gisela_1
door gisela_1 Sep 10, 2012 om 16:08
Computers & telefonie

Prepaid e-mail werkt niet

Fijne maandag allemaal.

Kom ik met een vraag waar zowel xs4all als ook KPN geen antwoord op weten.

Over klantvriendelijkheid mag ik bij allebei niet klagen. In totaal 3 uur telefonie:-), maar geen resultaat.

Weet iemand iets meer uit ervaring:

Nou, ik heb een prepaid telefoon, KPN-Touch (Huawei). Ik wil mailen (niet via wifi). Ik heb mijn account ingesteld (xs4all), zoals bij 3 andere toestellen die ik heb ook, en ik krijg de melding:

'Serververbinding mislukt' of 'verificatie mislukt'.

De grote 2:-) KPN en xs4all weten het niet meer.

Jullie misschien wel?

782 9 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 10, 2012 om 16:18
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Welke gegevens vul je allemaal precies in? (logischerwijs bedoel ik hiermee niet wat voor het @ komt en je wachtwoord)

gisela_1
door gisela_1 - Sep 10, 2012 om 16:32
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 10 sep 2012, 16:18]Welke gegevens vul je allemaal precies in? (logischerwijs bedoel ik hiermee niet wat voor het @ komt en je wachtwoord)

Zoals gezegd heb ik de instellingen ook met xs4all besproken, maar misschien word ik hier wijzer.

Ik heb een box bij xs4all voor mobiel e-mailen en bij de 3 andere toestellen lukt dat dan ook.

Wat ik invul is:

Het mailadres dat bij de box hoort
De naam van de box
Het wachtwoord dat bij deze box hoort

En dan de gegevens voor uitgaande mail en inkomende mail zoals bij xs4all op de site staat en ik ook met xs4all aan de tel gecontroleerd heb. En dan de verificatie aanvinken. en klaar.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 10, 2012 om 17:21
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Kun je thuis met de telefoon verbinding maken via wifi?

gisela_1
door gisela_1 - Sep 11, 2012 om 14:16
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 10 sep 2012, 17:21]Kun je thuis met de telefoon verbinding maken via wifi?

Ja, ik kan via Wifi verbinding maken!

En dat inloggen hier is ook nog steeds een ramp.

Groet Gisela

hereistom
door hereistom - Sep 11, 2012 om 14:56
740 Antwoorden / 1 Vragen

Staat er bij de instellingen van de mail;

Inkomende Server Hostnaam: ‘imap.xs4all.nl’
Uitgaande Server Hostnaam: ‘smtp.xs4all.nl‘
Controleer bij ‘Server uitgaande post‘ of de ‘Gebruik SSL‘ aan staat. De standaard ‘Serverpoort‘ is 587.
Bij ‘Inkomend-instellingen’ zorg je dat ‘Gebruik SSL‘ aan staat. Identiteitscontrole loopt via ‘Wachtwoord‘. De standaard ‘Serverpoort‘ is 993.

gisela_1
door gisela_1 - Sep 11, 2012 om 15:14
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=hereistom schreef op dinsdag 11 sep 2012, 14:56]Staat er bij de instellingen van de mail;

Inkomende Server Hostnaam: ‘imap.xs4all.nl’
Uitgaande Server Hostnaam: ‘smtp.xs4all.nl‘
Controleer bij ‘Server uitgaande post‘ of de ‘Gebruik SSL‘ aan staat. De standaard ‘Serverpoort‘ is 587.
Bij ‘Inkomend-instellingen’ zorg je dat ‘Gebruik SSL‘ aan staat. Identiteitscontrole loopt via ‘Wachtwoord‘. De standaard ‘Serverpoort‘ is 993.

Bedankt, en ja, hebben xs4all en ik al samen zo geprobeerd, ook de beveiligde verbinding en de niet beveiligde verbinding, ook imap en pop.

Ik zal morgen nog 1x deze instellingen proberen. En de gebruikersnaam klopt (box) en het wachtwoord klopt ook! Niet voor niets zijn xs4all en kpn er al uren mee bezig geweest. Iets is er mis, maar wat:-((( Op het moment krijg ik de melding 'verificatie mislukt' :-(

Fijne avond!

hereistom
door hereistom - Sep 11, 2012 om 15:19
740 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt mij handiger om met je telefoon eens zo'n belwinkel binnen te lopen en daar eens vragen, die jongens zijn meestel erg handig met die dingen en zien dan vaak meteen wat er 'fout' is.

naitsoezn
door naitsoezn - Sep 11, 2012 om 16:12
842 Antwoorden / 1 Vragen

Kun je met die telefoon wel 'gewoon' op internet?
Heb je voldoende tegoed en / of is internet-toegang via je telefoon geactiveerd?

gisela_1
door gisela_1 - Sep 11, 2012 om 16:24
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=naitsoezn schreef op dinsdag 11 sep 2012, 16:12]Kun je met die telefoon wel 'gewoon' op internet?
Heb je voldoende tegoed en / of is internet-toegang via je telefoon geactiveerd?

Bedankt!

Ja voldoende tegoed, heeft KPN zelfs aangevuld:-) En KPN dacht ook dat ik geen internettoegang had maar waarom weten ze ook niet! We hebben alle instellingen bekeken van verbindingsbeheer en instellingen.