genius
door genius Aug 3, 2010 om 14:03
Computers & telefonie

LiveMail Windows 7

Ik zit op dit moment met een tweetal vraagstukken over Windows 7 en LiveMail.

Ik heb een hekel aan de snelkoppelingen op mijn bureaublad en schakel deze optie dus gewoon uit. Wanneer ik de laptop uitschakel en op een later tijdstip weer inschakel zijn de snelkoppelingen weer gewoon aanwezig op het bureaublad, behalve wanneer ik laptop uit de slaapstand of standbystand haal. Op mijn andere PC welke onder Windows XP, SP3 draait heb ik daar geen probleem mee. Eenmaal vink weggehaald is definitief uitgeschakeld. Ik heb tot dusverre nog geen antwoorden gevonden (schoonepc.nl etc.).

Ten tweede:
Mijn instellingen in LiveMail blijven ook niet onaangepast. Ik wil compacte weergave. Na dit te hebben geselecteerd wordt na het opnieuw opstarten mijn selectie weer ongedaan gemaakt. Eigenlijk dus hetzelfde probleem als met de bureaublad instellingen.

Mijn vraag: Zijn dit een bekende problemen bij Windows 7 of is dit een kwestie van bepaalde instellingen wijzigen.

870 19 Rapporteer

gsm
door gsm - Aug 3, 2010 om 14:30
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Zijn het wel snelkoppelingen (herkenbaar aan een pijltje in het pictogram) ?
Zo niet dan zul je de instelling via het Configuratiescherm, Bureaublad instellen, moeten weghalen.

Betreffende Windows Mail.
Het lijkt er op dat de View-instelling alleen voor de huidige sessie geldt.

Wellicht moet je dit ergens anders, bijvoorbeeld bij Opties instellen.

genius
door genius - Aug 3, 2010 om 14:49
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=gsm schreef op dinsdag 3 aug 2010, 14:30]Zijn het wel snelkoppelingen (herkenbaar aan een pijltje in het pictogram) ?
Zo niet dan zul je de instelling via het Configuratiescherm, Bureaublad instellen, moeten weghalen.

Betreffende Windows Mail.
Het lijkt er op dat de View-instelling alleen voor de huidige sessie geldt.

Wellicht moet je dit ergens anders, bijvoorbeeld bij Opties instellen.

Hallo gsm,

Alleereerst dankjewel voor het advies. Ik heb het inderdaad opgevolgd en ben tot de conclusie gekomen dat er geen enkel vinkje stond.

Ik kan nog even proberen om opnieuw op te starten, dan ben ik zo terug en laat het je weten.

G.

genius
door genius - Aug 3, 2010 om 15:29
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo gsm,

Ik heb de laptop opnieuw opgestart en de pictogrammen stonden weer leuk op het bureaublad. Het zijn snelkoppelingen. Dus die optie gaat niet lukken. Het LiveMail probleem is er nog steeds. Onder Opties is hierover niet te vinden qua instellingen of zo.

G.

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2010 om 15:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo genius,

Antwoord (?) op 1e probleem :
Rechtermuisknop op bureaublad,
- Aan persoonlijke voorkeur aanpassen,
- Bureaublad pictogrammen wijzigen
- Je kan nu aanvinken wat je wel / niet op je bureaublad wilt hebben.

Of was dit wat je al gedaan hebt?

Suc6

genius
door genius - Aug 3, 2010 om 15:58
886 Antwoorden / 4 Vragen

@ edrick3,

Ja, dat had ik al gedaan, maar zonder succes.
Die snelkoppelingen blijven hardnekkig terugkomen.

Dank voor je reaktie,

G.

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2010 om 16:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

HAllo genius,

Neem aan dat je ook hier al gekeken hebt?

genius
door genius - Aug 3, 2010 om 16:04
886 Antwoorden / 4 Vragen

Ja, deze aktie voer ik nu constant uit. Mappervenster en dan compacte weergave. Telkens bij opnieuw opstarten verdwijnt die vink. Heel vreemd.

Dank.

G.

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2010 om 16:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@genius,

Misschien kun je hier iets mee?

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2010 om 16:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

PS, Of gaat dit alleen over de pijltjes??

genius
door genius - Aug 3, 2010 om 16:19
886 Antwoorden / 4 Vragen

Oops gekruist!

Ja, ook over de pijltjes, maar dat zijn dus juist de snelkoppelingen die terug blijven komen.

G.

genius
door genius - Aug 3, 2010 om 16:21
886 Antwoorden / 4 Vragen

@ edrick3,

Hetgeen jij gegeven hebt gaat alleen over het verwijderen van de pijltjes-tekens in de snelkoppeling(en). M.a.w. dan blijven de iconen dus gewoon bestaan?

G.

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2010 om 16:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@genius,

Ja, daar was ik al bang voor. Was iets te snel. Vandaar de 'vraag' van 16.14 uur.

Raar probleem.

genius
door genius - Aug 3, 2010 om 16:40
886 Antwoorden / 4 Vragen

Dit is inderdaad een raar probleem.
Ik wordt er eerlijkgezegd een beetje moedeloos van. Niet alleen van die snelkoppelingen maar ook van de LiveMail.
Het systeem opzich is goed stabiel en tot op heden weinig tot geen problemen ondervonden, behalve bovenvermelde items dan.

Misschien komt de oplossing later, ik wacht gewoon nog even af.

Bedankt voor zover!

G.

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2010 om 16:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@genius,

En als je de snelkoppelingen handmatig verwijdert? Dan ben je ze toch ook kwijt?
Je weet wel: Rechtermuisknop, kies voor verwijderen.
Of is dat niet de bedoeling?
Je kunt het altijd eerst even met eentje proberen.

genius
door genius - Aug 3, 2010 om 16:54
886 Antwoorden / 4 Vragen

@edrick3,

Daar heb ik al een tijdje aan lopen denken, maar wil dat alleen in uiterste noodzaak doen.

Wat ik (denk ik nu pas aan) wel kan doen is ze verplaatsen van het bureaublad naar een index of map. Heb jij daar een opinie over?

G.

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2010 om 17:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@genius,

Zou ze dan verplaatsen naar een map.
Heb het even geprobeerd (onder XP) en daar levert het geen probleem op.
Map 'snelkoppelingen' aanmaken onder bv. Documenten (o.i.d.) en ze daarnaartoe slepen.
Klaar is Genius.

genius
door genius - Aug 3, 2010 om 17:49
886 Antwoorden / 4 Vragen

@edrick3,

Dat heb ik inderdaad gedaan en dat werkt goed, zo kan ik de snelkoppelingen -indien nodig- weer terugzetten.

Dit verdient een duim!

Nu nog het 2e probleem op zien te lossen.

Nogmaals dankjewel voor zover!

G.

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2010 om 18:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@genius,

Vind het niet echt een/de oplossing. Maar ja, (voorlopig) beter iets dan niets.
Toch raar dat als je de handelingen van antwoord van 15.53 uur uitgevoerd hebt de snelkoppelingen ná opnieuw opstarten weer verschijnen. Neem aan dat je op zoiets als Toepassen en OK hebt gedrukt.
Blijkbaar veroorzaakt één of andere instelling in je opstart dat de 'oude situatie' weer van toepassing is, mede omdat je een soortgelijk probleem bij de mailinstellingen hebt.

Benieuwd of er nog iemand met dé oplossing komt.

Ga nog eens zoeken/proberen.

Met vr.gr.

genius
door genius - Aug 3, 2010 om 18:20
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote]Neem aan dat je op zoiets als Toepassen en OK hebt gedrukt.

@edrick,

Dit doe ik altijd zodra ik wijzigingen / aanpassingen heb gemaakt, dus daar kan het m.i. niet aan liggen.

Het is inderdaad niet de juiste oplossing, maar goed . . . het werkt. Bij het installen van programma's vink ik altijd de optie "snelkoppeling op bureaublad maken" uit. Heb ik niet nodig en wil dat dus ook niet.

Wellicht krijg jij (of iemand anders) weer een "helder" moment zodat het 2e euvel aangepakt kan worden.

Dank voor het (mee)denken!

G.