ultraglide1998
door ultraglide1998 Mar 24, 2012 om 18:53
Computers & telefonie

Kassa site

Ik vind het een leuke site maar wordt doodziek van dat inloggen wat vaak niet lukt . verder is de site wel heeeeeel erg traag en lukt het vaak niet om pagina`s te laden. Ik gebruik IE , Chrome en Firefox en allen geven nhetzelfde probleem. Tijd voor een betere server , vara ?

968 20 Rapporteer

vladja
door vladja - Mar 24, 2012 om 18:56
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Op F5 drukken, dan wordt je weer ingelogd.

Vladja

stacey
door stacey - Mar 24, 2012 om 18:59
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ik ga na inloggen even langs `Mijn pagina` als soort van bevestiging
en daarna pas naar vragen ed
Bij mij werkt het. ik blijf dan wel ingelogd.
( Ik werk met IE8 )
Traag is die site al jaren, dat zal wel nooit veranderen.......

agaat77
door agaat77 - Mar 24, 2012 om 19:02
82 Antwoorden / 7 Vragen

Ach ik heb geen haast, ik wacht wel 5 sec..

diumenge
door diumenge - Mar 24, 2012 om 19:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Raar, ik heb dat probleem niet met Chrome.

stacey
door stacey - Mar 24, 2012 om 19:27
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 24 mrt 2012, 19:25]Raar, ik heb dat probleem niet met Chrome.

Welk probleem niet ? Inloggen of traag of geen van beide ?

diumenge
door diumenge - Mar 24, 2012 om 19:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het inlogprobleem, heb ik met firefox wel, maar met chrome niet. Site is inderdaad soms traag, maar dat ligt volgens mij niet aan de browser.

tenormin
door tenormin - Mar 24, 2012 om 19:42
16859 Antwoorden / 108 Vragen

ultraglide1998, helemaal met je eens, op de nieuwsbrief reageren lukt zelden, F5 lukt niet, "mijn pagina" ook niet. Op andere fora, zoals Tros Radar en Rijdende Rechter totaal geen problemen, hier constant. Maar dit item is al zo vaak voorbijgekomen (ook dezelfde antwoorden) dus ik denk dat de Vara geen geld heeft om eens een webdesigner aan de slag te laten gaan om die problemen te verhelpen. Heb ook IE (8) Chroome en Firefox, maar nada. Ik zou zeggen: join the club.

pi
door pimonline - Mar 24, 2012 om 19:46
44 Antwoorden / 2 Vragen

Vaak moet ik inloggen en dan nog een keer op F5 drukken en dan wil het soms nog niet..... Laten we hopen dat iemand van kassa dit leest het zich geroepen voelt er iets aan te doen.

tenormin
door tenormin - Mar 24, 2012 om 19:50
16859 Antwoorden / 108 Vragen

pimonline, op zijn vroegst, met een beetje geluk, word dat maandag gelezen, maar of ze zich geroepen voelen er iets aan te doen...?

valerius-2
door valerius-2 - Mar 24, 2012 om 20:07
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja wat wil je alle leden van begin af aan staan nog genoteerd meer dan de helft komt er nooit meer in, de site is dus helemaal vol gelopen, daar zullen ze iets aan moeten doen. Meer ruite maken zodat er sneller gewerkt kan worde. Zo zie ik dat.

edrick3
door edrick3 - Mar 24, 2012 om 20:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Bekend probleem!
F5 of de andere 'oplossingen'.
De traagheid van het laden van de site vind ik 'ernstiger'.
Zou prettig zijn als de redactie DAAR eens wat aan zou doen!!

Met vr.gr.

gsm
door gsm - Mar 24, 2012 om 21:06
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 24 mrt 2012, 19:30]Het inlogprobleem, heb ik met firefox wel, maar met chrome niet. Site is inderdaad soms traag, maar dat ligt volgens mij niet aan de browser.
Zie hier hoe je Firefox kan aanpassen om na het inloggen meteen de ververste pagina te ontvangen.

edrick3
door edrick3 - Mar 24, 2012 om 21:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gsm,

Handige oplossing!!

pi
door pimonline - Mar 24, 2012 om 21:27
44 Antwoorden / 2 Vragen

@edrick3
@gsm
Deze oplossing werkt inderdaad. Wil er wel bij zeggen dat het ook effect heeft op andere sites. In de zin van nu laad hij altijd een pagina opnieuw. (in mijn geval niet erg maar goed).
Meer informatie in het engels is hier te vinden http://kb.mozillazine.org/Browser.cache.check_doc_frequency

tenormin
door tenormin - Mar 25, 2012 om 13:03
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 24 mrt 2012, 20:07]Ja wat wil je alle leden van begin af aan staan nog genoteerd meer dan de helft komt er nooit meer in, de site is dus helemaal vol gelopen, daar zullen ze iets aan moeten doen. Meer ruite maken zodat er sneller gewerkt kan worde. Zo zie ik dat.

Dat zou zomaar eens kunnen. Uiteindelijk krijg ik van mijn provider ook, als ik het vergeet zelf te doen, een bericht dat ik "rommel moet gaan opruimen".

vladja
door vladja - Mar 25, 2012 om 13:21
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 25 mrt 2012, 13:03][quote=valerius-2 schreef op zaterdag 24 mrt 2012, 20:07]Ja wat wil je alle leden van begin af aan staan nog genoteerd meer dan de helft komt er nooit meer in, de site is dus helemaal vol gelopen, daar zullen ze iets aan moeten doen. Meer ruite maken zodat er sneller gewerkt kan worde. Zo zie ik dat.

Dat zou zomaar eens kunnen. Uiteindelijk krijg ik van mijn provider ook, als ik het vergeet zelf te doen, een bericht dat ik "rommel moet gaan opruimen".

Mensen, die zich geregistreerd hebben voor een vraag en daarna verder niet meer inloggen, gebruiken het systeem niet en dus belasten zij het systeem niet.

Het zou zo maar eens kunnen dat je hier dus instemt met complete onzin. En zet eens een kopie van zo'n bericht van jouw provider dat je je rommel moet gaan opruimen hier neer (copy en plakken). Kan je gelijk dat bericht van de Vara redactie nog weer eens even nalezen.

Vladja

jo
door jozu - Mar 25, 2012 om 17:17
72 Antwoorden / 2 Vragen

Legt toch aan je eigen computer,bij mij heb ik via rssreader binnen een paar seconden deze website, met Google chrome,log in duurt ongeveer 10 sec.
Een trage computer,trage processor,weinig geheugen,fragmentatie,te veel achtergrond programma's die mee draaien,vervuilde webbrowser,teveel cookies.
En vervuilde register,en lage download snelheid.
Tune up Utilities kan veel programma tijdelijk stoppen.

edrick3
door edrick3 - Mar 25, 2012 om 17:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jozu,

.....Legt toch aan je eigen computer.....

Nee, dat ligt niet aan de computer!!
Het betreft hier niet het 'binnenhalen' van de website, maar het inloggen op de Vr. & B. site met je naam en wachtwoord!

Met vr.gr.

Cookies
door Cookies - Mar 25, 2012 om 17:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 25 mrt 2012, 17:27]
Nee, dat ligt niet aan de computer!!
Het betreft hier niet het 'binnenhalen' van de website, maar het inloggen op de Vr. & B. site met je naam en wachtwoord!

Met Chrome heb ik geen problemen met inloggen. Gebruik ik FF dan wel problemen. Site werkt dus niet goed met bepaalde browsers.

edrick3
door edrick3 - Mar 25, 2012 om 17:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@carola.83,

'Probleem' met FF is op te lossen: zie de link van gsm. Werkt prima!

Met vr.gr.