donna53
door donna53 Dec 5, 2015 om 11:19
Computers & telefonie

Kun je internetten met een webstick op een (Android) smart tv?

Via een webstick (van Aldi Duitsland. Zo eentje waar een telefoonkaartje in gaat. Soort Dongel dus) kan ik in Duitsland internetten en dus ook tv kijken via uitzending gemist, etc.

Ik heb er al eens een soortgelijke vraag over gesteld maar nu las ik dat er tegenwoordig Android Smart tv's in de handel zijn (o.a. Philips)

Volgens een verkoper van de Media Markt werkt een webstick daar niet op.

Hij zei dat er wel een browser in zo'n tv zit, maar die moet dan verbinding maken met een WIFI verbinding.

Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom de webstick wel op een laptop en een Android tablet werkt en dan niet op een Android tv?

Ik begrijp niet waarom het niet kan maar om nu zo'n tv aan te schaffen en dan te merken dat de verkoper gelijk heeft , is me een beetje te duur!

Dus als iemand het weet, graag antwoord.

Alvast bedankt!

680 3 Rapporteer

donna53
door donna53 - Dec 5, 2015 om 15:21
98 Antwoorden / 10 Vragen

@Carola

Ja, Carola en als je nog even de moeite had genomen om bij de antwoorden van die vraag te kijken, had je gezien dat het bij ''televisie''  stond en ik daar meldde dat ik de vraag nog maar even bij ''computers'' zou doen in de hoop dat iemand wel het antwoord op de vraag weet.

Dus als je geen antwoord weet, waarom dit dan vermelden?

donna53
door donna53 - Dec 5, 2015 om 15:31
98 Antwoorden / 10 Vragen

Philips36 (TV kan geen software downloaden) en Diumenge (tv heeft beperkte versie Android en herkent stick dus niet)hebben uitgelegd waarom het niet kan, dus ik ben weer helemaal op de hoogte nu.

Bedankt!