menno0
door menno0 Jul 19, 2013 om 02:09
Computers & telefonie

Libre Office en Microsoft Office onleesbaar

Op mijn desktop heb ik zowel Libre Office als Microsooft Office.Na updates zie ik altijd wel ergens een verandering en deze is "fatal" volgens bericht van Libre Office 4.0.1. Ik maak met beide programma's documenten omdat voor alleen lezen van een Microsoft Office 2010 óók de installatie van het programma nodig is.( Ik werk op desktop maar heb er laptop bij zonder Office 2010.) AL mijn documenten zijn pardoes geruisloos overgezet naar Libre Office en dat kan ik ineens niet openen/foutmelding. Er komt een bericht dat ik een CD nodig heb en het bericht begint met "fatal error".
Hoe krijg ik mijn documenten weer leesbaar? Het is dus toegeslagen in beide programma's.

2085 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 19, 2013 om 10:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo menno0,

En als je nu eens systeemherstel toepast met een datum toen alles nog wel goed werkte?

Suc6

menno0
door menno0 - Jul 19, 2013 om 14:17
236 Antwoorden / 42 Vragen

Had ik eerder gedaan toen ik soort storing ontdekte. Toch nog maar een keer gedaan en weer dit bericht:
Libre Office 4.0
The program cannot be started. The server manager is not available (“premature end of file:///C:users/..../AppDate/Roaming/LibreOffice/4/user/extensions/bundled/registery/com.sun.start.comp.deployment.component.PackagertryBackend/common.rdb”) Start set up application to repair the installation from CD or the folder containing the installation packages.

Aangezien het storing in BEIDE leesprogramma's schijnt te zijn overweeg ik Office CD 2010 nog een keer te installeren. Maar, ik heb studenten Office 2010 waarop nog maar 1x zit. Ben ik dan deze laatste kwijt?

menno0
door menno0 - Jul 19, 2013 om 14:26
236 Antwoorden / 42 Vragen

Deze link laat zien dat er meer deze melding krijgen. Kennelijk een bug.....
Verwijderen en opnieuw installeren helpt niet las ik op een van de vele noodkreten.
Bij mij is het erger; ik kan nu ook Office 2010 niet lezen!

http://ask.libreoffice.org/en/question/17075/cannot-start-libreoffice-40-due-to-fatal-error-message/

edrick3
door edrick3 - Jul 19, 2013 om 15:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@menno0,

Heb je al geprobeerd om je 'user profile' te resetten?

Lees hier.

Suc6

menno0
door menno0 - Jul 19, 2013 om 17:12
236 Antwoorden / 42 Vragen

Ja ik had internet ook al afgezocht en zag dat het een behoorlijk veel voorkomende fout is waar niemand slim antwoord op had. Deze blz zag ik ook maar weet absoluut niet wat daarmee wordt bedoeld.
Ik heb Libre Office 4.0 er nu af gehaald, computer uurtje uitgezet. De Office 2010 documenten zijn gelukkig weer naar Office 2010 teruggezet en het is te lezen. Dus 70% ben ik gered.

Zo te lezen op internet kwam deze fout al eerder bij LO 3.9 voor. Een bug wordt genoemd tijdens updating in LO. Een update vond inderdaad plaats. Zaak is dus houden wat je ooit download en verder nooit meer iets aan te doen.
Over een weekje download ik weer laatste versie LO en wacht dan af.......
Het haperde al een tijde. Opende ik Word dan schakelde het automatisch over op LO.
De taalinstelling vind ik erg omslachtig bij Word, dus kies wel eens bewust voor het een of de ander.
Heb je alleen Libre Office dan kun je geen documenten lezen die met Word zijn gemaakt.

Bedankt voor het meedenken en meezoeken.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 19, 2013 om 17:13
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Wat als je nu een document vanuit M.O. opent (dus in M.O. voor openen kiezen), zijn ze dan wel leesbaar?

menno0
door menno0 - Jul 19, 2013 om 17:38
236 Antwoorden / 42 Vragen

Wat is M.O.?? wat bedoel je?

Word/Office2010 doet het weer nu ik Libre Office heb verwijderd en tijdje uit heb gehad.
Zonder hun leesprogramma kan ik uiteraard ook hun Libre Office-documenten niet lezen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 19, 2013 om 17:45
4299 Antwoorden / 5 Vragen

M.O. = Microsoft Office

Maar als ik het zo lees is er helemaal niets bijzonders aan de hand. Enkel wordt automatisch door Libre, Word documenten aan hun programma gekoppeld (precies wat je ook wilt) en zijn ze daar bij Microsoft niet blij mee..

edrick3
door edrick3 - Jul 19, 2013 om 18:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@lekkerisdat,

Er is/was wel iets meer aan de hand:
de documenten waren niet meer te openen!!!

menno0
door menno0 - Jul 19, 2013 om 18:11
236 Antwoorden / 42 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 19 jul 2013, 18:01]@lekkerisdat,

Er is/was wel iets meer aan de hand:
de documenten waren niet meer te openen!!!

Edrick, je volgt het goed! Ik had/heb wel degelijk een probleem en te lezen op internet ben ik niet de enige met Libre Office. Het doet zich kennelijk al jaren voor na een willekeurige update. Zo te lezen is dit een structureel probleem en dan is het zaak gewoon te houden wat je hebt.