rietvoorn
door rietvoorn Jan 13, 2007 om 17:11
Computers & telefonie

Media player probleem

Hallo allemaal,

kan iemand mij bij het volgende helpen? Vorige week een virus gehad dat na veel gezeur inmiddels verwijderd is, echter nu werkt mijn media player niet meer! Heb XP versie van windows op de pc. Wanneer ik versie 11 van media player wil downloaden krijg ik een melding dat ik niet bechik over een service pack 2 voor XP. De eerdere versie's van de player zijn eveneens niet te installeren en ik krijg mijn huidige speler niet verwijderd.

Van alles geprobeerd, ik weet het niet meer!

Help.....

Groet,Rietvoorn.

1202 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 13, 2007 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

U moet eerst uw computer opnieuw updaten met sp2 en alle veiligheidsupdates.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2007 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Indien je een originele XP versie bezit dan kun je alles opdaten. Kost wel even tijd, maar daarna is je probleem verholpen.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2007 om 21:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen met een legale versie kan het wel downloaden, dus als een vriendje het doet, die een legale heeft, en op CD RW zet heb je het toch ook!

Je hoeft dus niet altijd perse legaal te doen.

Ook zijn er gratis alternatieven, gratis te downloaden, maar zelf hou ik het net als papa liever bij Linux, alles gratis in een pakket!

Probeer die download en sla het op met een CDromeltje!
USB stick kan ook, zelfs zo Service Pack II gekregen!

Groetjes en prettig weekend, Anastasia.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2007 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt in een commando venster het volgende commando uitvoeren:

    sfc  /scannow

Alle bestanden worden dan gecontroleerd en indien nodig aangepast of aangevuld. Het is mogelijk dat om de XP setup-CD gevraagd wordt.
Misschien werkt het daarna weer beter.

Ook kunt u SP2 downloaden en opnieuw SP2 proberen te installeren.
Daarna met Auto update het hele systeem weer verder bijwerken.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2007 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

iedereen alvast  hartelijk dank voor de reactie! En ja, het euvel deed zich inderdaad voor na een Java update, maar schakelt de computer dan helemaal uit en krijg je deze alleen in de veilige modus weer opgestart zoals bij mij het geval was? En wat is sowieso het nut van java updates? Herstelpunten konden niet uitgevoerd worden, heb ik ook geprobeerd. Nu, vanaf 10 jan. lukt dit wel weer, echter niet naar een datum voor de 10e. En wanneer ik sp 2 wil downloaden op mijn, overigens legale xp versie, krijg ik een foutmelding met een nummer te zien en wordt doorverwezen naar andere sites, ben hier een beetje huiverig voor geworden.(begin een oude man te worden denk ik!). Inmiddels wel de nodige updates kunnen binnenhalen na het tijdelijk uitschakelen van de fire wall. Hitman pro heb ik er ook standaard op staan en uiteraard laten draaien.Wanneer ik de geinstalleerde versie van de media player, of wat hier nog van over is, wil verwijderen verdwijnen de icoontjes even, om vervolgens weer vrolijk terug te keren, schiet niet echt op! Hoop met jullie reactie verder te kunnen, wordt vervolgd.... hoop ik.

hartgrondige Vara groeten,

Rietvoorn.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2007 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Rietvoorn, ik kom nog even bij u terug omdat het gegeven van problemen met Java update bij in ieder geval de Compaq/HP helpdesk nog niet bekend is en ik dat zal doorgeven. Kunt u nog melden of en zo ja welk merk PC u heeft? Ik gaf reeds aan hetzelfde probleem te hebben gehad.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2007 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Rietvoorn, ik heb het probleem inmiddels doorgegeven aan HP. In uw geval kan ik u ook nog adviseren, zeker gelet op uw laatste aanvulling, om morgen kontakt te zoeken met de help-desk van microsoft en daar via chat het probleem te bespreken. U kunt dat ook doen via de chat van uw leverancier als u een merk PC heeft. Is dat een HP of Compaq, dan weet u dus dat men de oplossing nog niet heeft. Ik vul overigens aan, dat ik wel steeds opnieuw de melding van weer de update java5.10 krijg maar, ook in overleg met de helpdesk de update even achtewege laat (en op advies ook van binka@)

ve
door verwijderd - Jan 14, 2007 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

ik bezit een samengestelde PC met Maxtor 160 GB harde schijf, hopelijk kunt u hier iets mee. Bedankt nogmaals voor de reactie, hoop morgen, na het werk, hiermee verder te kunnen, zal in ieder geval de meldingen van de Java updates, die ik nog steeds krijg, negeren.

groet,

Rietvoorn

ve
door verwijderd - Jan 15, 2007 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Rietvoorn,

De Windows Media Player is een vast onderdeel van XP en is niet te verwijderen. Een nieuwe versie wordt over de oude geïnstalleerd. Deze nieuwe versie is wel te verwijderen waarna automatisch  de vorige weer tevoorschjn komt. Zie ook deze pagina van Microsoft.

Er zit niks anders op dan eerst SP2 + alle up-date's te installeren.

JAVA (INFO) heb je nodig om sommige software goed te laten draaien, doordat veel programma's met deze 'programmeertaal' worden gemaakt. Deze up-dates gewoon binnenhalen.

Groetjes, Rudie.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2007 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

rudie020, aan mij is in verband met soortgelijk probleem door HP/Compaq uitdrukkelijk geadviseerd de Java5.10 update (vooralsnog) niet op te halen en te installeren. Ik laat dat vooralsnog ook achterwege en ondervind geen problemen.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2007 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

wil je het programma installeren dan zal je toch eerst sp2 moeten installeren, deze fout melding heeft niets met de javaversie te maken,
Er wordt als foutmelding ook duidelijk vermeld wat de oorzaak is.
Waarom staat SP2 nog niet op de computer?

ve
door verwijderd - Jan 15, 2007 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

gsm@ de win media11 player is wel degelijk te verwijderen. Ik heb het programma in ieder geval wel verwijderd via een van HP verkregen patch.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2007 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Soms heb ik het probleem dat ik een gebrande DVD heb wwaarvan ik via mediaplayer wel beeld maar geen geluid heb.

Goed alternatief hiervoor is om het programma VLC te downloaden.

Een zeer mooi vergelijkbaar programma die het zeer goed doet.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2007 om 19:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat je Windows Media Player niet volledig kunt verwijderen klopt, het zit in Windows 'ingebakken'. Kan of wil je om een of andere reden WMP 11 niet gebruiken, dan is het wel mogelijk om een verse kopie van een oudere versie te installeren. Die kan je hier downloaden: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/default.asp
Lukt het ook niet om de oudere versies te installeren, controleer je computer dan eerst eens met Ad-Aware en SpybotSD.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2007 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Rietvoorn,

misschien heb je wat aan deze link.
het installeren en tunen van windows xp

ve
door verwijderd - Jan 15, 2007 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik had onlangs een soortgelijk probleem en na ook navraag bij een helpdesk bleek de uiteindelijke oplossing het uitvoeren van systeemherstel te zijn op een redelijk ver terugliggende datum. Overigens moet u voor de win11 speler wel beschikken over sp2. Kan in plaats van een virus ook bij u een download van Java5.10 de oorzaak zijn geweest? HP adviseerde mij overigens ook (en ik deed dat voorafgaande aan systeemherstel) hitmanpro "los te laten "op de PC; www.himanpro.nl  = gratis. Na systeemherstel is overigens ook dat programma weer verdwenen. De mediaspeler is op te halen via http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=1d224714-e238-4e45-8668-5166114010ca&DisplayLang=nl  (dus de nl versie)

ve
door verwijderd - Jan 15, 2007 om 21:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedenavond aan u allen!

Sorry dat het antwoord enige tijd op zich liet wachten, was aan het werk...

Weer bijzonder dank voor jullie reactie's,complimenten! Het mooiste van alles: ik kan weer over de voor mij zo noodzakelijke muziek beschikken, geweldig!

En nu de vraag: hoe? Het was even werk en weet ook niet meer precies hoe het gegaan is maar hierbij een poging: al de nodige updates binnen gehaald, zag tot mijn verbazing dat dat heel lang geleden was (2005)! Na het uitschakelen van de fire wall begon het een en ander ''binnen te komen'', echter het sp2 pakket wilde nog niet lukken. Na hulp van jullie en het doorspitten van de nodige microsoft sites eerst schijfcontrole,-opruiming,en defragmentatie laten uitvoeren en nogmaals de virus scanners hun werk laten doen. Uiteindelijk lukte het dan toch om sp2 binnen te halen, waarbij zelf een backup en herstelpunt werd gemaakt. Na het installeren van sp 2 kon ik verder moeiteloos de media player versie 11 uitpakken en installeren, en had ik weer geluid!! Heerlijk! De player geeft nu alleen nog de nummers van de cd aan de zijkant van het beeldscherm dubbel weer, maar dit is waarschijnlijk een kleinigheid waar ik nog wel achter kom hoe dit te veranderen. Krijg nog wel steeds de Java updates verzoeken binnen, doe hier nog maar even niets mee, zit mij niet in de weg... Het klinkt misschien allemaal wat simpel, echter het kostte mij wel uren werk (als leek). Daarom ook nogmaals: bijzonder dank aan u allen!! Hoop als het nodig is weer een beroep op jullie te mogen doen.

Heel veel succes, geluk & groeten,

Rietvoorn.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2007 om 01:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Java updates kun je uitschakelen in javacpl.exe die gewoonlijk in de map C:\Program Files\Java\jre1.5.0_10\bin staat. Tweede tapje vinkje bij Check for Updates Automatically weg halen; in het waarschuwingsvenster Never Check aanklikken; en je bent van de vervelende waarschuwingen af.
Groet