ro
door robertkloek Aug 11, 2005 om 13:11
Computers & telefonie

Klacht Dataverbruikoverzicht HetNet

Hallo,

Heb gisteravond bij iemand de pc, weer adware en spyware en virusvrijgemaakt. Ze liet mij een overzicht zien van het Dataverbruik. Ze heeft een abonnement bij HetNet met een datalimiet van 250MB (-->ok zou ik zelf ook niet doen). Maar goed, het volgende. Op de uitdraai van het dataverbruik, staan uren genoteerd met dataverbruik, terwijl zij niet achter de pc zat, sterket nog, de pc stond uit. En nog sterker op een gegeven moment heeft ze zelfs alle kabels ontkoppeld. Er staat soms een dataverbruik van 130MB, terwijl ze toen de modem uit had staan. En met een limiet van 250MB loopt dit al gauw op natuurlijk

Toen ze dit verhaal vertelde aan een medewerker van HetNet, vroeg deze: ``waar kunt u dit zien mevrouw??'' Een vrij domme vraag, want er wordt aan klanten juist precies uitgelegd waar ze dit kunnen zien. Vervolgens zij de medewerker dat zij maar niet moest kijken naar die lijst. Dit vind ik dus onzin eerste klas. Je moet niet naar het dataverbruik kijken, maar aan het einde van de maand wordt je er wel op afgerekend.

Heeft iemand enig idee hoe er dataverbruik kan staan terwijl ze geen gebruik maakt van internet????

Vriendelijke groet,

Robert

567 4 Rapporteer

boldymann
door boldymann - Aug 11, 2005 om 13:42
49 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi

Als het goed is wordt alles geregistreerd bij Het Net, en aan de hand van je ip adres(het nr dat bij iedere grbruiker uniek is)kunnen zien wie het heeft gebruikt, laat hun maar een specificatie zien! Dan kun je zelf nakijken!

S6 en de Groetjes Dave

ro
door robertkloek - Aug 11, 2005 om 14:44
9 Antwoorden / 5 Vragen

Inderdaad, dat dacht ik dus ook al.

Maar misschien ook enig idee hoe dit dan zou kunnen ontstaan?

En is de reactie van de medewerker ook niet erg vreemd? Normaliter gaat een bedrijf dit soort zaken toch zelf uitzoeken? Althans zo zou het moeten horen.

boldymann
door boldymann - Aug 11, 2005 om 15:17
49 Antwoorden / 5 Vragen

Je moet nu rekening houden met vakantie werkers, dus heel vreemd is het op het moment nie echt! En nee ze zoeken dat nie uit zichzelf uit< daar zal je zelf om moeten vragen! En het kan ontstaan het kan ontstaan als iemand onder haar naam staat aangemeld en al haar gegevens heeft wachtwoord en al het is illegaal dus ga erachteraan!!!

Laat het net uitzoeken hoe en wie hierachter zit!!!

S6 en de groetjes Dave

ro
door robertkloek - Aug 11, 2005 om 15:39
9 Antwoorden / 5 Vragen

Ok, ze zoeken het niet uit zichzelf uit. Maar als er om wordt gevraagd, en er wordt gezegd, nee mevrouw daar moet u niet naar kijken, dan lijkt het me toch dat er een belletje moet gaan rinkelen. Maar ik ga eens het een en ander uitzoeken. Bedankt alvast.