edwardus
door edwardus Sep 15, 2007 om 10:32
Computers & telefonie

MSN Messenger forced upgrade

Geen vraag, maar alvast een antwoord dat (hopelijk) vele gelijksoortige vragen overbodig zal maken.

Sinds gisteren probeert MSN Messenger mij geforceerd over te laten stappen naar Live Messenger door mij het inloggen onmogelijk te maken zonder de nieuwe versie te downloaden.

DAT WIL IK DUS NIET! omdat Live Messenger o.a. mijn pc te traag zal maken.

Het is mogelijk om je huidige MSN Messenger 7.5 (voorlopig in elk geval) te blijven gebruiken door het in 'Windows 2000 compatibility mode' te laten draaien.

NIET! installeren dus die nieuwe versie (klik op No/Nee), in plaats daarvan Messenger helemaal afsluiten, vervolgens in de map
C:\Program Files\MSN Messenger (of waar je het geïnstalleerd hebt) op de Eigenschappen van msnmsgr.exe klikken en via het tabblad Compatibiliteit de compatibiliteitsmodus op Windows 2000 zetten.

Daarna kun je gewoon weer MSN Messenger 7.5 opstarten.

Voor diegenen die zo dom waren op Ja te klikken per ongeluk op Ja geklikt hebben ;) en de nieuwe versie al geïnstalleerd hebben, je kunt deze uninstallen en de 7.5 setup opnieuw installeren die je wellicht nog op de harde schijf hebt staan. Heb je die niet (meer), dan kun je het downloaden van bijv. MSGshit of Oldversion.

454 1 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 15, 2007 om 10:49
16885 Antwoorden / 202 Vragen

edwardus@ ik zag dat gisteren ook voorbij komen. Ik heb gewoon op de oude manier ingelogd en ondervond verder geen probleem.