door witdruifje Feb 11, 2008 om 23:35
Computers & telefonie

Mp 11 onder Vista

Helppppppppppppp!

Wil graag uitzending gemist kijken maar ik kan het niet afspelen. Ik heb gedaan wat er in help wordt beschreven. O.a. codecs downloaden, adobe flash deinstalleren en opnieuw weer installeren etc. Ik schijn niet de enige te zijn die het probleem heeft. Ik heb wel geluid soms beeld maar als ik het op volledig scherm zet blijft het beeld zwart. Ik ben teneinde raad en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

M.vr.gr.

Wirdruifje

173 24 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 11, 2008 om 23:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een bekend probleem maar via zoeken hier bij Kassa kan ik het helaas niet terug vinden, en Service Pack I is nog helaas niet beschikbaar waar mee het opgelost zou worden, want alleen de Engelse versie is elders te downloaden....

Wel is de oplossing te vinden op ander forum;
www.helpmij.nl   daar kun je na aanmelden diverse Vista problemen vinden via de zoekfunctie of zelf een vraag stellen!
Dit is een gratis speciaal Windows forum, en als Linux gebruiker vroeger erg tevreden over geweest!

ve
door verwijderd - Feb 11, 2008 om 23:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk 's bij

deze vraag

ve
door verwijderd - Feb 11, 2008 om 23:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

En verder moet je waarschijnlijk ook de KLite codec pack Full installeren via

http://codecpack.nl/klcodec.htm

ve
door verwijderd - Feb 12, 2008 om 07:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb wel geluid en soms beeld........

is de pc of laptop wel vista proof ? als deze dingen in zic heeft welke niet goed genoeg zijn voor vista dan zal het nooit lukken.

U heeft soms beeld duid erop dat er wel een goede codec is geinstalleerd en dat geld ook voor het geluid, de driver is dan geschikt ervoor

lees het wel , labswans

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 01:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Door rechts te klikken op de embedded media player en dan te kiezen voor eigenschappen, krijg je de url van het filmpje te zien.
Je kopieert die link en plakt hem vervolgens in de adresbalk van je internet browser en het filmpje zal openen in je eigen Windows Media Player.
Of je opent handmatig Windows Media Player en plakt daar de url van het filmpje in.
Op deze manier zal het altijd werken (zelfs in Windows Media Player 6.4) en geen problemen meer in full screen modus.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

eyy witdruifje

Download de VLC player  en door rechts te klikken en dan openen met VLC....al je probleme opgelost.

http://www.videolan.org/

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

QuckTimePlayer van Mac is beter dan MediaPlayer van Windows. Hij ook onder Vista en hij gratis! voortaan kan je kiezen uit 2 player dus altijd succes. Groet Ron Meijer.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

QuckTimePlayer van Mac is beter dan MediaPlayer van Windows. Hij ook onder Vista en hij gratis! voortaan kan je kiezen uit 2 player dus altijd succes. Groet Ron Meijer.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

voor zoeken op helpmij.nl hoef je niet geregistreert te zijn. Maar ik kreeg nogal wat hits op de vraag. Dus ik heb er nog geen antwoord voor je kunnen vinden. Je kunt uitzending gemist op verschillende streanms instellen (breedband, smalband) http://www.eo.nl/media/instellingen.html  probeer daar eens de instellingen te wijzigen. En maak gebruik van de mediaplayer.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leuk geprobeerd hoor maar dit werkt niet altijd. probeer het ,maar eens met de links die je een filmpje moeten laten zien, hier bij de kassa site. daar gaat je verhaal helaas niet op.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Dirck,

Leuk geprobeerd hoor maar dit werkt niet altijd. probeer het ,maar eens met de links die je een filmpje moeten laten zien, hier bij de kassa site. daar gaat je verhaal helaas niet op

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Soulmate,

Jij schrijft: " Download de VLC player  en door rechts te klikken en dan openen met VLC....al je probleme opgelost. http://www.videolan.org/"

--

Is dit een dergelijk progje als de GOM player?? Die zegt ook alle bestandsformaten aan te kunnen.......maar doet dit vervolgens niet.

Mvrgr

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

VLC Player is inderdaad geschikt om het meeste mee af te spelen. Ook met incomplete .avi's weet het wel raad.

Hier op de kassa site kan ik alle filmpjes ermee bekijken, maar bij omroep.nl (uitzendinggemist.nl) had ik tijdelijk het probleem dat er geen link van het filmpje zichtbaar was, ik kreeg namelijk een verwijspagina en daar kwam alleen een onterechte foutmelding te staan.

Kijk maar zelf bij bovengenoemde andere vraag.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo erasares,

De filmpjes hier op de Kassa-site openen bij mij altijd standaard in Windows Media Player 6.4 (mplayer2)

Bij uitzendinggemist.nl klik ik op "bekijk uitzending", vervolgens in
het nieuwe venster dat dan verschijnt klik ik met rechts ergens op een leeg stukje en kies
voor "Pagina-info bekijken" dan wordt er een nieuw  venster geopend, daar klik ik vervolgens op 'Media' en scroll dan een stukje naar beneden waar de URL van het filmpje dan staat.

Die kopieer ik en plak hem in de adresbalk en vervolgens opent hij netjes in WMP 6.4 (ik heb dus niks meer te maken met de embedded player van uitzendinggemist.nl, die het trouwens bij mij ook nooit doet, vandaar dat ik de URL opzoek en zo het filmpje wél kan bekijken)

Voor de goede orde, ik gebruik dus wel Firefox. (in internet explorer lukt het mij niet om de URL van een filmpje te vinden bij uitzendinggemist.nl

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Witdruifje,

Ik heb een versie van Vista waarin standaard Windows media center zit. Ik dacht dat iedere Vista versie dit heeft. Open via programma's media center daar kan je naar o.a. uitzending gemist toe. Als het daar wel werkt zijn er in ieder geval voldoende codecs aanwezig. Dit zou een manier kunnen zijn.

Veel suc6,

ariet

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Dirck

Hi, ... ik vergat wellicht te vermelden dat ik Vista Home (32bit) Premium gebruik. Al vanaf het begin en zelfs na een tweede volledige installatie werkt de WMP v11.xx niet op de manier met Vista zoals dat wel onder XP werkt tot op heden.

Het is wel leuk er telkens een eigen oplossing voor te vinden maar dat zou niet zo moeten hoeven.

Ik ben eigenlijk benieuwd wat SP1 voor Vista brengt, wie weet is daarin het probleem opgelost! ;-)

Bedankt voor je reactie.

Grtz

Erik

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 21:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Witdruifje

Die problemen heb ik alleen onder Firefox
In IE gaat het wel goed.
Als je Firefox gebruikt installeer hierin dan de add-on Downloadhelper (via Extra > Add-ons > Extenties verkrijgen )
Het hiermee gedownloade asf bestand kan dan weer met de VLCplayer worden afgespeeld.

Vrgr. AF

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien wel te eenvoudig als oplossing, maar ik had dergelijk probleem ook toen de beeldscherminstelling verkeerd ingesteld bleek. Bij mij opgelost: configuratiescherm > beeldscherm > instellingen > beeldscherm (bij mij dus Plug & Play monitor 2 ipv de eerst ingestelde monitor 1).

Daarna kon ik de filmpjes probleemloos bekijken.

Groet Harma.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens staat  in het afspeelscherm van uitzendinggemist  als je klikt op 'Help' onder het kopje  browserproblemen ook e.e.a. wat het kan verklaren.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een tijdje geleden gevonden............

youconvertit &

Zamzar

Bedoeld om (film)bestanden om te zetten naar een algemeen bestand.

'k Weet niet hoe het werkt maar dat valt nog altijd uit te proberen toch?

Uit Digitaal Nieuws geplukt door..............

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Feb 14, 2008 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als dit niet lukt ga naar Real Player (ook van mac) en ook gratis en nog uitgebreider met allerlei toeters en bellen. Kies voor de gratis versie. Groet Ron Meijer.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2008 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je Real Player (van Mac) download (gratis) gaat het wel, hij is beter dan de Media speler van Windows, hij kan alles aan, ook Vista  Groet Ron Meijer.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2008 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ik ook gedaan, maar werkt helaas niet, ik krijg in RealPlayer de foutmelding dat het bestand niet geopend kan worden. Dat is ook logisch, want streaming media wordt niet als bestand opgeslagen. Waarom RealPlayer (en VLC Player) dit doen begrijp ik niet, beide kunnen namelijk in principe streaming media aan.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2008 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb vista nu vanaf augutus.

en had dat probleem ook

dan moet je flahs player 7 downlouden dan is het goed.

en er zijn best wel veel dingen die je niet op je vista kan doen die van xp zijn.

hoop dat je hier wat aan heb.

groetjes rooie