pr
door prlwgn Mar 26, 2008 om 18:52
Computers & telefonie

Malware?

Heb m'n PC gescand op malware via Commodore firewall. Deze detecteerde een malware dat heet C:\Windows|_MSRSTRT.EXE.
Maar het lukt me niet om dit te op te zoeken in Windows, laat staan te verwijderen. Heb gegoogled op dit bestand maar wordt er niet veel wijzer van. Hoe kan ik dit verwijderen en is er iemand die hier meer ervaring mee heeft met dit bestandje.

268 2 Rapporteer

birdies
door birdies - Mar 26, 2008 om 19:18
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Is gewoon een bestandje van Windows; lees hier maar even:
http://www.microsoft.com/technet/sms/20/sm303.mspx

edwardus
door edwardus - Mar 28, 2008 om 23:22
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij haal je een paar dingen door elkaar.

Commodore is een thuiscomputer uit de jaren 80, je bedoelt vast de Comodo firewall. Een firewall is echter een firewall en die detecteert geen malware zover ik kan nagaan. Een firewall is bedoeld om internet-verkeer door te laten dan wel te blokkeren. Er is ook een Comodo AntiVirus en een Comodo Anti-Malware.

Als je bedoelt dat de Comodo firewall je toestemming vraagt om C:\Windows\_MSRSTRT.EXE toegang tot internet te geven kun je volgens mij zonder probleem Ja antwoorden. Als je het niet vertrouwt, antwoord dan Nee. Volgens Microsoft kan het geen kwaad.