chris74
door chris74 Feb 7, 2021 om 21:00
Computers & telefonie
Nintendo switch controlers beide op 1 player ingesteld

Ik heb een Nintendo switch met 2 controler.

Een rode controler aan de rechter kant en een blauwe aan de linkerkant.

Nu wil het geval zijn dat beide controlers als 1 player zijn ingesteld.

Terwijl de rode controler als player 1 ingesteld is, dat klopt ook.

En de blauwe controler als player 2, wat nu ook als player 1 staat wat natuurlijk niet klopt.

Heb al op internet gezocht, maar kom er niet uit.

Hoe krijg ik de blauwe controler weer op player 2.

1978 4 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Feb 7, 2021 om 21:39
7378 Antwoorden / 14 Vragen

heeft u hier  ook gekeken. Heeft iets te maken met synchroniseren.

chris74
door chris74 Feb 7, 2021 om 21:45
564 Antwoorden / 44 Vragen

Hier staat alleen maar in hoe je de controlers kan gebruiken, maar geen uitleg hoe te veranderen.

chris74
door chris74 - Feb 7, 2021 om 21:54
564 Antwoorden / 44 Vragen

Is al opgelost, ben naar een spelletje gegaan wat je met meerdere personen kan spelen. Controllers aangesloten op de bijbetreffende joy cons. En dan Rood als player 1 en automatisch pakt ie blauw dan als player 2.
Weer wat geleerd.

marita5
door marita5 Feb 7, 2021 om 22:01
11538 Antwoorden / 15 Vragen

Uw reactie heeft zich gekruist met mijn antwoord , fijn om te lezen dat het is opgelost , bedankt voor het terugmelden  .

marita5
door marita5 - Feb 7, 2021 om 21:56
11538 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Cris74 ,

Misschien heeft u hier iets aan :

Meerdere Joy-Con’s synchroniseren op één Switch

Je kunt tot acht controllers verbinden met een Switch! Wanneer het Joy-Con’s betreft kun je een nieuwe set synchroniseren door ze te bevestigen aan de Switch zelf. Maar een snellere manier is om naar het controller-menu te gaan op je Switch, hier te selecteren dat je meer controllers toe wilt voegen en op de synchronisatieknopjes van de Joy-Con’s te drukken. De Switch vindt de controllers vanzelf. Wanneer de controllers gekoppeld zijn, activeer je ze afhankelijk van hoe je ze wilt gebruiken!

Wil je twee Joy-Con’s tegelijk gebruiken? Dan druk je op de linker Joy-Con tegelijkertijd de L of ZL knop in, terwijl je op de rechter Joy-Con tegelijkertijd de R of ZR knop indrukt.

Wil je één Joy-Con controller gebruiken, met horizontale grip? Dan druk je tegelijkertijd op de SL knop en SR knop.

https://www.goohoo.nl/info/handleiding/nintendo-switch/alles-over-nintendo-switch-controllers/

https://www.nintendo.nl/Service-en-info/Nintendo-Switch/Veelgestelde-vragen-over-het-koppelen-van-controllers-1500170.html

gerbera
door gerbera - Feb 7, 2021 om 22:01
7378 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft u dit dan ook gelezen,

De Joy-Con controllers worden automatisch gesynchroniseerd als ze aan het systeem vast zitten. Hierna kan je ze ook gebruiken als je ze weer los maakt van de Switch.

Nu kunnen 2 spelers gebruik maken van 1 Joy-Con en kan je het tegen elkaar opnemen met bijvoorbeeld de game ”1,2,Switch”.

Anders hier   ook even lezen en daarbij anders even in het systeem kijken.