bvandenb
door bvandenb Apr 28, 2010 om 18:58
Computers & telefonie

Kpn opzeggen = adsl ook weg?

per 1 juli wijzigt KPN de voorwaarden, men kan dan opzeggen, EINDELIJK ! (lukt me al 2 jaar niet)
MAAR... op de url : www.kpn.com/voorwaarden staat eigenlijk niks, dus hoe zeg je dan op?
En als dat lukt, is dan wel of niet ook je adsl weg? (ik zit bij telfort = ook kpn meen ik)

2995 5 Rapporteer

mastag
door mastag - Apr 28, 2010 om 19:07
955 Antwoorden / 19 Vragen

Als je de KPN lijn opzegt heb je inderdaad ook geen adsl meer. Dit tenzij je bij een nieuwe partij alles (inclusief telefonie) gaat afnemen. Denk bv aan Tele 2, Alice.
Of Ziggo en UPC want dan gaat alles via de kabel.

Ik heb weer KPN terug genomen, want ik heb veel problemen met Alice gehad. Het opzeggen ging supersoepel, het daarna aanmelden ook weer. Ik heb al die tijd mijn oude tel nr gehouden.
Groet
Mastag

edwardus
door edwardus - Apr 29, 2010 om 00:44
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Momentje. Bij Telfort heb je in principe geen KPN vaste lijn meer nodig, tenzij je nog een oud Tiscali abonnement hebt. Die kun je laten omzetten naar een Tot 20Mb abonnment.
Als je dat al hebt kun je zonder meer de KPN lijn opzeggen, dat kon altijd al, ik snap werkelijk niet waarom het je in 2 jaar nog niet gelukt is op te zeggen, dan moet je wel iets heel erg verkeerd doen.

KPN is de moedermaatschappij van Telfort, maar verder zijn ze onafhankelijk van elkaar, dus als je KPN opzegt, dan zeg je Telfort daarmee niet op. Wel moet je dus nogmaals zeker weten of het ADSL signaal niet over die KPN lijn loopt (administratief gezien dan).

tdehond
door tdehond - Apr 29, 2010 om 07:22
4744 Antwoorden / 9 Vragen

U kunt bij KPN opzeggen, maar dan niet de analoge lijn laten opheffen.

KPN verwerkt uw opzegging niet? Dan adviseer ik u schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging op te zeggen. Trek dan meteen per einddatum uw toestemming tot automatische incasso in en verzoek om binnen uiterlijk 10 werkdagen een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst te sturen.

Kopie brief + verzendbewijs en handtekening retour goed bewaren tot schriftelijke bevestiging einde overeenkomst binnen is. Deze 5 jaar bewaren.

KPN
Postbus: 2547
Postcode: 3500 GM Utrecht

edwardus
door edwardus - Apr 29, 2010 om 07:29
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Voor de duidelijkheid: bij de nieuwe Telfort abonnementsvorm (Tot20Mb / 4Mb) is de lijnhuur bij de prijs inbegrepen en kun je je analoge KPN telefonie abonnement beëindigen.
Bij de oude Tiscali abonnementen was die lijnhuur NIET inbegrepen en kun je de KPN lijn pas opheffen nadat je 't hebt laten omzetten naar een nieuwe abonnementsvorm.

Hier kun je je KPN lijn opzeggen:
[url=http://www.kpn.com/prive/service/opzeggen/opzeggen-vast.htm]http://www.kpn.com/prive/service/opzeggen/opzeggen-vast.htm[/url
aan de rechterkant kun je je telefoonnummer invullen zodat je direct gebeld wordt door KPN.

bvandenb
door bvandenb - Nov 9, 2010 om 10:15
95 Antwoorden / 14 Vragen

Allemaal bedankt, het is geregeld en werkt !