Nieuwe Acer Tab 10 Chromebook kapot geleverd
Hallo, ik heb 4 weken geleden een tablet besteld bij Centralpoint.
De tablet werd keurig de volgende dag geleverd, maar werkte niet (beeld bleef zwart, ook naar een nacht opladen).
Contact opgenomen en kreeg te horen dat de tablet naar Acer moest voor garantie.
Ik heb aangegeven dat ik het hier niet mee eens was en dat ik in nieuwe tablet wou (geen gerepareerde).
Dit was de enige mogelijkheid volgens Centralpoint.
We zijn nu 4 weken verder, en al meerdere malen contact gehad en de tablet komt nu waarschijnlijk eerdaags terug?!?
Kan ik hier ook iets tegen doen, ik heb toch een nieuw produkt besteld?
Groeten Joey.
Hallo JoeyDrz ,
Ik heb aangegeven dat ik het hier niet mee eens was en dat ik in nieuwe tablet wou (geen gerepareerde).
U moet de verkoper de kans geven om het probleem op te lossen , voorlopig heeft u niks te eisen , klik op de rode regels.
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen
Volgens de wetteliojk consumentenregels dient een verkoper eerst de kans te hebben om te repareren. Als dat niet kan dan heeft u recht op adequate vervanging en pas als dat niet kan recht op geld terug.
Zie voor de wettelijke regelingen art 7;17 en verder van het Burgerlijk wetboek
Als u het online gekocht heeft had u recht op herroeping binnen 14 dagen na ontvangst. Hier hebt u niet voor gekozen. Dus blijft reparatie over.
De verkoper dient te zorgen voor reparatie e.d. en daarmee is de verwijzing naar Acer incorrect en in strijd met de wet. Als de verkoper reparatie door Acer voorstaat dient de verkoper dat met Acer te regelen.
Op wie of wat reageert u? Ik zeg dat reparatie overblijft.
i.m.h.o is dit een zgn. "DOA" in mijn ICTvak en gaat dit rechtstreeks terug naar onze leverancier. Hier moet de klant niet mee opgezadeld worden.
Wat een onzin allemaal.
Slechte beurt weer van deze geweldige webwinkel.
Lees de verschrikkelijke verhalen maar op Trustpilot over Centralpoint.
https://nl.trustpilot.com/review/www.centralpoint.nl
Defect ontvangen en dient zondermeer onmiddellijk omgeruild te worden voor een werkend apparaat, mits meteen overlegd is met de leverancier.
Het apparaat is niet stuk gegaan nadat het gebruikt is. Het gaat hier over een zogenaamde DOA, die geen moment een teken van leven heeft gegeven.
Als je iets koopt dan heb je recht op een op dat moment werkend apparaat.
Wel een goed advies van Centralpoint om die af te geven bij Acer. Voor hetzelfde geld kwam ie terecht bij een of andere malafide reparatiedienst en was de ellende niet te overzien.In 2007 voor mijn parner een Acer laptop gekocht die na een week niets meer deed. Op advies van de winkel naar Acer gebracht en heb er toch nog jaren plezier gehad van dat ding. Bel gewoon even naar Acer en zeg dat je er aan komt. Oja de volgende keer eerst wat meer onderzoek doen op het internet. Dan had je gezien dat Apple en Samsung de best verkochte tablets zijn. Liever geen Samsung want die stoppen er mee na 1,5 of 2 jaar en dat gedoe met Google is vreselijk. Mijn iPad air 2 (2014) draait met IOS 12 als een tierelier.
Goed advies om af te geven bij Acer? Bij een DOA?
Hoe kom je erbij dat tablets van Samsung er na twee jaar mee stoppen? Die van Acer doen het wel beter met Google.... Wat een onzin...
Centralpoint levert voornamelijk of enkel aan ondernemers en op die apparatuur is geen consumentenrecht van toepassing. Centralpoint geeft in de voorwaarden ook aan dat de garantietermijn afhankelijk is van de fabrikant en in dit geval de defecte apparatuur naar Acer opgestuurd dient te worden waarbij Acer de keuze kan maken om de appartuur te herstellen of te vervangen. U kunt er niets tegen beginnen want u heeft een aankoop in de zakelijke sfeer gedaan.
@JoeyDrz ,
N.a.v. @ron503 , Centralpoint is aangesloten bij Thuiswinkel.org , dien daar een klacht in ( zie punt 8 ) .
https://www.thuiswinkel.org/bedrijven/thuiswinkel-zakelijk/leden/central-point-nederland-b-v
Heeft u de tablet zakelijk gekocht? Centralpoint verkoopt namelijk alleen aan bedrijven. Het consumenten recht geldt dan namelijk niet.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer