mamamama
door mamamama Jun 21, 2010 om 15:17
Computers & telefonie

Mobiel opwaarderen via internet

Heb al jaren prepaid van Vodafone en een reserve mobiel van Telfort.
Mijn mobiels hebben een geheim nummer i.v.m. mijn werkz.heden.
Opwaarderen via internet kan ik echter alleen met het mobiel van Vodafone.
Voor deze provider geen probleem.
Maar bij Telfort willen ze dat niet!
I.v.m. het geheim nr. kan ik alleen maar een prepaid-card kopen.
Best lastig gezien je altijd rekening moet houden met openingstijden e.d.
Wat vinden jullie van deze manier waarop Telfort met geheime nummers om gaat?
Waarom niet gewoon opwaarderen via internet ?

687 2 Rapporteer

freya
door freya - Jun 21, 2010 om 19:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo mamamama,

In principe is een prepaidnummer altijd een 'geheim' nummer, immers je kunt gewoon 'anoniem' een prepaid simkaartje kopen en gebruiken. Dus dat lijkt mij verder niet het probleem.
Maar als ik op de website van Telfort rondkijk en zoek naar opwaardeermogelijkheden, dan lees ik dat je via 'Mijn Telfort' kunt opwaarderen. Dus een account aanmaken, een bank- of gironummer opgeven (dit wordt gecontroleerd via een overschrijving van €0,01) en je kunt vervolgens via internet opwaarderen. Ik zie dus eigenlijk het probleem niet.

m.vr.gr. Freya

mamamama
door mamamama - Jun 29, 2010 om 11:49
67 Antwoorden / 7 Vragen

Dank je wel Frya voor je advies.
Echter lukt het ondanks dat nog steeds niet.
Na stapvoets via "Mijn Telfort"alles volgens de regeltjes gedaan te hebben, krijg ik te lezen geweigerd te worden voor opwaarderen via internet.

Ik begrijp er helemaal niets van omdat ik met Vodafone op het andere mobiele nr. al heel erg lang via internet opwaardeer en nooit ergens problemen heb gehad.

Vriendelijke Groet.