am
door amar Oct 6, 2005 om 16:34
Computers & telefonie

Laptop

Mijn vriendin heeft bij scheidegger een laptop een printer plus een computercurses gekocht voor 1500 euro

de cursis bestaat uit getypte vellen papier,

een tweedehands laptop compaq armada 1700

een tweedehands printer lexmark x1100

dit lijkt mij een te hoog bedrag.

kan iemand mij advies geven of deze prijs redelijk is?

bvd vrienelijke groet anne

818 6 Rapporteer

door45
door door45 - Oct 6, 2005 om 17:03
14 Antwoorden / 17 Vragen

Veel te hoog! Echt niet goed. Kijk eens op de website van Dell; daar staan Pentium 4 laptops voor 600 a 700 euro. Nieuw. Let wel op dat je geen printer van Dell koopt; ze hebben eigen cartridges en die zijn heel duur. Bovendien hebben ze een levertijd van drie weken. Als je vriendin nog van de koop af kan; doen! In de bibliotheek kun je cursussen op DVD lenen. Als je googled op lesmateriaal, kun je veel documenten gratis downloaden. Succes!

je
door jeroenbosch - Oct 7, 2005 om 02:53
67 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Anne,

Die computercursus is losbladig, maar is dit een doe–het–zelf cursus, of een schriftelijke cursus, waarbij huiswerk wordt ingestuurd? Of is het misschien zelfs een cursus waarbij je naar een klas moet en klassikaal begeleiding krijgt? Dit kan natuurlijk allemaal van invloed zijn op die prijs.

Groetjes JB

am
door amar - Oct 12, 2005 om 21:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

HOI JEROEN

SORIE DAT IK JOU VRAAG NU PAS BEANTWOORD, DE COMPUTERCURSUS IS EEN DOE HET ZELF CURSUS.

VRIENELIJKE GROET ANNE

brynnar
door brynnar - Oct 13, 2005 om 10:36
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Hoi Anne,

Als je even op Marktplaats snuffelt naar deze 2e hands laptop en 2e hands printer, dan zul je zien dat je deze samen al voor zo'n EUR 150-200 kunt krijgen.

Dat stapeltje kopietjes, dat de cursus moet voorstellen is dus EUR 1300 waard. Tenzij ze zijn ingelegd met briljantjes en voorzien van bladgoud, is dat erg aan de prijs voor een DHZ-cursus.

Vertel je vriendin maar dat ze erg zuinig is op deze papiertjes.

Brynnar

lida2
door lida2 - Oct 24, 2005 om 15:47
5 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi,

Het lijkt mij echt oplichting. Ikzelf heb een nieuwe laptop van Toshiba. Deze heeft mij 850 euro gekost. Ook heb ik een Lexmark printer (incl. scanner, kopieermachine en fax). Deze kostte mij nieuw 99 euro. Ik heb dus totaal voor NIEUWE spullen 949 euro betaald.

Om nou 551 euro te betalen voor een stapelte papier????????????

im
door imparo - Nov 14, 2005 om 11:54
3 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem zit hem niet in die laptop of printer. Scheidegger zijn gewoon oplichters. Hun cursussen zijn gewoon veeeeeel te duur. En dat proberen ze te compenseren met een laptop en printer. Je moet niet proberen te achterhalen wat die laptop waard is, want daar wordt je niet vrolijk van. De cursus zonder die laptop en printer kost bijna net zoveel, alleen lijkt het nu aantrekkelijker omdat je die apparaten erbij krijgt (waar ze zoch vanaf moesten).
Niet echt een bevredigend antwoord, maar jouw vriendin is er ingestonken.