mo
door moraly Feb 18, 2017 om 18:33
Computers & telefonie

Privé telefoonnummer blokkeren

Ik word "gek" gebeld door een privé telefoonnummer, maar bij de KPN heeft men als enig antwoord, dat ik een ander nummer mag nemen, maar dat wil ik niet. De persoon in kwestie is ook al gewaarschuwd, maar na een stilte an ca. 2 weken begint het weer op nieuw. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

6580 11 Rapporteer

mathijs_b
door mathijs_b - Feb 18, 2017 om 18:43
641 Antwoorden / 77 Vragen

Ik heb lang geleden hetzelfde meegemaakt.
Niets hielp totdat ik een autodialer op de telefoon aangesloten had.
Die belde zijn nummer iedere 30 seconden...... Zeer effectief. na 2 dagen nooit meer last gehad.
Uiteraard moet je wel het nummer van de lastpost kennen.

fa
door familyman - Feb 18, 2017 om 18:58
888 Antwoorden / 1 Vragen

Thijs van sbs6, gestalkt, is dat een idee?
Als je het telefoonnummer weet wie je plaaggeest is kan je natuurlijk zelf ook wat bedenken ..........
Antwoordapparaat de tel aan laten nemen zonder geluid.

sjjoppy
door sjjoppy Feb 18, 2017 om 22:18
7210 Antwoorden / 3 Vragen

@familyman,
dan wordt er misschien anoniem gebeld.

fa
door familyman Feb 18, 2017 om 23:45
888 Antwoorden / 1 Vragen

De "beller of belster" is bij de kpn bekend, maar ik neem aan dat er anoniem gebeld wordt. Zij zullen dit nummer niet aan de klager geven, maar misschien kan er nog mogmaals geklaagd worden. Je kan dat bellen of laten gaan, of opnemen en het fluitje of een antwoordapparaat of als mogelijk privénummer een lege mp3 laten afspelen zoals door een ander voorgesteld.

tenormin
door tenormin Feb 18, 2017 om 23:57
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Is, hoe goed bedoelt ook, geen item voor gestalkt. Een programma moet wel movements bevatten, hier zou het dus bij de telefoon gaan zitten. Wat saaie TV is. Dus geen kijkers, c.q. afhakers ;-)

marita5
door marita5 - Feb 18, 2017 om 18:59
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Moraly ,

Misschien is dit een optie , klik op de rode regel .

http://www.spywebshop.nl/telefoon-oproep-blocker-pro.html

Goedkopere manier , scheidsrechterfluitje .

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 18, 2017 om 19:21
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Volkomen negeren.

Cookies
door Cookies - Feb 18, 2017 om 20:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ervan uitgaande dat je het over een vaste telefoon hebt: meer dan genoeg telefoons te koop waarmee je o.a. anonieme telefoonnrs. kunt blokkeren. Zo'n dure oproep blocker is helemaal niet nodig

fr
door frans56 - Feb 18, 2017 om 20:48
230 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo MORALY

Dat kan simpel. MAAR.... dan moet uw telefoon wel geschikt zijn om, net als bij een mobieltje kan, bij ieder in het geheugen opgeslagen nummer een aparte ringtone  eraan hangen.  Kan uw telefoon dat:  Sla het nummer op in het geheugen en hang daar een zogenaamde "lege" MP3 aan.
Dat is een MP3-tje van 1 of 2 seconden zonder audio.  Eenvoudig zelf te maken met ieder PC.  Neem 2 seconde audio op vanaf de microfoon ingang zonder en een aan te sluiten.  En hang deze lege ringgtone aan het bewuste telefoon nummer.  Als U nu wordt gebeld door dat nummer,dan gaat uw telefoon normaal over, echter U hoort er niets van, immers er hangt een ringtone aan zonder geluid.  Voor alle andere nummers heeft dit geen invloed

hansje klein
door hansje klein - Feb 18, 2017 om 23:58
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wanneer u een protocol/logboek voert van uw lastpost over zijn/haar belgewoontes en tevens aangifte gaat doen is KPN bereid dit voor u uit te zoeken. Het helpt wanneer het nummer bekend is en dit ook een KPN-nummer blijkt te zijn.

Het heeft allemaal met de privacy van de lastpost te maken ... ABSURD, uitgerekend de lastpost wordt beschermd.

aurora1
door aurora1 - Feb 19, 2017 om 00:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Of negeren, of een telefoonbeantwoorder aansluiten. Die zijn meestal wel voor een enkele euro in kringlopers te koop.
In uw boodschap alleen melden: "dit is telefoonnummer....., wilt u uw bericht inspreken, dank u wel". Verder niets, dus ook geen naam of belofte van terugbellen. U kunt dan pas opnemen als het mensen zijn die u wel te woord wilt staan omdat u kunt horen wie belt, maar deze beller kunt u verder dan negeren en niet op reageren.
Dat zal dan mogelijk de lol van deze figuur wel doen stoppen op den duur. Als deze figuur steeds een bericht inspreekt kan dat bij eventuele aangifte dienen als bewijs.
Dergelijke figuren stoppen meestal wel als je nooit reageert. Elke reactie voedt in de regel hun genoegen en hun bedoelingen.
Als die figuur van een vaste lijn belt via de kpn dan kan de kpn die persoon afsluiten, de procedure hiervoor zal op de website van de kpn staan. Ik zou in ieder geval het aan de kpn blijven melden.

ervand
door ervand - Feb 20, 2017 om 14:00
9 Antwoorden / 1 Vragen

Koop een scheidsrechterfluitje en blaas zonder iets te zeggen, keihard in de hoorn.

pi
door pieterwolters Feb 20, 2017 om 20:24
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Leuk als een bekende een keer vanaf een afgeschermd nummer belt....

willy boerdam
door willy boerdam - Feb 20, 2017 om 19:54
15 Antwoorden / Vragen

Gewoon de app van blokkeren oproep installeren.

elburgzuid
door elburgzuid - Feb 24, 2017 om 10:28
1 Antwoorden / 4 Vragen

Dit kun je op jouw mobiel bij de instellingen betreffende telefoon doen. Ga naar het nyummer wat je wilt blokkeren en vandaar kun je div opties kiezen, bij mij onder de noemer, meer.