ro
door romkewijma Jun 26, 2012 om 18:30
Computers & telefonie

Misleiding

Hallo,
Op 21 mei j.l kreeg ik een brief van Telfort zakelijk waarin wordt gemeld dat Atlantic telecom en het zakelijke onderdeel van Telfort op 16 april zijn samengevoegd.
Vervolgens staat er letterlijk: "op dit moment maakt u gebruik van het consumentenaanbod "Beltegoed-abonnement" en dat dit abonnement per 1 oktober wordt beeindigd en dat ik dan automatisch via KPN ga bellen.
De brief gaat verder over hoeveel korting ik wel niet kan krijgen als ik kies voor een 1, 2 of 3 jarig Vast bellen abonnement en dat ik de aangehechte antwoordkaart moet opsturen om mijn abonnement over te zetten. Verder staat er nog een verhaal over hoe mijn huidige beltegoed wordt verrekend.
Het punt is echter : Ik ben helemaal geen klant bIj telfort noch Atlantic telecom noch bij KPN (die als eigenaar van Telfort achter dit smerige staaltje van consumentenmisleiding zit) De argeloze consument wordt zo wel heel gemeen op het het verkeerde been gezet en zit voor hij het weet vast aan een meerjarig contract met KPN.
Waarschijnlijk zijn mijn adresgegevens gebruikt uit de tijd dat ik nog wel KPN klant was (Zoals iedereen). IK vind dat dit niet moet mogen en wil graag weten waar ik hierover een klacht kan indienen. Ze zullen zich wel verschuilen achter het argument van verkeerd bezorgde post, maar ik heb een sterk vermoeden dat deze brief bij de meeste Nederlanders in de bus heeft gelegen.
Met vriendelijke groet,
Romke

1596 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tdehond
door tdehond - Jun 26, 2012 om 18:53
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

U zou een klacht hierover kunnen indienen bij Consuwijzer.

Gezien de zin:
"op dit moment maakt u gebruik van het consumentenaanbod "Beltegoed-abonnement" en dat dit abonnement per 1 oktober wordt beeindigd en dat ik dan automatisch via KPN ga bellen".
lijkt het mij verstandig om Telfort zakelijk te laten weten dat u geen klant bent en dus ook niet automatisch naar KPN gemigreerd dient te worden.


ro
door romkewijma - Jun 26, 2012 om 20:22
2 Antwoorden / 1 Vragen
0


Ik ben idd ook van plan om Telfort hiervan op de hoogte te stellen, echter wil ik eerst graag weten of er ook anderen op deze manier zijn benaderd. Het is toch niet mogelijk dat ze mijn telefoon abonnement kunnen migreren als ik geen abonnement heb? of zie ik dat verkeerd?

gr
door grootvader_1 - Jun 26, 2012 om 21:03
153 Antwoorden / 44 Vragen
0

Bovendien, en tenslotte zijn meerjarige contracten gewoon onzin want in die telecommarkt zullen de prijzen eerder dalen dan stijgen gezien de concurrentie en het "afvlakken van de markt"; d.w.z. dat die markt verzadigd begint te raken en minder mobieltjes zullen worden verkocht.

De Vrije Vogel

ro
door romkewijma - Jun 27, 2012 om 15:02
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bovenstaande gaat over vast bellen en niet over mobieltjes!
Inmiddels heeft Telfort via de directeur klantenservice contact met mij opgenomen en in afwachting van hun verdere afhandeling zal ik er nog niet inhoudelijk op reageren.

hereistom
door hereistom - Jul 18, 2012 om 14:58
743 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ja helaas kunnen ze dat wel! Alleen als je nergens voor getekend hebt kun je het aanvechten, maar goed dat is weer een heel gedoe!

hereistom
door hereistom - Jul 18, 2012 om 14:58
743 Antwoorden / 1 Vragen
0

Tja dat vind jij onzin, maar die providers niet die willen in die 2 jaar wel die dure mobieltjes terug verdienen met flinke winst!
Daarom heb ik ook een prepaid, veel goedkoper!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer