corkoo
door corkoo Jul 12, 2013 om 23:45
Computers & telefonie

Malware

Ik krijg de laatste tijd steeds pop-ups in de rechterbovenhoek van mijn scherm als ik op internet surf, b.v. De Telegraaf. Kan hier helaas geen schermvoorbeeld geven, maar het zijn allemaal links naar diverse sites, alfabetisch gerangschikt zoals AppNexus, Audience Science,Double Click, Google1, Live Rail, Outbrain, Rubicon, Twitter button enz..
Als ik er op klik verdwijnen ze weer, maar als ik in de krant een artikel aanklik zijn ze er weer, maar dan verderop in het alfabet.
Ik weet niet hoe ik dit moet uitschakelen. Wie heeft een idee.

527 7 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 13, 2013 om 11:08
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Als je wilt kun je hier een screenshot uploaden en dan de link weer hier in het forum zetten. Met een screenshot is het waarschijnlijk in één oogopslag duidelijk wat het nu precies is. (Volgens mij is het juist heel goed dat je deze dingetjes daar ziet staan :-))

Overigens welke browser gebruik je?

br
door brui0929 - Jul 13, 2013 om 11:44
636 Antwoorden / 10 Vragen

Adware verwijderen kan met adwcleaner om te downloaden ga naar bleepingcomputer.com.
Dit programma verwijderdt ook andere virussen.

edrick3
door edrick3 - Jul 13, 2013 om 11:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo corkoo,

Zou eens scannen met MBAM, klik hier en klik onder FREE.

Suc6

corkoo
door corkoo - Jul 13, 2013 om 13:00
51 Antwoorden / 25 Vragen

Reactie op Lekkerisdat. Hier de link naar de screenshot: https://dyp.im/SNN7KUO4aI. Misschien is het nu wat duidelijker.
Ik gebruik Firefox.
Ik heb het ook geprobeerd met Internet Explorer, maar dan komt het niet dus ik denk dat het toch aan Firefox ligt. Heb al geprobeerd dit te blocken, maar helpt niet.
Wellicht heb je nog een idee.
Zal de andere reacties ook nog ff bekijken.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 13, 2013 om 13:06
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Bedankt, dat is precies wat ik dacht je hebt de add-on Ghostery geïnstalleerd, zeer verstandig in deze tijden waarbij je privacy op veel fronten geschonden wordt.. Daarom ook sterk het advies deze niet te verwijderen.
Door op het spookje rechtsboven te klikken, dan naar opties en dan het tabblad geavanceerd kun je het eventueel het blok onzichtbaar maken of de duur ervan verkorten (bovenste optie is daar voor).

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 13, 2013 om 13:09
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Aanvulling; kun je dus nagaan, hoe belangrijk zo'n add-on is, dat bij alleen het bezoeken van de telegraaf.nl er 17 (er staan "dubbele" tussen dus feitelijk ongeveer 12 denk ik) andere zijn die met jou mee kijken wat jij aan het uitspoken bent..

corkoo
door corkoo - Jul 13, 2013 om 13:30
51 Antwoorden / 25 Vragen

Hallo Lekkerisdat, wat geweldig, het werkt. Uitgeschakeld en geen last meer van. In tegenstelling tot wat je denkt dat het er ongeveer 12 zijn, bij elk artikel wat je aanklikt verschijnt er een nieuwe lijst, zo gaat het van A tot Z en dan weer opnieuw, niet altijd hetzelfde. Er zijn dus heel veel sites. Maar ik ben je dankbaar voor je reacties, want ik wist het nut er niet van. Heb het waarschijnlijk een keer gelezen en geinstalleerd, maar wist niet dat het op zo'n manier zichtbaar zou worden.
Heel nuttig zo'n forum. Mag er graag op lezen.
Ook alle anderen hartelijk dank voor de suggesties.