in
door ingridvdv Apr 29, 2016 om 13:45
Computers & telefonie

Problemen iPhone 6 scherm

Ik heb in maart 2015 een nieuw abonnement afgesloten bij Tele2 met daarbij een mooie Iphone 6. Altijd heb ik simpele telefoontjes gehad 3e of 4e hands maar voor 1x dacht ik laat ik eens een nieuwe aanschaffen want iPhone vind ik prettig werken. Na een telefoon van bijna 600 euro te hebben aangeschaft werkte deze niet, geen of slecht bereik. Na 3 maanden steggelen met tele2 word ik doorverwezen naar Apple om het probleem op te lossen. Deze snapten het probleem en hebben mijn telefoon opgehaald om te testen. Conclusie: Werkt inderdaad niet naar behoren dus wij bieden een vervangend toestel aan. Wat een opluchting want hier word je dus gelukkig wel serieus genomen.
Helaas helaas helaas, hoe kon ik ook bedenken dat je als hardwerkende persoon een niet bedonderd word door een groot concern. Want na 6 maanden met veel plezier gebruik te hebben gemaakt van mijn mooie iPhone begint ook deze kuren te vertonen. Het scherm reageert soms wel en soms niet, een berichtje typen is een enorme uitdaging en als je gebeld word is dat natuurlijk wel lekker rustig als je niet kan opnemen maar toch niet helemaal de bedoeling.
Omdat deze telefoon door Apple geleverd is na het eerste incident zoek ik weer contact met de Apple support omdat die mij gewoon het makkelijks kunnen helpen zoals als eerder bewezen is en deze telefoon ook door hun geleverd is. Natuurlijk is dit vervelend mevrouw, stuur hem maar op. Na een week mijn telefoon kwijt te zijn geweest krijg ik hem terug gestuurd met de mededeking: wij hebben het probleem niet kunnen reproduceren.
Oke, maar dan is het dus nog niet opgelost toch? Volgens Apple wel!
Even mijn teleurstelling laten zakken en na een paar weken de telefoon maar weer opnieuw installeren op hoop van zegen. Helaas nogsteeds hetzelfde probleem dus maar weer gebeld met Apple. Of ik er niet even mee naar de winkel kon komen? Niet practisch maar natuurlijk doe ik dat alleen doet het probleem zich niet contant voor maar zo nu en dan en als je in de winkel staat doet hij natuurlijk gewoon wat hij moet doen. Thuis aangekomen nog maar eens gebeld met Apple support want er moet toch een andere oplossing wezen. Na doorverbonden te zijn met een senior advisor (hehe eindelijk iemand die niet alles letterlijk van zijn beeldscherm opleest) krijg ik de opdracht om een filmpje te maken van het probleem. Prima, inmiddels wel wat geriiriteerd, maar ik snap dat als zij het probleem niet kunnen vinden dat ik dan wel moet kunnen aantonen dat het daadwerkelijk bestaat. Met 2 telefoons in de hand (lekker handig) maar aan de rommel met de iPhone en YES uiteindelijk heb ik het kunnen vastleggen en opsturen. Nou dan moet er nu toch een oplossing komen. Helaas, helaas, helaas, 3 dagen later krijg ik een verzoek om het nogmaals te filmen maar dan zonder telefoonhoesje. Prima. Daar gaan we weer met onze 2 telefoons in de hand (nogsteeds niet handig) en het lukt me nogmaals na veel gebruik om het vast te leggen. Na een aantal dagen een mailtje van mijn contactpersoon, nou nu zullen ze toch wel zien wat er aan scheelt. Helaas, helaas, helaas, of ik even de telefoon gewoon wil gebruiken en een heel riedeltje wil afspelen op het moment dat het probleem zich voordoet. WAT?!?! Ik kan deze telefoon niet gebruiken aangezien ik slecht tot niet bereikbaar ben omdat ik niet kan opnemen of berichten kan schrijven en nu wil je dat ik dat toch doe en jullie werk voor jullie ga doen? Ik heb aangetoond dat mijn telefoon niet werkt en nu is het aan jullie om het op te lossen! maar nee hoor daar is meneer niet van gedient. Nadat ik heb aangegeven dat ik nu toch echt verdere stappen wil gaan ondernemen word er ineens gezegd: ja maar dat moet u doen bij de tele2 want dat is het originele verkooppunt. WAT?!?! Die tweede komt toch echt bij jullie vandaan en tele2 is niet op de hoogte van het nieuwste probleem want we hebben toch samen besloten dat ik daarvoor bij de Apple Support aan het goede adres was? Wat nu?

11257 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 29, 2016 om 14:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi verhaal, maar u moet hij Tele2 zijn.

ge
door gerardvantol - Apr 29, 2016 om 14:05
57 Antwoorden / 2 Vragen

Ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan het telefoontje, maar aan TELE2. Mijn echtgenote heeft ook eens een abonnement gehad bij TELE2 en met een Samsung telefoon hetzelfde probleem gehad. Op de meest ongelegen ogenblikken geen bereik, geen Wahtsappjes kunnen versturen als je niet in een WIFI net werk zit enzovoorts enzovoorts. Nu gelukkig overgestapt naar een andere provider en geen problemen meer.

in
door ingridvdv - Apr 29, 2016 om 14:07
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat niet om het probleem met de bereikbaarheid maar om het feit dat het scherm niet reageert

marita5
door marita5 - Apr 29, 2016 om 14:25
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo IngridVdv ,

Misschien staat hier een oplossing voor u , klik op de rode regels .

https://support.apple.com/nl-nl/HT201406

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1633661

Of dit :

  • Dit probleem is erg vervelend, wat je kan proberen is je telefoon een harde reset te geven. Dit doe je op de volgende manier: Houd je aan/uit knop tegelijkertijd met je home-knop voor iets meer dan 10 seconden in. Je ziet je telefoon nu (waarschijnlijk) herstarten d.m.v. het apple logo.

in
door ingridvdv - Apr 29, 2016 om 14:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

Marita5 dankjewel.
Maar ik heb een harde reset gedaan een reset via iTunes zoals ze hadden geadviseerd en een dfu reset zoals geadviseerd in de winkel en het probleem blijft en ze beweren dat ze niet kunnen vaststellen dat het een hardware probleem is maar na 3 verschillende reset lijkt het mij ook geen software probleem.

aurora1
door aurora1 - Apr 29, 2016 om 17:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een erg lang stuk proza en u moet met uw probleem inderdaad bij Tele2 zijn.