jipenjanneke
door jipenjanneke Oct 28, 2013 om 12:24
Computers & telefonie

Opruim-funktie in Hotmail

Goedemiddag,

Ik heb deze vraag vorig jaar al eens gesteld, maar nooit antwoord gekregen, vandaar nogmaals mijn vraag:

Als je in hotmail in de map Ongewenst, de een of andere rare afzender NIET opent (de tekst blijft dus vet gedrukt) en direkt opruimt, wordt er gevraagd of alles van die afzender geblokkeerd moet worden. Als je dan "ja blokkeren" zegt wordt dat ook bevestigd. Het wordt dan automatisch verplaats naar de map Verwijderd.
Maar dan zie je dat in de map Verwijderd, de regel NIET meer vetgedrukt staat en het envelopje staat open.
Is dat mailtje dan toch op een of andere manier geopend? Want als je iets niet opent, moet het toch vetgedrukt blijven staan?

m.vr.gr.
Marjan

p.s.: ik heb hotmail in de Outlook versie

564 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 28, 2013 om 12:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

HAllo jipenjanneke,

Net even geprobeerd, maar bij mij staat het bericht gewoon als ongelezen in de map Verwijderde Items, dus vetgedrukt.

Zie het probleem trouwens niet zo. Als je het niet geopend hebt kan er niets mee gebeuren en wordt het verwijderd.

Met vr.gr.

jipenjanneke
door jipenjanneke - Oct 28, 2013 om 14:40
143 Antwoorden / 78 Vragen

@Edrick3

Bedankt voor de reaktie.
Ik wil alleen maar voorkomen dat ik ongewenste virussen binnenhaal door het openen van rare of ongewenste mail. N.a.v. uw antwoord zojuist weer eens geprobeerd:

de eerste (van een spelletjes-site) kwam rechtstreeks in de in-box. Niet geopend, maar aangevinkt
en verplaatst naar de Ongewenst-box. Daar stond hij idd nog steeds ongeopend en vetgedrukt.
Dus daar weer opnieuw aangevinkt, en via Opruimen de keuze Blokkeren gemaakt.
Toen stond het dus netjes in Verwijderd, maar met het envelopje OPEN en NIET meer vetgedrukt.
Dan is het toch op een of andere manier geopend?

De tweede kwam (van een gokpaleis) kwam rechtstreeks in de Ongewenst-box. Verder verloop
idem dito. Ook weer open enveloppe en niet meer vet.

groetjes,
Marjan

jipenjanneke
door jipenjanneke - Oct 28, 2013 om 14:49
143 Antwoorden / 78 Vragen

nogmaals @Edrick3

P.s. Voor de andere mail, die ik niet open maar aanvink en dan op Verwijderen klik,
komt het inderdaad ook vetgedrukt en ongeopend in de Verwijderen-box.
Het gaat dus alleen om de mail die ook wil blokkeren. Dus als je verwijderen doet
inklusief het blokkeren, via de Opruim-optie (of Sweep), is het echt niet meer vet.
En juist wat je echt wil blokkeren, wil je niet geopend hebben.

edrick3
door edrick3 - Oct 28, 2013 om 15:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jipenjanneke,

Als je het zelf niet opent kan er niets gebeuren.
Na het aanklikken van Blokkeren kun je toch ook even naar de map Verwijderde items gaan en het daar nogmaals Verwijderen?!
Dan ben je er helemaal vanaf en is het adres van de afzender geblokkeerd.

Met vr.gr.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 28, 2013 om 17:48
7235 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Jipenjanneke,
als u het vetgedrukt wilt houden kunt op het envelopje klikken, er komt dan een tekst: dit bericht markeren als ongelezen.
Vr. gr. sjoppie.

jipenjanneke
door jipenjanneke - Oct 31, 2013 om 10:14
143 Antwoorden / 78 Vragen

@iedereen, bedankt voor de antwoorden, ik ben er dan wel gerust op.

en @sjoppie: ja, bedankt!

groetjes,
Marjan