Karinbuizert
door Karinbuizert Dec 14, 2017 om 09:44
Computers & telefonie

Ongewenst gebeld op mijn mobiel

Ik wordt al dagen continue gebeld door verschillende  nummer.
De nummers staat er bij.... Dan weer uit zoetemeer Sittard Eindhoven Maastricht Arnhem en ga zo maar door.
Heb 1 x op genomen en kreeg een Frans sprekende man via een bandje,
Heb gelijk opgehangen.
Heb de KPN gebeld en die zeiden dat dit een call center is en dat hun er niks aan kunnen Doen.
Moest het Bel me niet register nogmaals activeren nou het blijft maar door gaan ze beginner om 9.08 uur met bellen tot s'avonds aan toe!
Ik druk het nu elke x weg maar is hier nou echt niks aan te Doen?
Wordt er echt gek van!!!!

5427 6 Rapporteer

panter22
door panter22 - Dec 14, 2017 om 09:58
6599 Antwoorden / Vragen
AWYeah28
door AWYeah28 Dec 14, 2017 om 10:07
355 Antwoorden / Vragen

TS geeft aan dat het steeds andere nummers zijn, dan heeft blokkeren geen zin.

panter22
door panter22 Dec 14, 2017 om 12:49
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt het proberen, kost alleen wat moeite. En dan zie je wel weer verder als het niets helpt.

Karinbuizert
door Karinbuizert Dec 14, 2017 om 21:40
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb alles geblokkeerd elke x maar ze blijven met andere nummers bellen ook 06 nummers

AWYeah28
door AWYeah28 - Dec 14, 2017 om 10:01
355 Antwoorden / Vragen

Beste Karin Buizert,

Wat vervelend. Hebt u misschien uw mobiele telefoonnummer ergens op een (openbare) internetsite ingevuld?
Op deze website van KPN kunt u tips lezen bij telefonische overlast. Als alles faalt zult u een ander telefoonnummer aan moeten vragen bij KPN.

Sterkte en succes!

wi
door willem2sigaren - Dec 14, 2017 om 13:39
44 Antwoorden / Vragen

Misschien kunt u de volgende keer aangeven wat voor toestel u gebruikt. Mocht u een iPhone hebben klik dan op de rode regel.

https://www.appletips.nl/ios-oproepen-toestaan-tijdens-de-niet-storen-functie/.

Als er iemand beld die bij u in de contactenlijst staat gaat de ringtoon over, en als het een vreemde is hoort u niets en word de verbinding afgebroken.

AWYeah28
door AWYeah28 Dec 14, 2017 om 14:34
355 Antwoorden / Vragen

Ook Android heeft al geruime tijd een Niet Storen-functie: https://www.seniorweb.nl/tip/tip-niet-storen-functie-op-android-telefoon. Nadeel is wel, bij beide merken, dat er uitsluitend nog oproepen binnenkomen van de geselecteerde contactpersonen, dus ook niet meer van instanties die vaak anoniem bellen.

mo
door mof - Dec 15, 2017 om 13:58
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Blokkeren in uw telefoon?
met een telefoon geeft u in principe aan bereikbaar te (willen) zijn.  De telefoon provider kan weinig doen om nummers te blokkeren. Daarvoor is inderdaad het bel me niet register in combinatie met de mogelijkheden die uw telefoon biedt om nummers te weigeren.

mopar69
door mopar69 - Dec 19, 2017 om 09:54
10 Antwoorden / Vragen

Truecaller is een ideale app. Je kunt spam nummers automatisch blokkeren, anonieme nummers etc.etc.

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Dec 19, 2017 om 21:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen
aurora1
door aurora1 Dec 22, 2017 om 08:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, sorry, ik zag te laat het onderwerp en ging daarom eerst uit van een vaste lijn en heb daarom mijn tekst verwijderd. Dat kan echter niet zonder meer, je moet toch iets plaatsen.
Wat u nog kunt proberen om te zien of het iets oplevert is een gratis virusscanner op de gsm installeren en scannen, en ook nog scannen met de gratis Mbam. Voor het geval malware dit teweeg brengt. En controleer uw nummer eens op payinfo, ook al is dat eigenlijk voor sms-diensten.