jhogaarts
door jhogaarts Aug 25, 2008 om 16:06
Computers & telefonie

Onterechte sms van 4747 en 3311

Op 6 augustus sms ontvangen van 4747 met incompatibel bericht en 2x 1.09 euro afgeschreven van beltegoed. En dit terwijl ik mij NOOIT heb opgegeven voor dit soort ongein. Via google uitgevogeld wat dit was en boze mail verstuurd. Ook heb ik mij aangemeld bij sms infofilter en mij af laten melden voor alle vreemde sms diensten. Voor de zekerheid ook nog een sms met STOP naar 4747 en was daana succesvol afgemeld.

Vandaag 25 augustus wederom een sms van 3311 dit keer. Terwijl ik mij NOOIT hier voor heb aangemeld. Weet nog niet wat er aan beltegoed is afgschreven. Wel weer voor de zekerheid STOP naar 3311 en wederom succevol afgemeld.

En dit terwijl ik mij heb aangemeld bij dat infofilter voor sms diensten in de week van 6 augustus. Duurt 3 dagen voor het actief is.

Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben. Op google zo te zien wel.

3301 7 Rapporteer

suzyv
door suzyv - Aug 25, 2008 om 16:19
17 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb precies hetzelfde probleem en hier onlangs ook op de kassa-site een vraag gesteld, zie:

http://kassa.vara.nl/portal?_uc=n&_li=y&_scr=cons_question&cat=802&qid=407765

suzyv
door suzyv - Aug 25, 2008 om 16:19
17 Antwoorden / 8 Vragen

(sorry ik weet niet hoe ik een actieve link kan creƫren in mijn bericht)

hg
door hgroen - Aug 29, 2008 om 11:45
3 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds enkele dagen krijg ik ook ongevraagd en zonder dat ik me ergens voor heb opgegeven "operator logos". KPN kom me eerst geen nummers geven maar na een aantal malen emailen heb ik het volgende van hen ontvangen.

De dienstaanbieder die u de sms-jes stuurt is Netsize, tel 0900-0400680, Rivium Quadrant 81 - 2909 LC CAPELLE a/d IJSSEL. De verkorte kiescodes van de sms waar u voor bent aangemeld zijn 4747 en 6363.

Als je het nummer belt krijg je te horen kies een toestelnummer en sluit af met een # kosten 80 Eurocent per minuut. Verder kom je dus niet. Het is belachelijk dat men zo maar iemand z'n telefoonnummer kan sms'sen en geld kan berekening voor zaken waar ik me niet op geabonneerd heb en ook niet om verzocht heb.

Wel heb ik het volgende gedaan want kennelijk schijnt dat de enige manier in Nederland te zijn om zo iets te voorkomen en dat is gebruik te maken van: www.smsdienstenfilter.nl

Hier schijnt het dat je zulke smsdiensten kan blokkeren. Maar ik blijf het belachelijk vinden dat men hier gebruik van zou moeten maken om van hoge telefoonrekening gevrijwaard te blijven.

Zo juist gekeken op de website van www.netsize.nl hier het volgende telefoonnummer gevonden: 010-4378788. Een dame aan de lijn gehad en zij kon mij precies vertellen dat ik ondertussen 4 maal een sms gehad had. Ook vertelde ze mij dat ze als gateway diende voor de firma Abor Creative. Die dit deed met de nummers 6363 en 4747. Zij vertelde me een stop bericht te kunnen zenden naar Abor. Verder gaf zij een website www.sms3311.nl en het telefoonnummer 0900-0400680.

Het schijnt inderdaad dat het smsdienstenfilter.nl niet werkt want ook ik krieeg gisteren weer een onbekend iets. Verder heb ik deze zaken ook op deze site gevonden:

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Internet_telefonie_kabel_en_post/Mobiele_telefonie/SMS_diensten/Veelgestelde_vragen/Hoe_en_waar_kan_ik_een_klacht_over_een_SMS_dienst_indienen

Hier klacht indienen
------------------------------
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Internet_telefonie_kabel_en_post/Mobiele_telefonie/SMS_diensten/Veelgestelde_vragen/Hoe_kan_ik_me_aan_of_afmelden_voor_een_SMS_dienst

Hier over hoe afmelden
------------------------------
http://www.smsdienstenfilter.nl/
Hier SMS diensten blokkeren
-------------------------------
Is er sprake van ongevraagde smsjes dan geld proberen terug te vorderen van affiliate of als dat niet lukt waar hij bij aangesloten is!

hg
door hgroen - Aug 29, 2008 om 11:48
3 Antwoorden / 0 Vragen

Als je je afgemeld heb voor zulke diensten en zij gaan er toch mee door dan voldoen zij niet aan de gedragscode die je kunt vinden op de site van de consuwijzer en is er dus volgens mij zonder meer sprake van diefstal.

hg
door hgroen - Aug 29, 2008 om 11:58
3 Antwoorden / 0 Vragen

www.sms3311.nl kijk daar eens en tevens op www.smsgedragscode.nl hier kun je gegevens vinden van smsdiensten.

je
door jessiek1 - Aug 30, 2008 om 17:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb precies hetzelfde, 1 sms van 6363 toen een sms van 4747 en gisteren weer een sms van 3311?? Me ook nooit aangemeld voor dit

het komt af van www.sms3311.nl dit is door Netsize Helpdesk Nederland  bevestigd alleen die zijn niet bereikbaar en op mails reageren ze niet? ik heb mijn rechtsbijstand ingeschakelt en als het zo doorgaat ga ik aangifte doen want het is fraude....

jhogaarts
door jhogaarts - Aug 30, 2008 om 17:55
101 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb Netsize een mail gestuurd en zij storten 4.00 euro op mijn rekening als coulance voor de kosten.

Dit vind ik zeer billijk van ze. Maar blijft het feit staan dat ze ongevraagde sms versturen en jij maer weer actie moet ondernemen om er vanaf te komen.

wordt vervolgd!