varatje
door varatje Oct 13, 2008 om 09:54
Computers & telefonie

Memorex dvd's

Hallo allemaal, om te beginnen weet ik niet of ik in de goede categorie zit maar ik neem de gok.Ik heb vorige week een spindel dvd's van memorex aangeschaft maar, terwijl elk ander dvd merk op mijn systeem zich prima laat behandelen, werkt dit met deze memorex dvd's niet. Het zijn uiterlijk gewone dvd's 16 x speed etc. Wie kent dit probleem en wie weet wat je er aan kan doen.?

765 9 Rapporteer

labswans
door labswans - Oct 13, 2008 om 10:33
1918 Antwoorden / 10 Vragen

voldoet hij wel aan de mediacode om ze te kunnen afspelen ? als uw speler deze niet af kan spelen dan heeft u er niets aan.

Deze staat bij aanschaf product

labswans

varatje
door varatje - Oct 13, 2008 om 12:30
237 Antwoorden / 144 Vragen

ik heb ze inderdaad op een andere pc geprobeerd en met enige moeite kan je ze dan gebruiken. Ik baal wel een beetje want ik heb er 100 gekocht. Maar goed, geef ze cadeau aan degene op wiens pc ik ze geprobeerd heb want het gaat dus niet lukken. bedankt!

freya
door freya - Oct 13, 2008 om 12:30
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo varatje,

Heb zelf ook wel eens DVD schijfjes van Memorex gehad en ondervond er eigenlijk geen problemen mee. Om welk type schijfjes gaat het? DVD+R, DVD-R, DVD+RW, DVD-RW of de duurdere DVD-DL (duallayer)?

Met name de laatste soort is alleen voor de laatste generatie branders geschikt en niet voor oudere branders.

Verder kan een bepaalde combinatie van brander/merk schijfje nog een
belangrijke rol spelen. Probeer de schijfjes dus eens op een andere
computer/brander, wellicht gaat het dan wel goed. Als dat het geval is,
gebruik zelf dan gewoon een ander merk. Ik gebruik zelf tegenwoordig
bijna alleen nog maar schijfjes van imation, niet al te duur en nooit problemen mee.

Je kunt natuurlijk ook nog de 'firmware' van de brander updaten, wellicht lost dat nog wat op.

m.vr.gr. Freya

alarm1233
door alarm1233 - Oct 13, 2008 om 13:32
74 Antwoorden / 4 Vragen

ik gebruik  platinium dvds , zijn zeer goedkoop en betrouwbaar

 geen data verlies en dergelijke

 heb voor een spin van 100 stuks 20€ betaald en ben er al jaren tevrede mee en kun je afspelen op eender welke dvd player

 hheb je alles in , dvd =. dvd- . dvd -rw.ect

hangt soms wel van je dvd brander af , ik heb een multi brander die leest en brand alles, je hebt ook een codex nodig voor sommigge dvd players, deeeie kun je halen op www. filehippo.com of gewoon ff googlen

ja
door jank - Oct 13, 2008 om 13:40
168 Antwoorden / 8 Vragen

Mogelijk biedt een firmware-update van uw brander enige uitkomst.

alarm1233
door alarm1233 - Oct 13, 2008 om 13:46
74 Antwoorden / 4 Vragen

labswans

die code kun je van de schijfjes af halen, zodat je die overal op kunt draaien (zie verdere reactie op dit forum)als je dat al niet wist??

heel simpel

brego
door brego - Oct 13, 2008 om 14:23
13 Antwoorden / 8 Vragen

Als je de dvd via je dvd speler hebt gebrand kan het zijn dat je de dvd eerst moet voltooien. Kan ook zijn dat dit moet gebeuren als dit via een brandprogramma doet op je pc. Dit probleem had ik nl. ook maar moet er bij zeggen dat dit niet met dvd's van memorex waren. Op mijn dvd speler kon ik de dvd makelijk afdraaien maar op mijn pc dus ook mooi niet. Na wat zoeken in de handleiding van de dvd recorder kwam ik er dus achter dat ik de dvd eerst moest voltooien. Daarna was afspelen op elk apparaat geen probleem. Als je niet voltooid kan je er nog een beeld op aan laten sluiten.

Ik hoop dat je aan dit verhaal wat hebt.

varatje
door varatje - Oct 13, 2008 om 17:00
237 Antwoorden / 144 Vragen

hoi allemaal, Ik denk dat ik hiermee geen volle zalen zal trekken maar ik heb DVD-R besteld terwijl mijn dvd recorder alleen maar plus R aan kan. Dan kan je lang zoeken. bedankt allemaal en sorry

ko
door koningsjpc - Oct 14, 2008 om 07:56
68 Antwoorden / 4 Vragen

Oeps, heel slordig. Heb je dan ook geen dvd-speler, die beide formaten kan lezen????

Los daarvan, als je iets brand, doe dit dan op de langzaamste snelheid. Als de code niet op dvd staat, met het programma

dvd-identifier kun je zien, welke mediacode gebruikt wordt en uit welke fabriek hij komt. Dvd's van bijv. Verbatim komen uit Taiwan en uit Singapore, een van beiden is belabberd slecht, de andere goed.

Dvd's van Mediarange komen van Ricoh, (dus goed en goedkoop),die van Philips uit de Ritek fabriek (dus vrij slecht).

Ik gebruik zelf ook veel Platinum, deze zijn vrij goed, behalve weer op sommige Philips dvd-spelers.

Jan Konings