Na 3 maanden Geen Israpunt dus geen Internet
d.d.10-09-2009 internet aangevraagd bij het Net.op huisbummer 26R
16 september brief KPn dat er extra bekabeling geraliseerd moest worden en dat ze dat gratis deden op huisnummer 26A
24 september de bevestiging dat de aansluting geraliseerd is.op huisnummer 26R
nu 7 december, 5 monteurs( op 26R) verder, meer dan 50 euro verbeld.
Fakturen op 26R
vandaag gehoord dat ik
geen Internet krijg omdat ik de monteurs voor dat israpnt ( er geen israpunt i, ook vandaag gehoord) en dat moet ik zelf betalen.
En vandaag het advies om een telefoonaansluiting aan te vragen zodat ik Internet kan krijgen op 26R
Uitindelijk besloten het contract teniet te doen , dat betekend 3 ochtenden vrij nemen, 50 euro bellen, al 44,00 aan fakturen betaald en meer dan 25 medewerkers verder, heb ik nog altijd geen Internet.
Dit staat in de email en wordt bevestigd als ik bel, had dat mij niet 3 maanden geleden verteld u lunnen worden ????
U bent niet verplicht om een telefoonaansluiting te nemen, echter dient er in de woning wel een Israpunt te liggen van KPN. Indien er geen aansluiting is, dan werkt het internet ook niet. ADSL ofwel Internet gaat over de telefoonlijn van KPN. Bij het aanvragen van de order, dient men ook door te geven of er een israpunt is van KPN. Ligt deze er niet, dan kan KPN hiervoor een monteur inplannen om alsnog een israpunt te maken. Een KPN monteur wat betreft het maken van een Israpunt is niet gratis.
Ik snap even niet waar die vijf monteurs vandaan komen? Waarvoor zijn die dan langs geweest? Wat wilden ze komen doen?
Het is in principe heel eenvoudig: als je een adsl-internetverbinding wilt, dan heb je een koperdraad-aansluiting nodig. In de meeste woningen ligt deze aansluiting wel al. Zo niet, dan wordt deze meestal aangelegd door KPN. Deze aansluiting kan gebruikt worden voor een "ouderwetse" telefoonaansluiting, maar ook voor een adsl-verbinding. Je hoeft niet per sé een telefoonabonnement af te nemen, trouwens.
Aanleggen van het ISRA moet je inderdaad meestal eerst zelf regelen en kan aardig in de papieren lopen. Het verhaal komt op mij een beetje over alsof er in de communicatie van alles is misgelopen door wederzijds onbegrip: KPN heeft niet helemaal van jou begrepen wat nu precies het probleem was en jij hebt het verhaal van KPN niet helemaal begrepen. Dan ga je langs elkaar heenpraten. KPN had in deze zelf veel duidelijker moeten zijn, zij zijn immers de deskundigen.
Uit je verhaal wordt mij eigenlijk niet duidelijk wat er nu misgegaan is.
Van: Administratie Het Net
Datum: 24-9-2009 15:58:40
Aan:
Onderwerp: Uw nieuwe abonnement is klaar voor gebruik 61494548 / EA-01.01.03-1.00
Geachte heer
U hebt bij ons een nieuw abonnement afgesloten. Via deze e-mail laten wij u weten dat dit abonnement is ingegaan.
Haal meer uit uw internet!
Het Net biedt u bij uw nieuwe abonnement een aantal extra diensten aan waarmee u uw internetabonnement zo kunt inrichten, dat deze op uw behoeften aansluit. Klik hier om te kijken welke mogelijkheden Het Net u biedt.
Internet u veilig?
Bent u op de hoogte van de risico's op het internet? Kijk op onze website voor meer informatie over veilig internetten.
Vragen?
Als u nog vragen hebt dan kunt u deze via www.hetnet.nl stellen. Spreekt u liever een van onze medewerkers van de Helpdesk, belt u dan telefoonnummer 0900-1407 (€ 0,45 per minuut). De Helpdesk is elke dag bereikbaar van 08.00 tot 22.00 uur.
Met vriendelijke groet,
Het Net
Bovenstaande ontvangen en toen ik het modem ontving ontdekte ik dat er geen aansluting was.(wist niet dat dat een israpunt was).Men zei we hebben het gerealiseerd op 26A dat is fout gegaan en wij gaan het bij u realiseren 26R. En daar zijn de 5 monteurs uit voort gekomen, die allemaal hetzelfde bevestigde"geen aansluiting" en zeiden 26R bestaat niet ( en daar woon ik)
Ik heb dit telefonisch doorgegeven, schriftelijk en de monteurs hebben in mijn bijzijn gebeld.Als een monteur belde zei ik ik heb geen telefoonaansluiting en dergelijke.
Kijk dat KPN mij niet begrijpt omdat ik niet pas sinds zaterdag weet dat er een Israpunt moet zijn, dat is duidelijk, maar de montuers wisten het wel.
Het Net had nooit een contract af mogen sluiten als er deze kosten aan waren en mij daarvan op de hoogte moeten stellen.
Maandag contract beeindigd, gelijk bevestiging van beendiging
dinsdag bellen er weer 2 monteurs om langs te komen voor de "STORING"
Nou ik ben er gestoord van geworden.
Als ik het goed begrijp woon jij in een pand met meerdere bewoners?
Tegenwoordig is het zo dat iedere abonnee een eigen ISRA-punt in zijn woning moet hebben, dit komt voort uit het feit dat als er een ISRA-punt aanwezig is waarop meerdere abonnees zitten kan het voor komen dat er op het moment van een storingsmelding de bewoner van het pand waar het ISRA-punt zit niet thuis is of erger nog met vakantie en de storing, die eventueel tussen het ISRA-punt en de TFC zit niet door een meting is te lokaliseren. Een andere reden is de fruade gevoeligheid van een "centraal isra-punt".
Overigens is het aanleggen van een ISRA-punt in jou woning voor rekening van KPN.
Het zijn 4 appartementjes
Nee, helaas, komen de kosten voor mijn rekening vlgs KPN omdat ik alleen internet wil en geen telefoon.
Als ik telefoon neem dan betaald KPN
Volgens mij kan dit niet waar zijn, als jij IPB (Internet Plus Bellen) aanvraagd zit het bellen daarbij geïntegreerd vandaar de naam Internet+Bellen. Dus als jij bij een Provider zoals bv Tele2, of bij KPN (HetNet) zelf, die via de infrastructuur van KPN diensten aanbiedt dit aanvraagd dan moet KPN zorgen dat de infrastructuur daarvoor aanwezig is.
Het zelfde geldt namelijk ook voor de Energie, als jij in een laten we zeggen "Nuon gebied" woont en je laat bv. een huis bouwen, maar je kiest ervoor om vanwege de kosten als energie leverancier bv. "De Nedelandse Energie Maatschappij" te nemen dan moet NUON ervoor zorgen dat er een aansluiting bij jou in huis komt, zij zijn namelijk de "netbeheerder" evenals KPN dat is.
Groetjes en succes, van een oud KPN'er.
En nog 20 telefoontjes verder heb ik heen Internet
Van: HetNet wordt KPN
Datum: 7-12-2009 16:10:01
Aan: JIP
Onderwerp: Re: Doorst.: Re: Re: Administratie HetNet Internet [Incident: 091010-000199] (KMM14647V98425L0KM)
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van uw vraag over internet,kunnen wij u als volgt informeren:
U bent niet verplicht om een telefoonaansluiting te nemen, echter dient er in de woning wel een Israpunt te liggen van KPN. Indien er geen aansluiting is, dan werkt het internet ook niet. ADSL ofwel Internet gaat over de telefoonlijn van KPN. Bij het aanvragen van de order, dient men ook door te geven of er een israpunt is van KPN. Ligt deze er niet, dan kan KPN hiervoor een monteur inplannen om alsnog een israpunt te maken. Een KPN monteur wat betreft het maken van een Israpunt is niet gratis. Bent u huurder van een appartement dan zijn deze kosten eventueel te verhalen op de verhuurder. Bent u eigenaar van het appartement dan is het verstandig contact op te nemen met de makelaar. De gratis monteur van KPN is een installatiemonteur. Voor het bestellen van een monteur om de bekabeling van KPN in orde te maken kunt u bestellen via onze afdeling verkoop en informatie, bereikbaar op nummer 0900-0244.
Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
[edit - naam verwijderd door redactie]
KPN
Ik heb aan KPN de volgende vraag gesteld:
Ik heb een kennis die in een apartement woont, zij heeft IPB aangevraagd bij KPN en er is op een gegeven moment een installatie monteur geweest, deze constateerde dat er geen ISRA punt aanwezig was in haar appartement en hij dus niets kon doen. Mijn kennis kan dus nu geen IPB krijgen omdat KPN zegt dat als er een ISRA punt in haar aapartement aan moeten leggen zij daarvoor de kosten moet betalen. Ik vind dit een vreemde zaak, volgens mij is KPN als netbeheeerder verplicht te zorgen voor een ISRA punt. Gaarne een reactie.
Mvrgr!
Hierop kreeg ik het navolgende antwoord:
De verwerking van uw e-mail heeft vertraging opgelopen. Onze excuses hiervoor.
Naar aanleiding van uw vraag kunnen wij u als volgt informeren:
Geen ISRA punt aanwezig of te vinden
Er zijn een viertal situaties waar een klant geen (beschikbaar) ISRA punt heeft:
Situatie 1 : op locatie is helemaal geen ISRA (wordt door OT geen ISRA genoemd)
Situatie 2 : ISRA is op locatie afgeknipt (wordt door OT geen Infra genoemd)
Situatie 3 : ISRA is op locatie weggewerkt/niet bereikbaar (bijv. door verbouwing)
(wordt door OT geen Infra genoemd)
Situatie 4 : ISRA is op locatie vol, bijv. door buren of zitnoggers (wordt door OT geen Infra genoemd)
Werkwijze per situatie
Situatie 1:
Vaste Telefonie aanvragen en daarna IPB bestellen. De ISRA zal dan wel gemaakt worden, maar tegen hogere kosten, omdat het een bijzondere aansluiting betreft. Dit probleem komt echter niet vaak voor, voornamelijk bij bijzondere locaties, zoals bijv. Een molen.
Situatie 2:
Dit komt vaak voor doordat bijvoorbeeld UPC het ISRA heeft weggeknipt. In dit geval moet er laswerk achteraf plaats vinden. Officieel moet de klant dit betalen, maar eigenlijk worden deze kosten niet in rekening gebracht.
Situatie 3:
Dit gebeurt vaak door verbouwingen. Elke klant is verplicht zijn ISRA vrij te hebben gemaakt, ook voor vaste telefonie. Het is dus echt het probleem van de klant, ook als de vorige eigenaar dit heeft gedaan. De klant kan wel een ISRA krijgen, door VT aan te vragen, maar zal ook hier weer meer kosten voor moeten betalen.
Situatie 4:
Dit kan opgelost worden door te leveren op het 2 de aderpaar of via het zitnogger proces. Eventueel wordt er op een andere lijn geleverd.
NB: het klopt dat KPN een leverplicht heeft voor VT van een ISRA, maar KPN mag hier Max. Een jaar over doen.
Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Mehmet Karadavut
KPN
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer