el
door elpee69 Jan 25, 2019 om 13:54
Computers & telefonie

Print probleem

Goedemiddag,

Printer HPDeskjet 2050 [print/scan/copy/] print de opdracht niet meer uit. Opdrachten blijven in de wachtrij staan en kan deze daaruit ook niet meer verwijderen. Graag een oplossing/advies.

Met vriendelijke groet.

Len Terhoeven

1158 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 25, 2019 om 13:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Printer verwijderen en opnieuw installeren.

edrick3
door edrick3 - Jan 25, 2019 om 13:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Of:

Oplossing

  1. Ga naar Start -> Uitvoeren en typ in “NET STOP SPOOLER”. Hierdoor wordt de print spool gestopt. (In Vista en Windows 7 kan je dat ook gewoon onderaan in het zoekvenster typen als je op de startknop hebt gedrukt).
  2. Ga via de verkenner naar de map windows\system32\spool\PRINTERS\
  3. Je zal daar bestanden zien staan die eindigen op .SPL and .SHD. Deze bestanden zijn gemaakt op het tijdstip dat het fout liep. Verwijder deze bestanden.
  4. Ga naar Start -> Uitvoeren en typ in “NET START SPOOLER”. Hierdoor wordt de print spool opnieuw gestart.
  5. Dubbelklik op het printer icoontje rechtsonder (of ga naar Start > Configuratiescherm > Printers > Dubbelklik op de printer in kwestie) en kies Weergave > Vernieuwen. De foute printopdracht zal definitief weg zijn. Mogelijk moet je ook eens uw printer een paar seconden uit zetten en opnieuw aan zetten.

(Bron)

aurora1
door aurora1 - Jan 25, 2019 om 14:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Had u op 30 oktober 2018 niet ook zulke problemen?
Heeft u al de reacties op die vraag alweer eens doorgelezen?

marita5
door marita5 - Jan 25, 2019 om 16:11
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Elpee69 ,

Misschien heeft u hier iets aan ,

https://support.hp.com/nl-nl/document/c02231301

el
door elpee69 - Jan 26, 2019 om 12:55
29 Antwoorden / 19 Vragen

Hartelijk dank voor uw reacties en advies. Inderdaad het probleem heeft zich eerder voorgedaan.  Ga het een en ander uitproberen, dat zal even duren omdat ik niet 'technisch' ben.

Met vriendelijke groet Len Terhoeven.

edrick3
door edrick3 Jan 26, 2019 om 13:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Suc6. Moet lukken. ;-)

marita5
door marita5 Jan 26, 2019 om 14:19
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@elpee69 , bij uw vorige vraag , was dit de oplossing :

Klik op Windows Start

type: Control Printers

en druk op de Enter toets

Dubbelklik op de betreffende printer

in het venster dat dan wordt geopend klik op de menu balk op  Printer

Haal het vinkje weg bij Afdruk onderbreken