (installeer SP2!!!) is natuurlijk ook een 'wassen neus' en leuke reclame voor SP2.
Want waarom werkte het voorheen zonder SP2 dan ook...?

Maar even terug naar je probleem...ben je bereid en in staat om mij een screenprint te sturen van Deze Computer...?
Zo ja, dan leg ik je uit hoe je dit kan doen, het is vrij simpel.

Enterprise.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2004 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk was ik :C  vergeten,dom. Via via hoorde ik, dat ik het beste systeemherstel kon doorvoeren. Heb ik gedaan,datum van voor de laatste importeerpoging. Computer opnieuw opgestart, resultaat:  geen verwisselbare schijven stat. F, G, H, I, (dus de vier cardreaders.) Computer een kwartier uitgezet, resultaat: geen stations. Met één station had ik al eens zoiets gehad, en die was de volgende dag spontaan terug, dus hoopte ik opnieuw op de nachtelijke kaboutertjes. En jawel vanmorgen, waren ze er alle 4 weer. blijft over de vraag

1. Hoe is dit in vredesnaam mogelijk??

2. Waar is nu toch die wizard, want die is nog steeds niet terug?

ve
door verwijderd - Sep 21, 2004 om 18:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

cats waar je wizard is gebleven geen flauw idee, deze hoort normaal op te starten als je de memotystick in de cardreader stopt,

kijk eens of de cardreader het doet, dubbelklik eens op het station dan moet de inhoud van de memorystick worden weergegeven.

Een andere mogelijkheid is dat er bij het station staat, geen actie ondernemen. klik met je rechtermuisknop op het station en vervolgens op eigenschappen, ga naar het tabblad automatisch afspelen en kijk eens wat hier aangevinkt staat.

succes

ve
door verwijderd - Sep 21, 2004 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo tuinfreak, ik heb al verschillende keren met de rechtermuisclick op station  G geklikt,- eigeschappen - gescrold naar  -afbeeldingen- aangevinkt:  selecteer actie die ik wil uitvoeren -   geklikt op afbeeldingen naar een map kopieërenmet wizard..... - cilick op: ok.

Daarna nog weer eens herhaald, en (na opnieuw opstarten) en weer staat bij  eigenschappen alles weer op muziekbestanden en dus geen wizard?????

ve
door verwijderd - Sep 21, 2004 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

er staan ook foto's op de stick en geen muziekbestanden vandaar geen wizard.

heb je voordat je op oke klikte wel eerst op toepassen geklikt

ve
door verwijderd - Sep 21, 2004 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

cats dat klopt, de bovenste is muziek, klik op het pijltje en vervolgens op afbeelding selecteer nu inderdaad openen in map vervolgens afsluiten met eerst toepassen en dan pas ok.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2004 om 20:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het frustrerende, tuinfreak, is, dat ik dit al verschillende keren, in diverse volgordes heb gedaan, met of zonder opnieuw opstarten. Maar elke keer als ik dan op station  G  weer opnieuw rechtsklik, staat die steeds weer op muziekbestanden. Dus krijg ik ook geen wizard om de foto,s te importeren!

ve
door verwijderd - Sep 21, 2004 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cats, probeer het nog eens rustig op je gemak
Dat je elke keer als je dus rechtermuisknop etc. en op het tabblad aankomt en muziek ziet dat klopt dit is het eerste item in het rijtje

het enige wat ik nog kan verzinnen is om even snel de foto's naar je pc over te zetten, of met de verkenner of even dubbelklikken op het station zodat je de inhoud van de memorystick op je pc kunt zetten.

succes en groeten tuinfreak

ve
door verwijderd - Sep 21, 2004 om 21:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ik geprobeerd. Lukt niet goed. Krijg foutenrapport, wat ik dan weer moet insturen.(Doe ik dus braaf-worden ze bij Microsoft "wijzer"van)(En ik moet toch vooral SP2 installeren, zeggen ze dan) Ben dus gewend om met de wizard te importeren. Leg mij even uit hou ik nu het eenvoudigst de foto's binnenhaal,en dan ook nog in de juiste map, als het kan. Mijn dank, alvast.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2004 om 23:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Cats,

Het doet me plezier om te lezen dat je de F-G-H-I schijven weer terug hebt, ik kreeg het er gisteren éven benauwd van...

                                                                                Smiley

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2004 om 00:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Enterprise, geen benauwdheden, zeker niet vlak voor de nacht.

Kabouters zijn nachtwerkers, maar wat ze doen is onbegrijpelijk. Voor normaal denkende mensen, zoals wij blijft een computer toch iets onbevattelijks. Want op vragen van mijn kant, nl waarom gebeurt zoiets, komt maar weinig een antwoord in de zin van, daarom. Hoe dan ook, de wizard is nog niet terug. Tot schrijvens.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2004 om 00:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cats, waarom dit soort dingen soms gebeurd blijft zelfs voor de experts een raadsel.
Ik begrijp dat je graag achter de oorzaak wil komen en hoe dit opgelost kan worden, maar soms, heel soms is er gewoon geen oorzaak aan te wijzen en een remedie al helemaal niet.
Zoals je zelf al terecht opmerkt blijft een computer iets onbevattelijks, ook voor mij...

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2004 om 00:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ok, ja we zullen er mee moeten leven. Maar computers zijn wel makkelijk!!

ve
door verwijderd - Sep 22, 2004 om 00:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap het ook niet altijd, we moeten er  inderdaad maar mee leren leven, we zullen maar houden op computer-murphologie, je kent het wel de printer loopt vast als je wegloopt, je foto's inderdaad als jij denkt even snel, dan gaat het altijd fout, computers zijn hopeloos ze geven alleen maar antwoorden, etc. etc.

gelukkig is er voor elk probleem ook wel weer een oplossing te vinden.

groeten tuinfreak

ve
door verwijderd - Sep 22, 2004 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tuinfreak, het heeft even geduurd, maar dat komt omdat ik de verwisselbare (cardreaders) schijven weer eens kwijt was F, G, H, I. Ik kon dus jouw aangeraden stappen niet uitvoeren. Vanmiddag weer een uurtje de computer uitgedaan, en jawel, daar waren ze weer. Maar hoewel het wel gelukt is (ik had ze experimenteel ook al via kopieëren geloof ik ergens neer gezet) had ik nog wel wat moeite met het uitzoeken van de mappen, er waren ook gecomprimeerde bij en iets met de OEa en dan nog 4 cijfers. De map waar het in moest, moet ik eerst nog uitzoeken, om die te maken. Ik zal morgen eens wat foto's maken en dan direct op deze manier doen. Als het dan in een keer lukt, weet ik dat het zo goed te doen is.

Maar de vraag blijft:  waar is de wizard gebleven??  Alvast bedankt

ve
door verwijderd - Sep 22, 2004 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

die wizard daar kan ik ook geen touw aan vast knopen, de cardreader doet het, de memorystick ook de wizard zou dan normaal gesproken op moeten starten.

De foto's zitten trouwens in een map niet alle camera's hebben even veel mappen dat is verschillend, dat moet je even zelf bekijken klik de mappen open dan kom je de foto's wel tegen (meestal verwijst de goede map naar de naam van de camera.

succes

ve
door verwijderd - Sep 22, 2004 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cats, is het mogelijk dat je teruggaat naar een systeemherstelpunt waarvan je zeker weet dat toen de wizard nog goed werkte...?
Mocht dit geen oplossing bieden of andere problemen opleveren (bijvoorbeeld recent geïnstalleerde software die hierdoor weer opnieuw geïnstalleerd moet worden) dan kan je dit herstelpunt probleemloos ongedaan maken en keert het systeem weer terug naar de situatie van vandaag.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2004 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Enterprise, ik heb gisteravond via systeemherstel teruggezet tot begin juli. Ook toen was de wizard niet te vinden. De terugzetting weer hersteld, maar

1 De verwisselbare schijven heten nu niet meer F,G,H,I maarJ.K.L.M.

2 In de titelbalk zijn de knoppen voor min/max/sluiten wel erg     klein geworden. Is daar nog wat aan te doen?

ve
door verwijderd - Sep 23, 2004 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cats,

Ik denk dat na een poosje afsluiten (de kaboutertjes hun werk laten doen!) de schijfletters F-G-H-I wel weer terug zijn.
Maar het mag in principe niet uitmaken welke schijfletters gebruikt worden, als ze maar herkend worden door het systeem.

Die kleine pictogrammen kan je weer groter maken door op een stukje vrije ruimte van de taakbalk bovenin te klikken met je rechtermuistoets en te kiezen voor aanpassen.
Vervolgens kies je onderin dit venstertje bij Pictogramopties voor Grote Pictogrammen.

Enterprise.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2004 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

De pictogrammen staan op groot ingesteld, alleen in de titelpagina zijn ze klein.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2004 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tuinfreak, deze beschrijving heb ik uitgeprint, om hem voor voorkomende gevallen te kunnen gebruiken. Bedankt.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2004 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die fout melding zal inderdaad wel weer hetzelfde verhaal opleveren, als je een foutmelding krijgt dan hoeft niet maar kan het zijn dat er iets niet klopt, dus is het de vraag of het handmatig lukt een vereiste is natuurlijk wel dat de cardreader het moet doen,
komt het verhaal:
1. memorystick in het station doen
2. klik op deze computer (openen)
3. dubbelklik(openen) op het station G waar je cardreader in zit
4. als alles werkt dan zie je nu een map, (2 kan ook neem dan de
    linker of er staat op DCIM) dubbelklikken op de map, zit hier nog
    een map in dan weer dubbelklikken.
    heb je dit gedaan, dan kom je bij het scherm zoals je
    normaal gewend bent als je een map met foto's (filmstrip,
    pictogram ofzo)
5. we zijn er nog niet de foto's moeten nog opgeslagen worden.
    ga naar menu bewerken en klik op alles selecteren.
    nog een keer op menu bewerken en nu klik je op naar map
    verplaatsen. je hebt nu het schermpje (item verplaatsen) erbij
    gekregen.
6. laatste stap in het schermpje item verplaatsen klik je de map aan
    (de aangeklikte map is nu blauw) en klik nu op verplaatsen als
    je alles goed hebt gedaan zie je nu dat de foto's naar de
    map worden verplaatst.

succes en groeten tuinfreak