eenhoorn50
door eenhoorn50 Jan 20, 2014 om 12:23
Computers & telefonie

Labtop valt uit

Hallo, ik heb een Acer 7530G labtop en nu gebeurt het volgende: als ik de hele dag erachter werk is er niets aan de hand,. Maar als ik een spelletje wil spelen valt de labtop tijdens het spelen gewoon uit en moet ik heb weer opstarten

1490 22 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 20, 2014 om 12:33
7210 Antwoorden / 3 Vragen

hallo Eenhoorn50,
u zou voor een paar minuten de kabel aan de computerkant los kunnen maken.

Vr. gr. sjoppie.

eenhoorn50
door eenhoorn50 - Jan 20, 2014 om 13:00
41 Antwoorden / 9 Vragen

heb ik al gedaan, er zit geen accu in dus direct aan de stroomlabel

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 20, 2014 om 13:08
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Ik bedoel de kabel van het modem aan de computerkant of gebruikt u draadloos internet?

eenhoorn50
door eenhoorn50 - Jan 20, 2014 om 13:23
41 Antwoorden / 9 Vragen

ik heb een router achter de modem en die heb ik ook al verschillende keren gereset en de netvoeding eruit gehaald. ik kan wel alle mails lezen en facebook berichten bekijken, het gebeurt alleen wanneer ik een spelletje wil spelen

pi
door pieterwolters - Jan 20, 2014 om 13:47
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Zit er niet een bug in het spelletje (omdat het met andere applicaties kennelijk wel allemaal goed werkt)?

eenhoorn50
door eenhoorn50 - Jan 20, 2014 om 13:56
41 Antwoorden / 9 Vragen

nee, mijn vrouw speelt het op de andere pc ook

Ik heb een it'er op bezoek gehad en die zei dat er misschien een rottigheidje in de geheugen zou kunnen zitten

aurora1
door aurora1 - Jan 21, 2014 om 03:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kan het zijn dat de laptop met spelletjes oververhit raakt en daarom dan uit veiligheid afslaat?
In dat geval het roostertje van de ventilator schoonmaken, de laptop eventueel met de "pootjes" bij het scharnier op een latje van bijv. 2 cm zetten opdat hij wat vrijkomt voor meer ventilatie onder de laptop, of een laptopcooler eronder?

eenhoorn50
door eenhoorn50 - Jan 21, 2014 om 10:27
41 Antwoorden / 9 Vragen

van oververhitting is ook geen sprake

pino123
door pino123 - Jan 21, 2014 om 13:59
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=eenhoorn50 schreef op dinsdag 21 jan 2014, 10:27]van oververhitting is ook geen sprake

Hoe ben je daar achter gekomen. Overhitting kan plaatsvinden bij de processor, als bij de videokaart. Bij beide zal de computer uitgaan.

eenhoorn50
door eenhoorn50 - Jan 21, 2014 om 14:01
41 Antwoorden / 9 Vragen

de ander pc gaat niet uitgaan

otto65
door otto65 - Jan 22, 2014 om 17:27
24 Antwoorden / 1 Vragen

doet de laptop ook raar met andere spellen?
Om welk spel gaat het trouwens?

eenhoorn50
door eenhoorn50 - Jan 22, 2014 om 19:07
41 Antwoorden / 9 Vragen

pears pearel

pino123
door pino123 - Jan 22, 2014 om 21:35
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=eenhoorn50 schreef op dinsdag 21 jan 2014, 14:01]de ander pc gaat niet uitgaan

Lekker duidelijk zo, waar gaat het nu om PC of laptop. Begrijp er geen moer van

eenhoorn50
door eenhoorn50 - Jan 22, 2014 om 21:44
41 Antwoorden / 9 Vragen

labtop

eenhoorn50
door eenhoorn50 - Jan 22, 2014 om 21:46
41 Antwoorden / 9 Vragen

ik heb dus een labtop die uitvalt en een pc die niet uitvalt zo dan duidelijk

zoekster
door zoekster - Jan 22, 2014 om 23:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=eenhoorn50 schreef op woensdag 22 jan 2014, 21:46]ik heb dus een labtop die uitvalt en een pc die niet uitvalt zo dan duidelijk
Niet om het een of ander, maar je schrijft laptop.
Lap is het Engelse woord voor schoot.

aurora1
door aurora1 - Jan 23, 2014 om 01:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat de pc niet uitvalt vanwege bijv. oververhitting bij dit spel zegt niets over dat de laptop daardoor niet kan uitvallen.

jpm
door jpm - Jan 24, 2014 om 11:28
820 Antwoorden / 28 Vragen

Ik denk dat de 'labtop' een beetje oververmoeid is, ik zou dan toch een 'laptop' kopen, wellicht dat dit beter werkt :-))

otto65
door otto65 - Jan 28, 2014 om 16:35
24 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=eenhoorn50 schreef op woensdag 22 jan 2014, 21:46]ik heb dus een labtop die uitvalt en een pc die niet uitvalt zo dan duidelijk

Klinkt als hardware probleem. Videochip die te heet wordt en onvoldoende gekoeld kan worden.
Laten repareren of nieuwe kopen.

me
door merijnw88 - Mar 19, 2014 om 21:28
3 Antwoorden / 0 Vragen

klinkt als probleem met koeling.

hele dag "normaal"werken op laptop is niet zo belastend, maar games en Java of HTML5 based programmas zijn extra belastend voor processor en videokaart. laptop heeft dan extra koeling nodig. een desktop heeft dat probleem minder omdat die over het algemeen een betere koeling hebben.

maar het feit dat u vrijwillig pearls peril wilt spelen zegt al genoeg.
u onderhoudt uw computer niet, defragmenteerd nooit en heeft waarschijnlijk uw browser vol met Toolbars...

ligt niet aan de fabrikant, maar aan uzelf!

eenhoorn50
door eenhoorn50 - Mar 19, 2014 om 22:03
41 Antwoorden / 9 Vragen

ik onderhoud mijn labtop wel en defragmenteer de labtop elke week automatisch, een extra koeling onder de labtop met 2 blowers heb ik ook al geprobeerd dus daar ligt het NIET aan. en mijn browser gebruik ik alleen voor mail en facebook en ook niet alletwee tegelijk. dus wat je daar schrijft slaat nergens op. Mijn beide dochters hebben ook een labtop en die spelen ook pears peril en hebben nergens last van en beide dochters hebben een veel oudere labtop als ik heb.

eenhoorn50
door eenhoorn50 - Mar 19, 2014 om 22:13
41 Antwoorden / 9 Vragen

dus er is wel iets mis met de labtop. Ik heb nu een desktop gekocht met een 21" ledscherm
in deze pc zit nu 16 gb ddr3 geheugen, een snelle videokaart met 2 gb ddr 3, een watergekoelde koeler op de amd8 processor.
Ik ben zelf deskundig genoeg met computers, om een voorbeeld te geven\; had een van de eerste sinclair computers in huis waar mensen over vroege of ik een super afstand bediening had. Nee zei ik dat is een pc, waar de mensen op reageerden van wat is dat? Ook heb ik jaren in de pc wereld gewerkt dus mag ik rustig stellen dat ik wel degelijk ervaring heb mat pc's en labtops.
Maar dit probleem ben ik nog niet eerder tegen gekomen, vandaar de vraag of misschien iemand wist wat dit kon zijn. En als ik dan de reactie lees van Merijn88 dan zakt mijn broek dus echt af!