sc
door scontra Dec 12, 2015 om 14:21
Computers & telefonie

Nieuwe site

Na de vernieuwing van de site heb ik het volgende probleem.

Als ik een vraag gelezen heb en ga met de pijltjes, links boven, weer terug dan kom ik zomaar ergens op de vraag & antwoord pagina uit en niet bij de vraag die ik net heb gelezen. Moet telkens van vorenafaan beginnen om weer bij de daaropvolgende vraag tercht te komen.

Wie kan mij uitleggen hoe ik de vraag het beste kan openen, kan lezen om vervolgens weer terug keer waar ik ben gebleven.

Heb deze vraag ook bij de redactie gesteld op het aangegeven e-mailadres, maar deze krijg ik ongelezen terug als onbestelbaar.

2030 10 Rapporteer

me
door mein33 - Dec 12, 2015 om 14:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ik doe het alsvolgt:

Op de kop van de vraag klikken met de R. muiknop.

Link openen in nieuw tabblad kiezen.

Tabblad openen.

Vraag lezen en/of beanwoorden.

Tabblad weer verwijderen.

Kom vervolgens weer uit waar ik gebleven ben.

Wel allemaal wat omslachtig maar dit is de enige manier die ik ken, maar mogelijk is er een simpeler oplossing voorhanden.

Succes,  mein33

akkerdistel
door akkerdistel Dec 12, 2015 om 16:36
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Hiervoor kun je ook de middelstemuisknop en control + linkermuisknop gebruiken. Makkelste is overigens om meerdere vragen te openen kun je ze daarna met control + w sluiten.

gerbera
door gerbera - Dec 12, 2015 om 14:40
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Om terug te gaan naar de vragen kunt u klikken op de categorie die onder de vraagsteller staat. Boven de vraag staat DOOR (Naam) en datum. Daaronder staat de categorie onderstreept. daar moet u op klikken.

marita567
door marita567 Dec 12, 2015 om 18:56
1576 Antwoorden / 17 Vragen

uw oplossing werkt , heb ik ook weer iets geleerd van deze site

tijger1
door tijger1 Dec 13, 2015 om 10:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vreemd dat bij uw naam mijn avatar staat. :-)

tenormin
door tenormin - Dec 12, 2015 om 14:43
16842 Antwoorden / 108 Vragen

Vreemd dat u de mail als onbestelbaar retour krijgt. Heeft u kassa-online@vara.nl goed getypt / gespeld?

eclipse
door eclipse Dec 13, 2015 om 21:02
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@tenormin, is bij mij ook het geval hoor,, zowel bij het openen van de email als bij het bekijken of beantwoorden ervan... de opgevraagde pagina bestaat niet probeer het opnieuw enz enz. niks nieuws sinds de lancering van dit zal netjes blijven van dit breek me de bek niet open programma van Kassa , de klacht heeft al meerdere malen op de site gestaan, ..

tenormin
door tenormin Dec 14, 2015 om 00:18
16842 Antwoorden / 108 Vragen

Maar heb je jouw email dan ook retour gekregen? Ik kreeg netjes, en zeer snel, wel antwoord, daarom de vraag van mij: heeft u de mail correct verzonden naar kassa-online@vara.nl Truste eclipse!

edrick3
door edrick3 - Dec 12, 2015 om 15:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo scontra,

Vind dat ook een 'probleem' zo als er helaas wel meer op deze site zijn.

Moet de redactie nog maar eens naar (laten) kijken.

Als je het juiste mailadres gebruikt hebt zou je bericht aan moeten komen.

Het contactformulier gebruiken zou wel eens het probleem (geweest) kunnen zijn.

Met vr.gr.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 12, 2015 om 15:38
7203 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Scontra,

als u een vraag hebt gelezen hoeft u alleen maar te scrollen om bij de volgende vraag in dezelfde categorie te komen.

gerbera
door gerbera Dec 12, 2015 om 16:42
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Da's dus niet waar!!!!! de vraag staat er vaak niet volledig. en staat er "lees meer" als je daar op klikt dan kun je de volledige vraag en eventuele reacties lezen. Om dan weer terug te gaan naar de vragen lees dan ff mijn reactie van 14.40u. Het is zo simpel dus waarom voor de TS zo moeilijk maken. De blauwe pijltjes van Win. werken hier niet bij.

reflecs
door reflecs Dec 12, 2015 om 17:55
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@gerbera, Als u de antwoorden op deze vraag gelezen heeft, scroll dan eens naar beneden ;) @sjoppie, Zijn dat niet steeds dezelfde drie vragen?

sjjoppy
door sjjoppy Dec 12, 2015 om 18:56
7203 Antwoorden / 3 Vragen

@Reflex, om in dezelfde categorie de volgende vraag te bekijken moet men bij lees meer stoppen. :-)

gerbera
door gerbera Dec 12, 2015 om 22:46
7369 Antwoorden / 14 Vragen

@sjoppie, de vraag van Ts was hoe kan ik terug naar de categorie als ik de vraag gelezen heb. En daar heb ik op gereageerd. Als je bij "lees meer"stopt heb je soms maar een deel van de vraag en dan kun je inderdaad gewoon door scrollen.

reflecs
door reflecs Dec 13, 2015 om 11:29
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@sjoppie, Ik dacht dat u het over de pagina van de vraag zelf had, misverstandje. Of het werkt op mobiele apparaten anders. @gerbera, Ts wil weer op dezelfde plek terugkeren in de lijst met vragen na een vraag bekeken te hebben.

akkerdistel
door akkerdistel - Dec 12, 2015 om 16:37
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Neem aan dat het vanavond in Kassa over de Kassa-'site' gaat?

me
door mein33 Dec 12, 2015 om 16:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@akkerdistel, Neem aan dat uw aanname een foute aanname is aangezien ik aanneem dat het TV-programma VARA-Kassa hiervoor onvoldoende zendtijd ter beschikking heeft. ;-))

akkerdistel
door akkerdistel Dec 12, 2015 om 16:49
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Was er al een beetje bang voor :-).

tenormin
door tenormin Dec 12, 2015 om 17:15
16842 Antwoorden / 108 Vragen

Dan zou ik, voor de verandering, eens aan het "programma" gekluisterd zitten. ☼

edrick3
door edrick3 Dec 12, 2015 om 17:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

LOL

me
door mein33 - Dec 12, 2015 om 17:44
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het valt mij overigens op dat bij iedereen en bij elke reactie, onder de gebruikersnaam, wordt aaangegeven:

0 antwoorden / 0 vragen. (rode tekst)

edrick3
door edrick3 Dec 12, 2015 om 17:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mailen naar redactie!!!

tenormin
door tenormin Dec 12, 2015 om 18:14
16842 Antwoorden / 108 Vragen

Wel naar het goede adres, anders komt ie retour. ;-) Maar inderdaad, heb ook geen idee waarom het "nul-nul" staat.

eclipse
door eclipse Dec 13, 2015 om 21:05
1561 Antwoorden / 370 Vragen

ach zo verliest er niemand toch :-), misschien het salaris van de ontwerper van de vernieLde site ???

reflecs
door reflecs - Dec 12, 2015 om 17:49
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Meer mensen lopen tegen dat probleem aan. De vraag is zelfs al eerder gesteld :)

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/hoe-werkt-het-op-deze-nieuwe-site

Op dit moment werkt het dus zoals mein33 en akkerdistel aangeven.

mebo
door mebo Dec 12, 2015 om 18:44
153 Antwoorden / 40 Vragen

akkerdistel ??? akkerdistel geeft in de vraag naar mijn idee helemaal niets aan !!

reflecs
door reflecs Dec 12, 2015 om 19:12
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Zie antwoord mein33, toon reacties.

Cookies
door Cookies - Dec 12, 2015 om 19:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vraag & Beantwoord willen we voorbehouden aan consumentenkwesties. Daarom het verzoek om vragen, zoals deze, over de problemen en de voortgang via de mail aan ons stellen en niet in een nieuw topic te vervatten. Dank alvast!

De redactie

reflecs
door reflecs Dec 12, 2015 om 19:27
1859 Antwoorden / 4 Vragen

?

Cookies
door Cookies Dec 12, 2015 om 21:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je mag geen vragen / klachten over het forum op deze site zetten want het is geen consumenten kwestie. Daarom werden binnen 10 minuten 2 topics van mij gesloten door de redactie.

reflecs
door reflecs Dec 13, 2015 om 11:01
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Het lijkt me dat iemand die een gerichte vraag heeft toch zeker wel op weg geholpen mag worden...

Cookies
door Cookies Dec 13, 2015 om 11:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De redactie denkt daar dus anders over. Vragen over de site moet je dus mailen. Maar goed, ze zijn er nu niet dus blijft het topic staan.

me
door mein33 Dec 13, 2015 om 11:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@carola.83, Ik denk dat iedereen die een vraag over de nieuwe site heeft gesteld wel de ervaring heeft dat de vraag is verdwenen, maar als je hier geen vragen aan elkaar mag stellen over de werking van deze nieuwe site , hoe kom je er dan achter hoe het e.e.a. werkt als je daar zelf niet uitkomt ? Op die manier blijven we toch prutsen en zal menigeen afhaken omdat het teveel ergernis oproept. Heeft u ook vragen m.b.t. deze nieuwe site aan de redactie gemeld/gesteld en daar een persoonlijke reactie op teruggekregen ? Ben zeer benieuwd.

Cookies
door Cookies Dec 13, 2015 om 11:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@mein33: dit was mijn 1e gesloten topic: We zijn nu enkele dagen verder na lancering van deze vernielde (oeps sorry, moet natuurlijk vernieuwde zijn) site en vraag me af of er nu al enige verbeteringen zijn door gevoerd. Zelf heb ik nog niets kunnen ontdekken, maar misschien zijn er mensen die wel ergens verbeteringen zijn tegen gekomen? Dan hoor ik het graag. En ik weet dat veel mensen (o.a. ook ik) hun klachten/suggesties naar het bekende e-mailadres hebben gestuurd. Ik heb nooit enige reactie ontvangen (zelfs geen ontvangstbevestiging). Zijn er mensen die wel een reactie van de redactie hebben ontvangen?

Cookies
door Cookies Dec 13, 2015 om 11:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

NA dit topic kreeg ik dus eindelijk eens een reactie van de redactie: N.a.v. je vraag op de website: Veel van je punten uit onderstaande mail worden op dit moment door onze technische mensen opgepakt. De procedure is als volgt: Ze maken een oplossing bij een aangemeld issue – de redactie moet e.e.a. controleren, en goed of afkeuren. Daarna moet nog een moment worden gekozen om in één keer een reeks van oplossingen ‘live’ te zetten. Dit kost allemaal tijd uiteraard. We zijn absoluut niet doof voor de klachten en proberen er zoveel mogelijk zo snel mogelijk op te lossen. De betrokkenheid van de (vaste) gebruikers, waar jij er één van bent, waarderen we zeer. Daarom trekken we er hard aan om zaken die niet goed gaan te herstellen. We krijgen dagelijks diverse mails, niet alleen over de nieuwe site, maar sowieso van consumenten met vragen en problemen. We kunnen gezien de hoeveelheid helaas niet iedereen persoonlijk van antwoord voorzien. Mocht je nog op iets nieuws stuiten dat niet goed werkt, meldt het dan meteen. (Handig ook dat de alinea's weg vallen bij een reactie en handig ook dat er opmaak buttons zijn (NOT)

me
door mein33 Dec 13, 2015 om 11:35
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@carola.83, Bedankt voor beide reacties,. Mooi dat de redactie heeft uitgelegd hoe het e.e.a. in z'n werk gaat. Nu maar afwachten hoe de "gebruiksaanwijzing" er uit gaat zien.

reflecs
door reflecs Dec 13, 2015 om 11:50
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Wat nu gelukkig wel werkt is dat bij profiel de antwoorden en reacties chronologisch staan. Omdat notificaties niet goed werkt, kan ik tenminste zelf nog de vraag terugvinden waarvan ik het verloop wil volgen.

tenormin
door tenormin Dec 13, 2015 om 12:25
16842 Antwoorden / 108 Vragen

Heb zelfs mijn vraag over hoe nu te linken (deed het altijd handmatig) een antwoord EN voorbeelden: stappenplan en voor 't eerst kan ik nu "echt een link maken". Wat betreft nieuwe vragen (en het op je profiel moeten aangeven welke vragen je wilt 'hebben') vind ik niet handig; prefereer de oude manier. Nu een hele lijst op je scherm met: nieuwe vragen of een getal bij profiel. Maar we wennen er waarschijnlijk wel aan, net als hangen, zegt men.

me
door mein33 Dec 13, 2015 om 15:06
5658 Antwoorden / 28 Vragen

O.T. @tenormin, Dat "hangen" went alleen als je het maar lang genoeg doet !! ;-))

Cookies
door Cookies Dec 13, 2015 om 15:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tenormin: wij zullen er wel aan wennen (maar ik haak echt af als e.e.a. niet verbeterd) maar het gaat er om dat vragenstellers hun weg moeten kunnen vinden op deze site. Van de 20 vragenstellers, zie je er maar eentje terug. Dat lag op de oude site een stuk hoger.

akkerdistel
door akkerdistel Dec 13, 2015 om 16:47
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"(Handig ook dat de alinea's weg vallen bij een reactie en handig ook dat er opmaak buttons zijn (NOT)" Dat varieert per dag, ene dag is het er wel en de andere dag weer niet. Vandaag ontbreekt beide dus. Om toch nog iets positiefs te vermelden, de spellingscontrole doet het nu wel, maar of dat morgen ook nog zo is..

Cookies
door Cookies Dec 13, 2015 om 17:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Spellingcontrole gebruik ik nooit, dus dat zal me een worst zijn.

tenormin
door tenormin Dec 13, 2015 om 21:42
16842 Antwoorden / 108 Vragen

antwoord over 15:14...@Carola.83, NEE, je haakt NIET af, ben je betoeterd!! Je HELPT mensen met problemen hartstikke goed. Zal ook allemaal niet mogen, maar zal me worst zijn: je moet gewoon blijven. Ik ben degene die wel moet afhaken, zoek me nog steeds te pletter. Ook al worden dingen me iets duidelijker, het is nog erg veel "smog in China".

Cookies
door Cookies Dec 13, 2015 om 22:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat is een lieve reactie van je, tenormin. Maar als geen vragensteller de antwoorden kan vinden, dan zijn we volkomen zinloos bezig. Vind het trouwens best knap van je dat je op deze verschrikkelijke, chaotische site toch aardig de weg weet te vinden. Het is voor alle andere die hards net zo'n speurtocht, hoor. Ligt aan de site, niet aan jou of anderen.

marita567
door marita567 Dec 14, 2015 om 08:14
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@carola.83 U schrijft : het ligt aan de site , niet aan jou of anderen dan hoeft u ook niet af te haken . uw antwoorden zijn waardevol , net zoals tenormin scroll ik me een slag in de ronde , en ik als beginner haak ook niet af , ik blijf er ook moeite mee hebben . Wat moeten beginners doen als alle ervaren gebruikers afhaken ? dan pas is het zinloos . Tenormin uw antwoorden zijn ook waardevol geef de moed niet op , ik hoop dat de smog in China verdwijnt , denk eraan u bent niet de enige .

sc
door scontra - Dec 14, 2015 om 11:51
66 Antwoorden / 28 Vragen

Beste pannelleden,

Allereerst hartelijk dank voor al uw reacties.

De manier die mein33 omschrijft is v.m.b. de makkelijkste, maar lijkt mij niet de meest eenvoudige oplossing.

Mijn probleem heb ik waarschijnlijk niet duidelijk genoeg omschreven.

Ik probeer dit nogmaals, als het mag: (ik probeer dit stapsgewijs te doen)

Ik open in Vraag&antwoord, na het nodige scrollen en klikken een vraag.

Die vraag lees ik alleen of beantwoord hem ook.

Tot zover geen probleem.

Maar nu wil ik terug naar Vraag&antwoord en daar bij de vraag terugkomen waar ik was gebleven.

En dat laatste lukt mij niet aangezien ik ergens bij de populaire vragen uitkom, waarna ik weer naar Vraag&beantwoord moet en al scrollend en klikkend weer naar het punt moet waar ik was gebleven.

Ben ik nou echt zo dom dat ik het niet begrijp en waarom dit zo ingewikkeld moet.

vr.gr. scontra