ch
door chan Mar 4, 2007 om 22:17
Computers & telefonie

Pc valt uit

Beste mensen , mijn pc valt de laatste tijd 1 week geleden regelmatig uit mn pc is pas 1 jaar oud. Een viruscontrole heb al gedaan maar geen resultaat. De klantenservice van Packardbell zeiden dat er iets in de stroomvoeding kan zitten maar daar kom ik nie ver mee . Als iemand een oplossing heeft ben ik er erg blij mee.

360 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 4, 2007 om 23:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je pc nog maar 1 jaar oud is dan heb je toch nog garantie?
Dus naar je leverancier ermee zou ik zeggen en laat die er naar kijken wat het probleem kan zijn .

ve
door verwijderd - Mar 4, 2007 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

U vermeldt helaas geen nadere gegevens, zoals het precieze typenummer. Dat is nodig om te kunnen kijken bij PB of er mogelijk oplossingen (patches of updates) bekend zijn.
Op de website van Packard Bell staan heel vaak patches om problemen als de uwe te verhelpen. Bij PB PC's is het niet zelden noodzakelijk om de nieuwste firmware en drivers te installeren. Dat geldt trouwens ook voor veel andere merk-PC's en PC-onderdelen.

Controleer allereerst of alle ventilatoren voldoende draaien en of de ventilatieroosters van de kast niet afgesloten worden, doordat de kast ergens te dicht tegenaan staat.
Indien nodig de koeler voor de processor stofvrij maken.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Mar 5, 2007 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat valt er precies uit ? Moet je hem opnieuw aanzetten of krijg je een foutmelding ? Vertel eens precies wat er gebeurt en na hoeveel tijd. Is het misschien altijd bij gebruik van hetzelfde programma ? De vraag in deze is zonder nadere toelichting niet te beantwoorden.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2007 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

als PB zelf al aangeeft dat het waarschijnlijk een probleem is met de voeding, hebben ze dan niet aangeboden het apparaat in te nemen en te repareren? wat hebben ze verder nog gezegd?

zoals al aangegeven heeft u, ook na het eerste jaar, nog wel degelijk bepaalde garantierechten.

een pc wordt gewoonlijk in 3 jaar afgeschreven.

in die drie jaar is de verkoper van de pc gehouden hem te repareren.

in het eerste jaar gratis, in het tweede jaar moet u éénderde bijbetalen, in het derde jaar tweederde.

u moet dus niet bij PB, maar bij de verkoper van de pc zijn, en hem gewoon aanbieden ter reparatie.

groet,

Richard Faas

ve
door verwijderd - Mar 5, 2007 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een soortgelijk probleem gehad; een soort "beveiligd stopcontact" ertussen tegen stroompieken/dalen was de oplossing voor mijn PC!

ve
door verwijderd - Mar 5, 2007 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij startte de PC (ACER) steeds vanzelf opnieuw op.
Uiteindelijk bleek dat het intern geheugen defect was.
Mocht u hetzelfde probleem hebben laat daar dan even naar kijken.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2007 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook zo'n ervaring met een HP die ik bij Dixons heb gekocht een half jaar geleden. De mijne wilde regelmatig niet opstarten. Na drie maanden gemartel is hij nu gerepareerd met als resultaat dat hij na het opstarten strepen vertoont op het scherm en dat ik hem alleen nog kan uitschakelen door de batterij eruit te halen. Nu is hij voor de 6e week in reparatie. Bij mij is ook de voeding vervangen en het moederbord. Op mijn vraag naar de status van de raparatie (na al die weken) krijg ik van Dixons als antwoord: we wachten op onderdelen. Trouw moet blijken is het spreekwoord: inmiddels heb ik geleerd: correcte klantanservice ook..

ve
door verwijderd - Mar 5, 2007 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

het kan zijn dat de pc te warm wordt doordat ie stoffig is. Download het gratis programma everest home edition waarmee je kunt zien hoe warm de pc is. ( o.a. ) Wordt ie te warm, dan slaat ie vanzelf uit. Dit kan zijn door een kapotte van, een kapotte voeding of gewoon heel erg vuil en stoffig. In het laatste geval, koop een busje lucht en ga er met stofzuiger en lucht mee aan de slap om hem schoon te krijgen en dan bedoel ik alleen de van. Kom niet aan de electronica.

Hoop je hiermee verder geholpen te hebben.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2007 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

goede avond,

ik denk dat het een virus is. ik heb er niet heel veel verstand van maar heel toevallig heeft mijn vader hetzelfde probleem. en mijn zwager die nogal veel verstand er van heeft kon niks vinden. maar wat wil nou het toeval dat mijn oom hetzelfde probleem heeft. deze heeft zelfs heel de pc leeg gehaald en windows opnieuw geinstalleerd, maar zelfs dit hielp niet.

ik weet dus geen oplossing maar ga er echt wel van uit dat het een virus is.

veel succes, en hoopt dat het snel opgelost is

ve
door verwijderd - Mar 5, 2007 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi allemaal,

Tja ik moet het er mee eens zijn dat dit van alles en nog wat kan zijn.

Ik heb hier ook zo'n ding staan die er elke twee maanden mee stopt.

Mijn remedie; haal de kaarten eruit, maak de contacten schoon met een gummetje
(wel even nadoen met een doekje om de rommel van het gummetje te verwijderen)
en zet de kaarten weer terug. Daarna doet hij het bij mij weer voor een paar
maanden. Verdere mogelijkheden; slecht contact in de pluggen van de voeding (de
voeding zelf zal het niet zijn en een beetje contactspray doet wonderen), het kan ook zijn dat het moederboard iets te laag ligt waardoor de kaarten slecht contact maken. Probeer het … wie weet … succes

ve
door verwijderd - Mar 5, 2007 om 22:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ten eerste hartelijk dank voor al uw antwoorden, Ik heb nagekeken al mijn ventilatoren staan aan , ook een snelle schoonmaakt door de kaarten gemaakt. De garantie zit er net over een jaar op en de winkelier doet er niets aan (It‘s). Ik hoop dat het nu verholpen is anders laat ik er iemand naar kijken. hier nog wat verdere informatie van mijn pc: http://support.packardbell.com/nl/item/?m=home&sn=043305520249

ve
door verwijderd - Mar 5, 2007 om 23:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Je kunt even kijken, of je geheugenkaart / kaarten nog wel goed werken, er kan namelijk een geheugenkaart kapot of gedeeltelijk kapot zijn, daardoor kan PC óók uitvallen en weer opstarten.

Asl u weet hoeveel ram-geheugen u PC heeft,              ( bijvoorbeeld 512 mb ) contrleer dan even, of u PC dat zelfde ramgeheugen aangeeft

probeer eens het volgende; Klik op  start dan op uitvoeren, typ in dat dialoogvenster DXDIAG  en klik vervolgens op OK   in dat venster dat je nu ziet kun je kijken of jou werkelijke geheugen daar ook staat beschreven.  Staat bij RAMGEHEUGEN een lager aantal geheugen als dat het daadwerkelijk is? dan heb je een probleem met je geheugenkaart, en is dat ook de boosdoener, het kan ook zijn, dat je geheugenkaart er niet goed in zit, daardoor kan het ook gebeuren dat je PC altijd uitvalt

Groetjes, Geert

ve
door verwijderd - Mar 6, 2007 om 00:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste vraagsteller,

je zegt: De garantie zit er net over een jaar op en de winkelier doet er niets aan (It‘s).

hij is dus net iets meer dan een jaar oud?

dan is It's als verkoper WETTELIJK VERPLICHT het apparaat te repareren, en mag hij ten hoogste éénderde van de kosten van die reparatie aan u doorberekenen.

als It's daar niet aan wil voldoen, dan breken ze de wet, en mag u ze dus met de wet in de hand aanspreken.

begin met een aangetekende brief aan It's waarin u ze wijst op hun wettelijke verplichtingen, dat u eist dat ze uw systeem repareren volgens de WETTELIJKE voorwaarden, en dat u binnen 14 dagen een schriftelijke reactie terugverwacht.

geef wel even uw telefoonnummer op, zodat ze u kunnen bellen indien nodig. als u uw pc langs kunt brengen, wilt u dat natuurlijk wel zo snel mogelijk weten.

reageert men niet, of niet adequaat, dan kunt u altijd nog naar de rechter stappen om reparatie af te dwingen. de kosten voor zo'n zaak komen voor rekening van It's als u wint.

succes!

Richard Faas

ve
door verwijderd - Mar 6, 2007 om 01:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja nog sterker, jou PC is net een jaar oud en jij gaat er toe over na antwoorden op je vraag zelf verzorgende reparaties te verrichten, t'moet niet gekker worden. Doen wat rpfaas je raad, die aangetekende sturen en vervolgens klem je enkele dagen later die PC onder je okselfris en gaat met enkele getuigen die hele handel bij It's ter reparatie afgeven met de mededeling dat je het ding binnen redelijk termijn gerepareerd en al terug wenst, en anders kunnen voor It's de totale juridische kosten  wel eens wat hoger uitvallen dan de reparatie of een hele nieuwe PC. (goed dat er trouwens man en paard word genoemd, dat zouden meerdere moeten doen in hun vragen of reacties).Ergens bij de antwoorden las ik ook iets over Dixons. Klachten over Dixons zaken direct aan het hoofdkantoor doorspelen ,  uitgebreid de klacht omschrijven , werkt prima ervaarde ik al enkele keren, na een net antwoord word alles snel opgelost, en zo niet is er altijd de juridische weg nog over die helemaal niet al te veel behoeft te kosten in geval.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2007 om 09:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ik heb het zelfde meegemaakt met It's Maar dan met een dvd recorder en wel 6maanden oud ik moest hem maar zelf opsturen naar Packard bell Ja die garantie van It's is op zijn zacht gezegt zwaar klote

ve
door verwijderd - Mar 6, 2007 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alhoewel ik kan bevestigen dat een simpele lichte voeding al snel tot vergelijkbare problemen kan leiden, kan ik u het volgende adviseren.
Gaat u naar het configuratiescherm en kies de categorie Prestaties en onderhoud en daar kiest u Systeem, en klikt u op het tabblad geavanceerd.
Hier klikt u in het onderdeel Opstart- en herstelinstellingen op de knop Instellingen. In het onderdeel  Systeemfouten haalt u het vinkje weg bij de optie De computer automatisch opnieuw opstarten.

Mocht het probleem blijven bestaan, probeert u dan eens in het logboek te kijken of er enige bruikbare informatie uit valt te halen om zo het probleem wat specifieker te kunnen vaststellen.
Dit doet u alsvolgt: Rechtermuis klik op het icoon Deze computer en kies het onderdeel Beheren en klik hierna op het plusteken in de rubriek logboeken. De categorie Toepassing en Systeem zijn voor u van toepassing. Kritieke fouten worden aangegeven met een rood kruis en kunnen de boosdoeners zijn. Er wordt altijd een sumier stukje omschrijving bij gegeven, wat vaak genoeg is te kunnen bepalen waar de schoen (de computer) wringt.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2007 om 22:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ook er regelmatig last van.en wat blijkt! het netwerk is verbroken en heb geen verbinding met beheerder,(@home)

Als ik de computer na 5 minuten weer opstart is het probleem verholpen.

dit gebeurd heel spontaan en op de gekste tijden.

kan het misschien zijn dat er teveel gebruikers terzelfde tijd aan de computer zitten.

het valt vooral op als het s'avonds na 18.00 uur is.

want na 22.00 uur heb ik totaal nergens meer last van.

tot smorgens 09.00 uur en dan begint het weer.

veel succes