ha
door hans69 Feb 28, 2012 om 12:45
Computers & telefonie

Knippernd scherm en weg pagina.......

geachte lezer, sinds enige tijd heb ik last van storing op mijn pc welke ik niet thuis kan brengen(omdat ik geen gerourtineerde gebruiker ben)

een voorbeeld:in favorieten heb ik enkele programma,s opgeslagen als ik deze aanklik om ze te lezen begint na
een tijdje het scherm te knipperen er komen aan de randen kleurige figuren en weg is het programma......
na opnieuw opvragen bij favorieten gaat het wel weer.

Vraag: hoe kan ik dit verhelpen als PC leek?
hartelijk dank voor eventueele antwoorden.

2076 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 28, 2012 om 13:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hans69,

Scan voor de zekerheid eerst eens met MBAM. (klik onder FREE).
Meld het resultaat even.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Feb 28, 2012 om 14:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hans69,

Het kan ook zijn dat er iets aan je grafische kaart mankeert.
In Apparaatbeheer kan je zien of een apparaat correct werkt of niet. Ga naar Start, Uitvoeren, typ hier devmgmt.msc en druk op Enter. Klik daarna op het plusteken voor beeldschermadapters en kijk wat de status is.
Als hier staat dat het apparaat correct functioneert is er iets anders aan de hand.
Je kunt eventueel dan nog kijken of er driverupdates te downloaden zijn op de site van de leverancier (NVidia?).

Suc6

ha
door hans69 - Feb 29, 2012 om 11:51
54 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 28 feb 2012, 13:58]Hallo hans69,

Scan voor de zekerheid eerst eens met MBAM. (klik onder FREE).
Meld het resultaat even.

Met vr.gr.

EDRICK3,
bedankt voor de tip.ik heb MBAM geinstaleerd en laten scannen.
resultaat: objecten gescand:334520
gedetecteerd: 0
40 minuten& 3 sec
het heeft kennelijk geholpen,want alles lijkt weer goed te werken,toch heb ik het idee dat de PC ietjes trager werkt.
in elk geval hartelijk dank voor de tip.
hans69

freya
door freya - Feb 29, 2012 om 12:00
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@hans69:

Dat MBAM 'geholpen' heeft lijkt me toch wel wat vreemd. Immers, je geeft zelf aan dat MBAM niets heeft gevonden......

Zit de kabel van je monitor niet gewoon een beetje los?

Freya

zw
door zwaardvis - Feb 29, 2012 om 12:16
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Als MBAM draait worden alle bestanden bekeken. Niet alleen door MBAM maar op datzelfde moment ook door de virusscanner. Kijk maar eens naar het avast pictogram als MBAM loopt, die draait dan continu. Het zou dus kunnen zijn dat in dezelfde tijd dat MBAM draait een virus ongemerkt verwijderd is.....

freya
door freya - Feb 29, 2012 om 12:21
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op woensdag 29 feb 2012, 12:16]Als MBAM draait worden alle bestanden bekeken. Niet alleen door MBAM maar op datzelfde moment ook door de virusscanner. Kijk maar eens naar het avast pictogram als MBAM loopt, die draait dan continu. Het zou dus kunnen zijn dat in dezelfde tijd dat MBAM draait een virus ongemerkt verwijderd is.....
Het lijkt mij toch dat je daar dan een melding van te zien krijgt. Ik zou er toch niet blij mee zijn als mijn virusscanner dingen gaat verwijderen (of in quarantaine zet), zonder dat ik daar een melding van krijg.....

Freya

zw
door zwaardvis - Feb 29, 2012 om 12:29
1525 Antwoorden / 51 Vragen

@Fraeya, Panda Cloud Free bijvoorbeeld doet dat vrij ongemerkt. Ik weet niet welke scanner TS gebruikt en of hij de eventuele melding over het hoofd heeft gezien....

Enkele dagen geleden met de problemen van Avast heb ik tijdelijk Panda gebruikt. Die had me toch stiekem 1 oude download en 2 programma's die ik zelf geschreven heb, verwijderd zonder dat te vragen. Pas als je de scanner in beeld neemt (normaal draait hij op de achtergrond) kon je die actie zien...

edrick3
door edrick3 - Feb 29, 2012 om 13:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hans69,

Zou toch ook even in Apparaatbeheer controleren of de grafische kaart goed werkt.

Met vr.gr.

ha
door hans69 - Mar 2, 2012 om 15:01
54 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 28 feb 2012, 14:07]@hans69,

Het kan ook zijn dat er iets aan je grafische kaart mankeert.
In Apparaatbeheer kan je zien of een apparaat correct werkt of niet. Ga naar Start, Uitvoeren, typ hier devmgmt.msc en druk op Enter. Klik daarna op het plusteken voor beeldschermadapters en kijk wat de status is.
Als hier staat dat het apparaat correct functioneert is er iets anders aan de hand.
Je kunt eventueel dan nog kijken of er driverupdates te downloaden zijn op de site van de leverancier (NVidia?).

Suc6

Volgens mij doet de grafischer kaart het,althans krijg ik de mededeling : dit app werkt corect.
het euvel is volgens mij minder maar niet heemaaL over.

voor de goede orde,dit mankement doet zich voor op een desktop van
ACER z5751 64 bit 23 "multimedia touch.en is in juni een jaar oud.

ik heb al gescant met avg,met spybot,en met mbam.
allen in elk geval bedankt voor de support.
hans69

edrick3
door edrick3 - Mar 2, 2012 om 15:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hans69,

Je kunt eventueel dan nog kijken of er driver-updates te downloaden zijn op de site van de leverancier (NVidia?).

En anders even langs de winkelier - garantie?

viejo
door viejo - Mar 4, 2012 om 14:50
63 Antwoorden / 4 Vragen

Het afgelopen half jaar had ik last van spontane zoekschermen die in veelvoud opkwamen, iets wat daarna weer een tijdje stopte. De PC is uitgebreid gescanned op virussen en malware maar er werd niets gevonden.
Toen onlangs de PC zich telkens in 'slaapstand' zette tijdens het werken ermee en er weer niets werd gevonden heb ik een uitgebreide WindowsXP update uitgevoerd ( > 100mb).
Nu zijn er geen storingen meer, enkel moet ik bij het opstarten en afsluiten van de PC op een windowtje klikken, voorheen hoefde dat niet.

dannyzwolle
door dannyzwolle - Mar 5, 2012 om 18:13
21 Antwoorden / 1 Vragen

nieuwe kabel aanschaffen, er kan een breukje in zitten

edrick3
door edrick3 - Mar 5, 2012 om 18:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=dannyzwolle schreef op maandag 5 mrt 2012, 18:13]nieuwe kabel aanschaffen, er kan een breukje in zitten

Wat voor kabel??

Het gaat om een ACER z5751 64 bit 23" multimedia touch !

Met vr.gr.